Kral ve Kraliçeler

606 54 18
                                    

Bu bölümde Dokuz Bölge'nin ve Juegon'un yöneticileri ve ülkeleri hakkında kısa bilgilendirmelerde bulunacağım.

Versal: Kral Perses Vesiarel'in eşi Rhya, tahta çıkacak hiçbir Vesiarel erkeği olmadığı için taç giyerek, Versal'ın üç yüz yıl aradan sonra taç giyen ilk hükümdar kraliçesi oldu. Kral Perses ile evlenmesine rağmen Kraliçe Rhya eşinin soy adını almadı ve bir soy ada sahip olmadan yönetime geçen ilk hükümdar oldu. Rhya yaşayan en güçlü Kadim Büyücü olan Gece Getiren'in elinden taç giydi. Kraliçe Rhya 'Versal'ın Kraliçesi, Savaş Tanrıçası ve Ölüm Meleği' olarak taç giydi. Versal şu anda Lassiel ve Cyroal'dan sonra en güçlü üçüncü krallık durumunda.

Lassiel: Komutanı olduğu Kral III. Finnian Wenthord'u devirerek taç giyen Kral Atlas Varela, tüm bölgeler arasında en korkulan ve en saygı duyulan kraldır. Vroma ve Kaerth ile girdiği savaş ilerleseydi iki krallığı da parçalayacak kadar güçlüydü. Kral Atlas Varela, ilk kez bir kraliyeti devirip kendi seçtiği birine taç giydiren kraldır. Dokuz Bölge krallarından üçünü Atlas öldürmüştür: Vroma'nın eski kralını, Kaerth'in eski kralını ve Versal'ın son kralı Perses Vesiarel'i. Aynı zamanda varlıkların en güçlüsü kabul edilen Yüce Kahin Iris Boltone, Atlas'ın sadık bir askeri ve Kral Eli'dir. Kral Finnian döneminde Lassiel en güçlü beşinci krallık iken, Atlas döneminde en güçlü krallık konumuna yükselmiştir.

Cyroal: Krallıklar arasında en zengini olan Cyroal'ın kralı Rhaollar Nysomina kibirliliği ile bilinir. Rhaollar'ın kişisel hazinesi birçok krallığın hazinesinden daha geniştir ve Rhaollar,  Kraliçe Rhaelna Partera'nın evlilik teklifini kabul etmemiştir. İronik bir şekilde en fakir iki krallık olan Nys ve Kaerth'e komşu olmasına rağmen Cyroal hiçbir zaman bu iki fakir krallığa yardım eli uzatmamıştır. Cyroal'ın hükümdar ailesi Nysomina ailesi, bir krallığı en uzun süre yöneten ailedir. Lassiel'den sonra en güçlü krallıktır.

Morth: Morth geleneklerine göre kral ve kraliçelerin seçildiği Seçkinler Sınıfı'nın bir üyesi olan ve tüm adayları geçerek kraliçe seçilen Elestre Amador, orta sınıf bir aileden gelmesine rağmen kraliçeliğe yükselmiştir. Geniş bir casus ağına sahip Elestre, ülkesinde tarıma ve ekonomiye çok önem vermiştir. Ayrıca Dokuz Bölge kral ve kraliçeleri arasında halkını en çok önemseyen yönetici kendisidir. En güçlü dördüncü krallıktır.

Dorna: Tahta babasından sonra çıkan Kraliçe Rhaelna, dört kez evlenerek Dokuz Bölge tarihinde en fazla evlenen kraliçe olmuştur. Kuzeni Stephan ile giriştiği taht kavgası sonucu tahtını sağlama almak için bir kral ile evlenmeye çalışsa da başarısız olmuştur. Eğer Stephan tahtı almayı başarırsa, Rhaelna'nın üç çocuğu da gayrimeşru ilan edilip muhtemelen idam edilecektir. En güçlü altıncı krallıktır.

Vroma: Savaşta kraliyet ailesinin tamamını öldürdükten sonra Kral Atlas, Vroma'nın başına aslında Lassiel'li bir dük olan Gerald Aspen'i geçirdi, Aspen bizzat Atlas'ın elinden taç giyerek tahta çıktı. Dokuz Bölge tarihinde ilk kez bir kral, başka bir ülkenin kralını değiştirip taç giydirdi. Vroma o tarihten itibaren Gerald Aspen tarafından yönetiliyor gibi görünse de haftalık Kral Atlas'ın mührünü taşıyan talimatlara göre kararlar alınır, ülkenin ordusu bizzat Kral Atlas ve Kahin Iris tarafından denetlenir. Vroma bütün siyasi kararlarda Lassiel'le aynı görüşü belirtir. Gerald Aspen aynı zamanda şimdiki Dokuz Bölge kral ve kraliçeleri arasındaki en yaşlı kişi. Atlas Varela'nın Vroma'yı fethetmesinden önce ülke en güçlü altıncı krallıktı, şimdi ise en güçlü beşinci krallıktır.

Nys: Krallıklar arasında en fakiri olan Nys, yaklaşık elli yıldır Ferra Hanesi tarafından yönetiliyor. Ülkede erkeklerin hak iddiası kadınlardan önce gelse de, babasının tek evladı olan Elisse on üç yaşında taç giydi. Ülkenin ekonomik durumu ve diğer krallıklarla ilişkisi kötü olduğu için Kraliçe Elisse Ferra sevilen bir yönetici değildir. Fakir bir krallık olduğu için taç giyme törenleri bile düzenlenmez. Güç sıralamasında en sonuncu krallıktır.

Kaerth: Babası Kral Atlas Varela tarafından zehirlenerek öldürülen Aesirr Vorthsel, on yedi yaşında tahta çıkmıştır. Nys ve Dorna ile iyi politik ilişkilere sahip olmasına rağmen Kaerth en fakir ikinci ülkedir. Kadın-erkek tabusunun en yoğun olduğu ülke olan Kaerth'te kadınların çalışmaları kati suretle yasaktır. En güçlü sekizinci krallıktır.

Iolar: Anlaşma'dan önce yapılan bir lanet ile Iolar, sonsuz bir kara bürünmüştür, ülkede kar ve buz asla erimez. Iolar'daki insanlara Kar Halkı denir ve bu halkın cildi gri, saçları ise mavidir. Ülke iki yüz yıldır Snow hanesi tarafından yönetilse bile ekonomik açıdan güçsüzdür çünkü ülkede tarım yoktur, toprakta hiçbir şey yetişmez. Dorna ve Vroma ile ticaret yaparlar. Kraliçe Fraule Snow döneminde ülke en güçlü sekizinci krallıktan yedinciliğe yükselebilmiştir.

*Juegon: Dokuz Bölge'nin hiçbir krallığı ile sınırı bulunmayan Juegon, büyünün ve sanatın ülkesidir. Aynı zamanda ejderhalar sadece Juegon'da varolmuşlardır fakat soyları tükenmiştir. Ülkede yetenekli her genç, kanında büyü olmasa bile Büyücü olması için yetiştirilir. En güçlü büyücülerine Mistik Sanatlar Ustası ve Baş Büyücü gibi unvanlar verilir, bu iki unvana da yirmi iki yaşındaki Mysarriene Ruenator sahiptir. Mysarriene kuzeni Zelle'yi devirip taç giymesine rağmen Ejder Dişi'ne sahip olmadığı için kayıtlarda hala Prenses unvanıyla kayıtlıdır.

ÖLÜM MELEĞİ • Rhya IIWhere stories live. Discover now