Chapter 36 : Malam Insiden.

1.7K 158 0
                                    

"Doktor nak saya tolong apa-apa lagi?"tanya Jururawat Natasha kepada Davina.

"Tak ada. Kamu boleh rehat. Saya check dulu semua barang dekat sini dulu.."beritahu Davina sewaktu tunduk menghitung kotak berisi kain kasa dan peralatan untuk membalut luka di dalam khemah penyimpanan barang.

"Baik..kalau macam tu saya balik khemah dulu. Selamat malam doctor.."ucap Jururawat Natasha sebelum gerak keluar dari situ meninggalkan Davina seorang diri.

Sudah terbiasa dengan suasana senyap dan bersendirian, Davina tekun melakukan kerja pemeriksaan bekalan perubatan di situ. Sekejap dia tunduk, sekejap dia mencangkung, sekejap dia menjengket..ada saja yang di lakukan olehnya di situ.

Namun tidak lama selepas itu, seseorang muncul dari arah belakang dengan senyap. Sambil memegang pisau bedah di tangan dengan erat, kaki itu melangkah dan melangkah menghampiri Davina yang ketika itu sedang mencangkung depan susunan kotak di situ.

Tanpa di sedari, Davina hanya sedang focus itu perasan seperti ada sesuatu yang menghendap dia dari belakang, jadi tanpa bergerak, Davina tunggu di situ buat beberapa saat hendak menghitung tindakan seterusnya.

Dan ketika itu la! Hanna gerak menghayunkan tangan berpisau bedah ke belakang tengkuk Davina. mahu menikam wanita didepannya ini serta merta.

Boleh Nampak melalu bayang yang ada di kotak itu, Davina terus lemparkan dirinya ke tepi dan berguling di situ.

Hanna yang lihat terus terkam Davina. "Mana kau nak pergi hah!Mati kau malam ni jugak!"deramnya dengan nekad sewaktu cuba menikam ke dada itu pula.

Masih dalam keadaan terbaring, Davina gunakan kakinya yang ketika itu berada hampir dengan Hanna lalu menendang perut tersebut sekuat hatinya.

Habis tercampak Hanna ke belakang lalu mengenai kotak-kotak yang tersusun di situ. Menggunakan peluang tersebut, Davina cepat-cepat bangun dari situ. Hendak larikan diri!Dia tak boleh rosakkan bekalan perubatan dan khemah ni!

Kebetulan sewaktu Hanna terjatuh, dia mendarat betul-betul dekat depan laluan pintu masuk khemah bekalan tersebut. Jadi masa Davina lintas melewati dirinya yang masih terbaring di situ, Hanna kemudiannya meniarap dan melibas pisau bedahnya ke kaki Davina.

SRAPP!

Terbelah terus betis Davina yang berseluar slack itu.

"Ahh!"aduh Davina yang tidak berhenti dari berlari. Dia toleh sekejap ke belakang lalu melihat Hanna sudahpun bangun dari situ dan gerak hendak mengejarnya semula.

"Mana kau nak pergi hah!Berhenti kau sekarang!"panggil Hanna dekat belakang.

Davina lari selaju yang boleh merentasi Lorong khemah di situ dengan kakinya yang terluka. Darah mengalir sepanjang langkahnya itu. Sakit, tapi semua itu tidak memperlahankan dia. Lari punya lari, Davina perasan dia tak dengar lagi suara Hanna apa lagi merasai kehadiran di belakangnya. Jadi dia berhenti sekejap untuk toleh. Bila dia pandang belakangnya kosong. Hanna sudah tiada lagi. Dalam keadaan tercungap-cungap mata Davina liar melihat sekitarnya. Cuba mengesan dimana kelibat Hanna.

Dan pada masa itu la Hanna muncul dari arah selekoh bertentangan dan lari menerpa ke Davina dengan pisau bedah di tangannya.

Sesaat semasa Davina palingkan muka semula untuk pandang ke depan, baru la dia Nampak Hanna. Tapi semuanya dah terlewat. kerana pandang saja dia ke depan, satu tikaman hinggap di atas bahaunya. Lari sedikit dari posisi jantungnya.

Berdesup sakit seperti mahu putus nafas dari kerongkongnya, Davina ketap gigi dia apabila mereka berdua jatuh tumbang ke belakang dan Hanna menghempap dirinya dari atas lalu menarik keluar pisau itu dari balik tikaman di badannya.

"Kalau aku mati!Kau pun akan ikut mati sekali Davina!"deram Hanna yang gerak mahu mengelar leher Davina ketika itu.

Bersama muka berkerut menahan sakit, Davina sedaya upaya memegang pergelangan tangan Hanna dan cuba tolak badan tu jauh dari dia! Apa yang dah rasuk Hanna ni sampai malam-malam macam ni nak bunuh dia!?

"Hanna hentikannya."kata Davina dari balik ketapan gigi.

"No!Aku takkan berhenti sebab kau...aku akan mati!Jadi sebelum aku mati!Kau kena mati dulu!!!!"ngerang Hanna yang cuba menolak tangan dia yang berpisau itu ke mata Davina.

Sebagai langkah terakhir, Davina gunakan lututnya dan berikan satu tujahan ke tengah rimbuk Hanna dan tolak badan tu jatuh ke atas kepalanya.

"Argh!"jerit Hanna sebaik dia rebah menelentang di situ.

Davina pun bangun dari situ sambil pegang dada dia yang sudah basah dengan darah itu dan mengesot hendak bangun dari situ. Lalu dapatkan Hanna semula. Dia pijak pergelangan tangan tu dengan kuat.

Tindakan tersebut Berjaya buatkan Hanna melepaskan cengkaman ke pisau bedah yang sudah kotor terpalit dengan darah itu. Setelah itu Davina pun sepak pisau itu jauh dari tangan Hanna. Tidak berhenti di situ dia kemudiannya capai rambut Hanna dengan tangan kanannya yang tidak cedera lalu memaksa Hanna bangun dari situ.

26. UNKNOWNजहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें