reality.

389 70 116
                                    

❝ reality makes me realized something

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❝ reality makes me realized something.
life is not that easy. ❞

°˖□ ━━━━━━━━━━━━

[ YOUR POV ]

Back to present

"Hah..." Satu keluhan berat dilepaskan dari mulut aku. Setelah lima tahun aku berada di dunia oren ni, tak sangka akhirnya aku akan memilih keputusan ini.

"It's okay lah, Y/N. Maybe ada advantage? Nanti lepas ni dapatlah kau berehat dengan tenang tanpa fikir untuk update buku-buku tu semua. It's not that bad!"

"Tapi nanti aku tak dapat nak stalk tujuh orang manusia tu pulak..." Aku menaikkan kaki aku ke atas sehingga peha aku bersentuhan dengan dada aku.

Mata aku memandang skrin telefon aku yang masih menerima notifikasi dari Wattpad. Ya, aku dah hidupkan semula telefon aku. Kemudian, aku memandang skrin komputer aku yang memaparkan laman utama Wattpad.

Username:
Password:

Have an account? Log in
Don't have an account? Sign up

Satu senyuman kecil terukir pada bibir aku. Ingatan aku masih kuat lagi semasa aku berharap supaya tujuh orang manusia tu ada account di Wattpad dan tak sangka... Selepas dua tahun aku menunggu, Gempa ialah orang pertama yang mencipta account di Wattpad.

Selama tiga tahun aku menunggu untuk ketujuh-tujuh Boboiboy follow aku dan notice hasil karya aku tentang dorang. Aku still tak boleh nak percaya yang dorang semua follow aku, well kecuali Hali.

Aku sebenarnya dengki dengan dia. Dia tak follow sesiapa tapi followers dia pergh- macam Gunung Kinabalu. Tipulah kalau korang yang baca ni tak dengki.

Perlahan-lahan jari jemari aku menaip username dan password aku.

Username: boboiboycafe
Password: fanghensem

Aku tergelak kecil melihat password yang aku tetapkan. Waktu tu aku masih mentah lagi di dalam dunia Wattpad. Aku menggerakkan tetikus untuk membuka laman notifikasi yang telah menunjukkan '99+' notifikasi masuk.

Mungkin sebab dah hampir seminggu aku tak bukak Wattpad. Sebelum aku tengok semua tu baik aku tengok private message.

━━━━━━━━━━━━

i-phobiacafe [ 133 unread messages ]
O

I KAU JAWAB SKANG

chickennoodlesoup [ 6 unread messages ]
are you okay ??

ihateboboiboycafe [ 50 unread messages ]
pathetic :)

BOBOIBOY ON WATTPADWhere stories live. Discover now