Prolog

154 12 24
                                    

       "Choi Naeun?,"panggil seseorang dari belakang. Naeun menoleh.

       "Min...,"Naeun tersentak dan tidak mampu menyebut nama penuh lelaki itu. Lelaki itu terus mengangguk. Tidak sangka bertemu kembali setelah bertahun masing-masing membawa haluan sendiri memujuk hati sendiri.

       "Sihat? Bila pulang ke sini?,"tanya Mingyu.

       "Sihat.Baru je. Seminggu. Awak pula?,"balas Naeun.

       "Sihat je. Lam....,"belum sempat Mingyu menghabiskan ayatnya, nama dia di seru oleh seorang perempuan yang dikenali oleh Naeun. Perempuan yang buat mereka bertengkar dan putus perhubungan ketika dahulu.

       "Panjang betul jodoh mereka. Dah 7 tahun masih lagi bersama. Hurmm...maknanya aku je lah yang masih syok sendiri. Rasa sedih sendiri. Sampai bawak diri ke luar negara. Ingat ada yang memujuk. Patut lah senyap. Bodoh lah kau Naeun. Syok sendiri. Membazir air mata betul. Ahhhh. Tu lah...jual mahal dulu. Kau yang nganga Naeun. Nganga!!,"omel Naeun dalam hati.

       "Wah. Kau. Makin cantik. Dulu kau potato. Sekarang dah jadi tomato. Ahhh. Dulu pun memang aku suka kau. Tapi kau yang tak suka aku. Kau lebihkan Sungyoon dari aku. Sikit-sikit Sungyoon Sungyoon Sungyoon. Kalau tak Sungyoon, Jibeom.  Aku kau tinggalkan di belakang. Macam orang bodoh aku ni,"omel Mingyu dalam hati juga.

       "Hellll loooo!!You all berdua ni!!,"panggil perempuan itu. Mereka berdua tersedar dari bebelan hati masing-masing.

       "Ahh..ya....sorry Eunha..Ha..ni...kenalkan kawan lama I. Kalau you ingat lagi lah. Presiden kelab Perhubungan Awam dan pengurus majlis sekolah lama kita dulu sebelum kita pindah ke sekolah tinggi tu,"kata Mingyu perkenalkan Naeun.

       "Oh, tak silap Choi Naeun kan? Saya Jung Eunha,"kata Eunha sambil menghulurkan tangan ke Naeun.

       "Ya. Saya Choi Naeun. Selamat berjumpa kembali,"sengih Naeun sambil menyambut salam Eunha

       "Kawan lama. Ya. Kawan lama. Move on aje lah Naeun. Move on!!!!!,"jerit hati Naeun.


Be continue....
Sudi2 lah vote..thank you😅🤭
Bagi komen siket...

Chingu to Partner? S1 [COMPLETE] «KIM MINGYU»Where stories live. Discover now