Chapter 37

2.2K 94 2
                                    

Mel dan Eric masuk kedalam bilik selepas penat melayan tetamu.

' Awak mandilah dulu' kata Mel lalu rebah ke katil dengan baju nikahnya.

'Kalau ye pun penat tukar la baju tu dulu' kata Eric lembut.

'Kejap la. Awak pergilah mandi dulu' kata Mel lalu sambung tidurnya pula.

Eric menggelengkan kepala melihat Mel. Dia bangun dan mandi. Setelah 10 minit mandi, dia pun keluar.

Dia melihat Mel sudah tidur kerana keletihan. Dia pun mengejut Mel untuk mandi.

'Mel, Mel bangunlah. Mandi nanti sambunglah balik tidur tu' kata Eric lembut. Yelah kalau kasar kasar takut terguris pula hati wanita nya.

'Uhmm' balas Mel tapi dia tetap tidak buka mata.

'Mel. Bangun mandi' kata Eric tegas. Eric sudah penat mencuba mengejut Mel. Tiba tiba, idea dia datang untuk mengenakan Mel. Senyuman nakal terukir.

'Mama, bangunlah mandi. Kalau taknak bangun nanti papa sendiri angkat mama pergi mandi sama sama' kata Eric nakal lalu mencium pipi gebu Mel.

'Mel bangun pun. Ingat nak bangun esok' perli Eric.

'Arghh, pencuri! Mama tolong ! ' jerit Mel terkejut kerana melihat lelaki hanya melilitkan tuala di pinggang

Eric yang juga terkejut apabila Mel bertindak untuk menendang dia. Dia jatuh seperti nangka busuk.

'Auch, sakitlah' rengek Eric sambil menggosok punggungnya yang sakit.

'Sorry, Eric. Sakit sangat ke? Saya ingatkan pencuri tadi' kata Mel sambil menolong Eric bangun.

'Kau ingat tak sakit ke kena tendang' kata Eric geram. Boleh tanya sakit ke tak?

'Alah, saya pernah kena lagi teruk dari tu tau dengan Stellya masa training. Yang awak tak pakai baju ni kenapa?' kata Mel.

'Kan aku baru lepas mandi. Kenapa kau terpegun ke tengok aku punya badan. BTW apa yang Stella buat kat kau' tanya Eric yang sudah duduk di birai katil.

'Tu saya.... bagitahu nantilah. Saya nak mandi dulu. Badan dah melekit ni' kata Mel lalu berlari kearah bilik air.

Bilik Mel di rumah Datin Cassandra dan Dato' Ezray

Bilik Mel di rumah Datin Cassandra dan Dato' Ezray

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka berada di rumah D. Ezray kerana esok merupakan perkahwinan Melin dan Carl pula. Lusa pula merupakan majlis reception Mel dan Eric serta Melin dan Carl.

**********
Selepas mandi, Mel duduk di meja makeup untuk menyikat rambut dan memakai losyen.

'Mel' panggil Eric yang berada diatas katil.

'Apa?' tanya Mel yang menyikat rambut.

'tadi kata nak cerita' kata Eric yang berada di belakang Mel. Eh sabar sabar jantan ni. Cerita pasal Stellya je pun.

'Tunggulah sampai saya pakai losyen dulu' kata Mel lalu mengambil losyen.

'Okay' kata Eric. Dia pun kearah katil semula.

Setelah memakai losyen Mel pun ke katil untuk bersedia untuk tidur.

'Mel' panggil Eric lagi.

'Apa?' kata Mel geram.

'Cepat la' kata Eric.

'Kenapa awak nak tahu sangat ni?' tanya Mel geram.

'Aku nak tahu sebab kita kan suami isteri. Saya nak tahu semua pasal kau. Everything' kata Eric serius.

'Okay, saya Hanny Ameline. Umur 22 tahun. Suka warna silver and pink. Tak suka makan sangat. Tinggi 170 cm dan berat 45 kg. Saya Asistant leader Silent Killer. Can do everything. Yang penting saya dah berkahwin' kata Mel panjang.

'Tapi aku nak kau cerita pasal macam mana kau masuk Silent Killer tu' kata Eric lagi. Mel menarik nafas dan hembus lalu bercerita.

'I and Stellya ialah mangsa culik. Semua ingat saya lari rumah sebab pencuri tu tulis surat yang menyatakan saya lari rumah. Saya di bawa ke tempat yang menempatkan budak budak untuk dijual di Thailand. Saya plan untuk lari dari situ and finally I got it. Saya lari sampai jumpa jalan besar di situ lah Tengku Natalia dan Tengku James menjadikan saya anak angkat dan dari situlah saya berjumpa dengan Stellya. Dia baik. Dia juga anak angkat kepada Tengku James dan Tengku Natalia. Kitaorang belajar seni pertahankan diri sama sama, belajar sama sama, pergi mana sama sama, kena buli pun sama sama' kata Mel sambil tertawa kecil mengingati peristiwa tersebut.

'Im sorry dear' kata Eric serba salah. Mel hanya melihat dan tersenyum kepada Eric lalu memegang tangan Eric dengan erat.

'Masa kitaorang 15 tahun. Daddy hadiahkan kitaorang sebagai pewaris company daddy dan Silent Killer. Mummy pula hadiahkan sebuah kereta dan motosikal untuk kitaorang. Kereta yang saya bawa tulah kereta mummy hadiahkan' kata Mel lagi.

'Awak tahu tak saya kena training dengan daddy dengan Stellya sangat teruk. Ada satu masa tu saya rasa macam give up. Tapi mummy bagi saya semangat. Saya pun teruskan sampai saya jadi saya yang sekarang. Saya dulu tak suka nak bergaul dengan orang selain family dengan kawan kenalan saya. Sampailah saya jumpa awak balik dan saya kahwin dengan awak. Saya harap awak boleh terima saya selamanya. Saya harap awak takkan tinggalkan saya. Saya dah cukup sengsara dulu. Kalau awak tak sanggup awak lepaskan lah saya ' kata Mel lagi.

'Kenapa cakap macam tu dear. Dear tahu tak sejak dulu abang lagi abang suka kat dear. Tapi abang pendam sebab abang tahu mesti abang kena reject sebab abang kan buli dear. Dear mestilah tak suka kat abang kan? Tapi abang tak pernah lupakan dear sampai kita kahwin. I love you so much my dear' kata Eric memberikan kalimah kalimah cinta pada malam itu.

'I love you too my husband' kata Mel lalu mencium kedua belah pipi Eric.

'Jom tidur mengantuklah' kata Eric manja.

'alololo, ngantuk ye. Sian suami dear ni. Jom tidur' kata Mel lalu baring dikatil beralaskan lengan Eric. Beberapa minit kemudian, mereka pun melelapkan mata dan bermimpi indah.

Done Chapter 37.. chapter ni pula tertumpu pada Mel dan Eric dan seterusnya siapa..korang kenalah tunggu chapter yang seterusnya.. Okaylah, jangan lupa vote ye guyss.. Bubyeeee

Mafia Family {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now