01

105 15 87
                                    

Introduction of the thieves

Author; before that saya gelarkan hengkorang The Thieves sekian

Sebelum kumpulan the thieves terbentuk mereka merupakan orang biasa yang mempunyai potensi tanpa mereka tahu.

Choi hayoun, 23 tahun seorang barista dk cafe berhampiran di pejabat pakcik JYP. Dia dapat tawaran apabila seorang gadis bernama haerin boss mereka mengambil dia kerja sekali. Haerin ambil dia sebab dia ada potensi semasa dia diragut.

Shin raejin, walaupun usianya baru 16 tahun tetapi juga mempunyai kebolehan yang sesuai dalam kumpulan ini. Dia berhenti sekolah atas masalah yang menimpa dirinya dan keluarganya, sebaliknya menjadi pelukis jalanan sahaja. Dia juga mempunyai potensi semasa ada orang cuba merosakkan lukisannya.

Shin kyurin, 22 , walaupun dua dua nama shin tetapi bukan adik-beradik ye. Dia merupakan seorang florist di gangnam. Walaupun personalitinya seorang yang pendiam dan introvert , dia mempunyai potensi apabila seseorang cuba memecah masuk kedainya.

Jung eryn, 24, seorang yang tomboy dan agak ganas orangnya. Rawrr gituu. Bekerja sebagai pelayan di cafeteria JYP entertainment. Selalu bermasalah ketika berkerja kerana tidak pandai bermesra dengan orang lain. Even kurang sopan dan agak susah untuk ambil dia kerja tapi akhirnya dia setuju juga.

Wang chaemin, 18, seorang pelajar dan juga bekerja part time di kedai serbaneka berhampiran rumahnya. Dia mempunyai potensi semasa dia berlawan dengan gangster yang cuba untuk membunuh majikannya. Walaupun hampir kalah, boss haerin sempat tolong dan dengan syarat chaemin kena kerja dengan dia.

Oh yubin, 23, sama seperti hayoun bekerja sebagai seorang barista cafe berhampiran rumahnya. Potensinya dilihat semasa dia cuba untuk menyelamatkan orang buta yang duitnya diambil oleh pencuri.

Yoon woonhwa, 21, kerja part time kedai serbaneka seperti chaemin. Tapi bukan kedai yang sama lah. Dia ada potensi kerana bijak dalam menggunakan peralatan sekeliling semasa dia menyelamatkan perempuan yang hampir kena rogol.

Jung mina, 22, bekerja sebagai flight attendance di korean air. Rupa parasnya yang cantik sesuai untuk menjadi sebahagian the thieves. Potensinya dilihat apabila seorang penumpang cuba membuat cubaan membunuh pramugari dan mina selamat menyelamatkannya.

Lee hanae, 21, bekerja sebagai ceo di syarikat appanya. Seseorang yang cekap membuat kerja dan bijak mengatur strategi syarikatnya untuk berjaya. Seorang yang bijak dan berfikiran terbuka yang menarik perhatian haerin. Selain itu dia pernah menolong pihak polis mengejar perompak.

Itulah dia kelapan-lapan ahli kumpulan the thieves yang dicari sendiri oleh park haerin.

+++

Hope enjoy first chapter even hambar.

[✔] Checkmate || Random AF (Close) Where stories live. Discover now