chap 66

153 18 1
                                    

Taehyung ikut perintah chaewon untuk berbincang dengan jisoo dan settle kan masalah mereka.

Taehyung masuk bilik, dia mencari jisoo di dalam bilik tu tapi tak ada. Dia nampak bilik closet tertutup maybe jisoo berada di dalam bilik tu.

Sambil menunggu jisoo keluar, taehyung berdiri di tepi tingkap dan memandang keluar sambil menikmati cuaca yang sangat bagus pada hari ni.

Jisoo keluar dari bilik closet dengan mata yang bengkak akibat selepas menangis, dia nampak taehyung berdiri di tepi tingkap, dia terus berlari ke taehyung dan peluk taehyung dari belakang dengan erat dan tak nak lepaskan pelukan itu.

Taehyung terkejut tiba-tiba jisoo memeluk nya. "I'am sorry. Saya dah banyak kali sakit kan hati dan luka kan perasaan awak, i am sorry. Please give me one more chance dan saya akan baiki semua nya hubungan kita. Please bagi saya satu peluang lagi" said jisoo dalam tangisan.

Flashback 

Selepas baca buku cover berwarna hitam yang penuh gambar-gambar cantik seperti bunga, pemandangan, bangunan, binatang dan lain-lain lagi.

Jisoo pun tengok buku yang terakhir buku cover yang berwarna baby pink. Jisoo excited nak tengok ada apa didalam buku tu.

Jisoo buka muka surat yang pertama, dia nampak tulisan yang bertajuk 'MY  LOVE DIARY' jisoo terus tutup balik buku tu, dia tak sepatut nya baca diary taehyung.

Jisoo letak balik diary tu dan bangun dari situ untuk keluar. Sampai di depan pintu bilik tu, jisoo pandang ke meja dia duduk tadi. Dia nak sangat baca diary taehyung tu.

"Tak salah kan aku nak tengok sikit je" jisoo berkata ke diri nya sendiri. "Yes sikit je, tak banyak pun" jisoo pergi balik ke meja tadi, buka diary taehyung dan mula tengok.

Jisoo rolled her eyed dan cover her mouth banyak gambar dia di dalam diary taehyung tu. "Kenapa banyak gambar aku dalam diary dia ni?" said jisoo pelik dan juga ingin tahu.

Jisoo selak dan selak muka surat buku tu. Gambar dia dah habis tapi tulisan yang muncul tanpa melengahkan masa lagi, jisoo pun baca.

~ Hari ni aku jumpa perempuan yang aku tak kenal di dalam rumah ni. Pada masa tu aku terpana dengan kecantikan dia dan jantung ku mula berdengup dengan laju, aku tak tahu kenapa dengan jantung ku ini tapi tanpa aku sedari aku sudah jatuh cinta pada nya at first sight. Nama dia KIM JISOO anak kawan mama dan papa.

~ Sejak kejadian malam tu, aku jadi rindu dekat dia. Makan ku tak selera, tidur ku tak lena dan mandi ku pun tak basah. Macam mana aku nak cari dia? nak tanya mama ke? memang tak lah cerita nya.

~ Hari ni,  jisoo tegur aku di cafe. Dia masih ingatkan aku lagi. Aku sangat gembira dan melepaskan rindu ku dekat dia. Aku malu dan aku tunjukkan perangai aku yang cold. Dia tanya aku, aku jawab sepatah seolah-olah aku tak nak cakap dengan dia tapi aku nak sangat cakap dengan dia, aku tak yakin dengan diri sendiri dan juga malu.

~ Selepas kami jumpa di cafe tu, hari-hari aku terjumpa jisoo walaupun dia tak nampak aku, hanya aku yang nampak dia. Aku tengok dia dari jauh dan lepaskan rindu aku dekat dia. Adakah ini satu pertanda yang dia jodoh aku?

~ Hari ni, aku dan jisoo jumpa lagi di mall, aku terlanggar bahu dia. Aku rasa sangat bersalah mesti sakit kan? Pada saat tu aku gembira juga dapat jumpa depan-depan dan bercakap tapi taehyong datang dan dia keluar dengan jisoo ke? Mereka kawan ke? Mereka kawan kot. Aku harap mereka tidak ada hubungan yang romantik.

~ Pada hari ni, hati aku berkecai-berderai. Hati aku hancur apabila aku dapat tahu dia dan taehyong akan mendiri kan rumah tangga. Impian ku hancur untuk bersama dia.

~ Hari ni aku memang tak tahan nak tengok kemesraan mereka berdua lagi. Mereka tidur satu bilik dan aku ternampak mereka kiss. Bertapa sakit nya diri ku ini. Aku buat keputusan untuk keluar dari runah ini. Selagi aku duduk sini hati aku akan lebih hancur.

~ Hari ni aku dipaksa oleh taehyong untuk kawin dengan jisoo dan ganti dia sebagai pengantin lelaki. Tanpa berfikir panjang aku pun terima. Aku sangat gembira dapat kawin dengan dia tapi dia macam tak nak terima aku je. Memang lah tak nak terima aku sebab dia cintakan taehyong bukan aku. Kesian nya hidup aku.

~ Hari ini hari paling bahagia dalam seumur hidup aku. Dia jadi isteri aku yang sah. Aku cakap sekali lagi, kim jisoo jadi isteri aku yang sah. Bertapa bahagia nya aku walaupun hanya aku je yang bahagia. Yela cinta aku ni hanya tepuk sebelah tangan je.

~ Kami pergi honeymoon di paris............................

~

~

~

~

~

~

~

~

~ Hari ni hati aku hancur lagi, lagi, lagi dan lagi. Dia tak cinta kan aku pun dan tidak akan cinta kan aku. Dia masih cintakan taehyong. Cinta dia hanya untuk taehyong dan taehyong saja. Nak mencintai aku ni memang tak pernah terlintas di dalam hati dia. Aku hanya lah suami dia diatas kertas semata-mata tanpa perasaan sikit pun. Dia anggap aku ni taehyong, bukan diri aku sendiri. Perlu ke aku masih berharap yang dia akan cinta kan aku?. Jangan harap lah, dia tak akan cinta kan kau balik taehyung, never ever, sedar lah diri kau sikit. Kenapa hidup aku macam ni? Memang aku ni ditakdir kan hidup yang macam ni ke? Aku tak berhak nak bahagia ke?

Air mata jisoo mengalir ke pipi mencurah-curah setelah membaca diary milik taehyung.

Dia sangat terharu, dia tidak pernah tahu selama ini taehyung mencintai dia, hanya dia yang buta dan tak nampak.

Selama ini dia telah banyak hancur kan perasaan dan hati taehyung. Dia rasa bersalah pada taehyung.

End of Flashback







*******

Enjoy

Bersambung........

Mr Cool & Mr Cold (completed)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora