Part 1

13.1K 79 3
                                    

"Beeeppppp ! Beeeepppppp!"

Alarm dari iphone 8 plus milik remaja lelaki memecah kesunyian subuh yang sejuk yang membuatkan remaja itu rasa malas untuk menempuh hari yang mencabar .

Hasif pov

Haih dah sebulan lebih tak pergi sekolah ni tetiba lak rasa mengantuk dia fuh lain macam . Tapi dah nama pon first day sekolah , kena la jugak pergi . Haih tahun ni aku dah nak ambik spm . aku tengok di sebelah aku . haih budak ni membela air liur lagi .

"Woi Hairi ! bangun ! Sekolah sekolah !"

Setelah aku membangunkan adik aku dari buaian mimpinya , aku terus menempah diri ke bilik air . seusai mandi , aku terus bersiap untuk ke sekolah . maklumla first day sekolah ni , macam macam benda yang aku lupa . sampaikan baju sekolah aku pon dah lupa aku letak mana . Setelah adikku , hairi selesai bersiap , kami berdua turun ke bawah untuk menikmati sarapan .

"Good morning anak anak mama !"

Suara wanita berusia 37 tahun atau lebih sesuai dikenali sebagai mama pemecah keriuhan di pagi hari selasa ini.

"Good morning mama" jawab kami berdua serentak .

"So macammana , anak anak mama ? Dah ready nak ke sekolah ?" Tanya mama

"Boleh la mama . ada la rasa malas tu" jawab aku

"Ala biasa la tu . dh sebulan lebih kan cuti . belajar rajin rajin tau kat sekolah nanti . bagi mama dengan papa bangga dengan usaha anak anak mama"

Kami berdua mengangguk faham tanda mendengar kata kata mama . papa aku yang sibuk membelek surat khabar menutup surat khabar tanda untuk bersedia ke tempat kerja .

"Jom . papa dah nak pergi kerja . salam mama kamu tu" ajak papa

Kami berdua bersalaman dengan mama . kemudian ,Kami berdua pergi ke kereta Toyota CHR milik papa untuk pergi ke sekolah .

Sesampainya di sekolah , kami berdua terus menuju ke kelas masing masing . aku ke kiri . adik aku ke kanan dan menaiki anak tangga ke tingkat tiga dan menuju ke kelas 2 Aspirasi . aku pula terus melulu ke kelas 5 Zamrud .

_____________________________________________

"Bangun ! Selamat pagi cikgu"

Serentak kami menjawab apabila Puan Devi memasuki kelas aku .

"Selamat pagi semua . okay macam yang semua sedia maklum , saya akan menjadi guru kelas anda pada tahun ini . macam biasa saya akan mengajar subjek sains bagi kelas awak . sebelum kita memulakan kelas kita , saya ada seseorang untuk diperkenalkan untuk awak semua sebab dia akan menjadi classmate awak "

Puan Devi memanggil seorang remaja sebaya aku masuk ke kelas .

"Okey kelas . ini Hadif . Dia pelajar baru yang akan berada di kelas kita . Cikgu pon tak berapa kenal dia sangat so apa kata kalau dia memperkenalkan diri kepada kita semua"

"Hai semua . nama saya Mohamed Hadif Fattah Bin Dato Jamal Yong . Sebelum ni saya bermastautin ke New york tapi disebabkan family saya suruh saya ambil spm , saya terpaksa berpindah ke sini . salam perkenalan semua. " kata Hadif.

"Wow i'm amazed with you Hadif . so , disebabkan ada meja kosong di sebelah sana , Hadif boleh duduk disebelah Hasif ye ."

Remaja itu datang ke arah aku . aku ni ada masalah sikit kalau nk start conversation dengan org yg baru aku kenal tapi dengan dia ni mcm aku try hard jugak nk start conversation.

"Hai . nama aku Hasif Elrayyan" sambil tangan aku disuakan untuk bersalaman dengan dia .

"Ouh hi . nama aku Hadif . nice to meet you ." jawab dia

My Gay Partner Is Rich Boy Where stories live. Discover now