˚₊·͟͟͟͟͟͟͞͞͞͞͞͞➳❥ 𝒄𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 𝒕𝒘𝒐 ♡

26 5 12
                                    

hari ini hari selasa bermakna hari ini chuji tak hadir kerana demam . jeonyu mengeluh . dia paling benci bila chuji tak hadir ke sekolah . nanti makin senang dirinya dibuli oleh budak budak lain .

cikgu Han pun masuk ke kelas . Pembelajaran bermula seperti biasa . Memandangkan Jeonyu duduk bersebelahan dengan tingkap , senanglah dia untuk termenung ke luar kelas dan tiba tiba ....

" JEONYU WANG !!! " jerit cikgu Han . Jeonyu yang sedang termenung tadi terus tersentak . Matanya memandang meja dan muka cikgu Han bergilir gilir .

" jawab soalan ni dekat depan . sekarang !! " arah cikgu Han yang masih marah pada Jeonyu . Jeonyu pun mengambil kalkulator dan pergi ke papan putih untuk menjawab soalan .

Tangannya menggigil kerana terlampau terkejut . Tambahan pula dia tak tau apa yang perlu di buat kerana dia hanya termenung sejak cikgu Han masuk ke kelas .

Tangan Jeonyu perlahan lahan menulis segala formula yang diingatinya . Setelah selesai menjawab soalan di hadapan , cikgu Han menyuruhnya duduk kembali .

" apa nak jadi dengan awak ni ha Jeonyu ? cikgu penat penat terangkan dekat depan , awak boleh buat taktau je . siap termenung lagi dekat luar kelas . kenapa risaukan boyfriend ke ? pelajaran lagi penting awak tahu tak ?! " marah cikgu Han pada Jeonyu apabila jawapan yang ditulis oleh Jeonyu semuanya salah .

Setelah cikgu Han keluar dari kelas , tiba tiba seorang pelajar lelaki datang mendekati Jeonyu .

" kau ni memang lembap eh ? cikgu ajar kat depan , kau boleh termenung lagi . kalau pandai tak apa jugak . ni bodoh . soalan senang macam tu pun tak boleh jawab . " kata lelaki itu .

Jeonyu hanya menahan geramnya . Habis sahaja kata kata pelajar lelaki itu , satu kelas mengejeknya .

" eeeee buuuuuuu tak pandaiiiiiii eeeeee soalan senang pun tak boleh jawab ..." kata mereka serentak .

" eeee sedarlah yang kau tu lembap .... ada hati nak termenung acah acah dah pandaiii eeeee "

" patutlah takde kawan kat sekolah ni...otak pun lembap ... siapa je yang nak kawan dengan orang lembap macam kau ni "

" buat kotor nama kelas je . baik tak payah hidup kalau soalan senang kacang macam tu pun tak boleh jawab . dasar lembap  "

Jeonyu hanya mendengar kata cacian yang dilemparkan . Tiba tiba tangannya laju menghempas meja . Semua yang berada di dalam kelas terus terdiam . Jeonyu terus berlari ke rooftop sekolah .

Di Rooftop .

"hik...ss....hh..yung....jeonyu...dah..ta..k...tahan.....je...bal....tolong...jeonyu...." rintih Jeonyu . Air mata yang dari tadi cuba ditahan akhirnya mengalir .

hyunwoo yang ingin ke tandas tiba tiba terhenti langkahnya apabila terdengar esakan seseorang . Dia memberanikan diri untuk melihat siapa yang menangis .

" takkan la hantu kot pagi pagi macam ni " kata hyunwoo seorang diri .

Matanya tertancap pada seorang perempuan yang duduk di situ . Entah mengapa hatinya tiba tiba tergerak untuk pergi ke arah perempuan itu .

" erm...a...awak okay ? " tanya hyunwoo perlahan . Jeonyu segera memandang empunya suara yang menegurnya .

Jeonyu mengelap air matanya . Mukanya masih merah . Hyunwoo menghulurkan tisu pada Jeonyu .

" gomawo " ucap Jeonyu . Hyunwoo hanya tersenyum kecil .

" kenapa awak ada dekat sini ? " tanya hyunwoo . Rasanya dia pernah terserempak dengan gadia ini . Tapi entah di mana .

" saje...duduk kelas bukannya ada kawan pun..." jawab jeonyu ringkas . hyunwoo hanya mengangguk .

" saya rasa macam....saya pernah...terserempak dengan awak...ehhh jappp...awak kelas c-1a kan ?? " tanya hyunwoo dengan terujanya .

" haah . betullah tu . kenapa ? " tanya jeonyu yang sedikit tergelak dengan perangai hyunwoo .

" hehe takde pape ... boleh ke kita berkawan ? " tanya hyunwoo . Jeonyu hanya tersenyum kecil sebelum mengangguk .

" ehh ... dah lambat sangat ni . jomlah masuk kelas . kelas awak sebelah kelas saya kan ? " tanya Jeonyu .

" haah . sebelah je "


To be continued !!

hshshshsh guwe osan.. ohhh btw happy 6th anniversary to WINNER 💕 hshshshs aku suka dengar lagu empty dho . sumpah best . dia punya feeling bila dengar lagu tu fuh *chefs kiss*

[ OG ]❝ Depression || JACKSON WANG ❞Where stories live. Discover now