Ik liep door de straten van me nieuwe woonplaats. Ik wou de plaats ontdekken dus maakte ik een kleine wandeling. Op ongeveer 5 minuten van me huis zag ik een doos staan. In de doos lag een hond te slapen naast een verlaten steegje. Het was best een grote hond en had een best vieze vacht. Ik kon er niet uit opmaken wat voor ras het was. Ik beste er vrij weinig aandacht aan.
Ik liep terug naar mijn huis en in mijn hoofd bleef ik in gedachten bij de hond. Wat nou als die hond helemaal geen baasje had. Dan lag hij nu nog in de kou en misschien had hij zelfs wel honger of dorst. Ik was vast beraden morgen zou ik terug gaan naar de hond om hem iets te eten te geven als hij nog buiten zou liggen.
Ik trok mijn jas aan en deed een paar brokjes in me zak. Ik vulde ook me fles met water voor als de hond dorst had. Ik liep richting de plek waar ik gisteren die hond vond en hij lag er nog. Ik legte een paar brokjes op de grond maar hij pakte het niet op. In plaats daarvan stond de hond op en liep het steegje in. Ik bleef verbaasd kijken naar de hond die steeds verder het steegje in liep. Toen ik de hond net nog kon zien kwam hij terug gelopen naar mij. Hij tikte met zijn poot tegen mijn been. Ik zag het als teken dat ik hem moest volgen. Ik liep samen met de hond het steegje in. Het was een smal steegje met overal aan de zijkanten afval. ook hingen er overal spinnenwebben en ookal was het 2 uur in de middag. Hier op deze plek leek het wel midden in de nacht te zijn. Je kon bijna niks zien door dat de zon precies van uit een hoek kwam dat je in de schaduw liep van het gebouw. Er was in het hele steegje 1 lantaarnpaal. Die tot mijn verbazing licht gaf. Ik liep met de hond verder tot dat hij stopte bij een stapel dozen. Ik hoorde een kleine en zachte piep uit de onderste doos komen. Ik haalde de dozen er vanaf en zag een klein hondje in de onderste doos zitten. Ik gaf hem de brokjes en hij at ze snel op. Ik pakte mijn fles water en liet hem uit de dop drinken. Ineens hoorde ik een geluid van achter me. Ik schrok heel erg maar toen ik keek zag ik dat het een kat was die van een muurtje sprong en achter me beland was. Ik zag dat het kleine hondje het water uit me dop al leeg had gedronken dus vulde me dop weer. De grote hond was onder tussen naast me komen zitten en ik gaf hem een aai op zijn hoofd.
Ik wou opstaan om weer terug naar huis te gaan. toen ik ineens voelde dat ik vast werdt gepakt. Ik voelde iets koud en scherps tegen me keel aan. Ik was bang, bang voor alles dat zou gebeuren. Dit was het dan dacht ik nog bij mezelf. De grote hond liep uit gezichtsveld en ik hoorde een auw. Ik zag de kat springen en ik voelde dat de greep waar in ik zat losser ging. Ik hoorde iets op de grond vallen en zag het mesje die waarschijnlijk tegen me keel aangedrukt werd op de grond liggen. Ik kwam los uit de greep en rende weg. Halverwege keek ik nog om en zag dat de hond de been van de persoon in zijn bek had. Ik zag de kat die aan de rug van de persoon hing. Ik draaide terug en rende weg naar me huis.
Commentaar van buitenspel
Tips: Ja! Dit is wat ik bedoel! er zit een verhaallijn in je verhaal.Tops: Ik heb het geloof ik eerder gezegd, maar 'me' is niet correct als bezittelijk voornaamwoord. Het is 'mijn' of 'm'n'. Denk daaraan!
Je gebruikt vaak 'Ik' aan het begin van een zin. Dat kan af en toe wel, maar als het te vaak gebeurd staat het niet zo mooi, dat is misschien ook nog iets om op te letten.
Cijfers:
Spelling en interpunctie: 6.5/10
Opdracht: 9/10
verhaallijn: 7/10
realistisch-heid: 6/10
Woordkeuze: 6.5/10
Diepgang: 6/10
totaal: 6.8Commentaar van mij:
Tops: Ik vindt dit verhaal al wel beter dan de vorige, dat komt door de verhaallijn.
Tips: De me's kloppen niet. Vervang ze door "mijn" of "m'n"!
Cijfers:
Spelling en interpunctie: 6/10
Opdracht: 9/10
Verhaallijn: 8/10
Realistisch-heid: 7/10
Woordkeuze: 4/10
Diepgang: 5.5/10
Totaal: 6.6/10Gemiddeld: 6.7/10
JE LEEST
Schrijfwedstrijd 2021 - gestopt
Short StorySchrijfwedstrijd door @buitenspel en mij (@5SOSboeken)