mungkin

204 28 2
                                    

"Just like the lines of this book, we'll always be parallel "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Just like the lines of this book, we'll always be parallel "

__________

   "Saya kecewa dengan results awak semua, nanti awak nak jadi ape? Tak de cite cite ya? Sampai bila nak jadi macam ni? Ha? " Suara cikgu Nadiah memenuhi ruang. Keputusan test sains kami teruk, paling tinggi hanya 53%. Mana mana guru pun akan kecewa.

   "Ailana, awak suka? Awak bangga dengan 53% awak tu? "

   "Tak cikgu, saya minta maaf "

   "Saya tak buat untuk saya, saya buat untuk awak. Masa depan awak dan terima kasih Ailana sebab minta maaf." Cikgu Nadiah mengemas barang barangnya , pertanda ingin keluar.

   "Bangun ! " Irham sudah siap berdiri.

   "Tak pe, tak pe duduk je. Belajar " cikgu Nadiah keluar kelas dengan senyuman. Walaupun dia tersenyum, tetap menghadirkan rasa tidak senang duduk kepada Ailana.

   "Bangga la tu kan?! Acah acah baik! " sudah pasti ianya tertuju untuk Ailana. Siapa lagi kalau Amirul yang sukakan pergaduhan.

   "Tak ape masalah hang ni Amirul? " Irham selaku ketua kelas berasa tak patut membiarkan bergaduhan itu berlaku. Seseorang yang paling Ailana tak mahu dia ada sekarang, sudah muncul.

   "Kelas hang tak de cikgu dah ke? " Ahmad menyambut sahabatnya dengan soalan yang dirasakan tak masuk akal.

  
   "Tak de la, kalau ade takkan aku kat sini" Farez mengeleng perlahan lalu duduk berderet, berhadapan dengan Ailana.

   "Kenape tak gagal je? Lepas tu yang acah mintak maaf tu kenape? " Amirul menyambung agendanya.

   "Tak ape masalah hang dengan aku sebenarnya? "

   "Tak aku tak puas hati. Hang suka berlagak bagus. "

   "Aku ke hang? Eh, salah aku ke hang tidur dalam kelas ?! Salah aku ke hang tak study? SALAH AKU KE HANG YANG MALAS HA?! " Ailana bengang. Semua terkedu, Ailana yang tidak melanyan perkara perkara bodoh kini mempertahankan diri sendiri. Ailana keluar kelas, dia tak mahu amarahnya dibakar lagi.

   "Ailana " lengan bajunya dipegang saat dia baru berberapa langkah keluar kelas, tepat dihadapan pondok disebelah kelasnya. Ailana menangis, air mata yang ditahan tadi kini keluar tanpa segan silu. Dia tahu siapa yang menahannya.

   "Maaf aku lambat, maaf aku lambat datang." Ailana menarik lengan bajunya. Dia duduk mencangkung dengan mukanya ditutup dengan lengan. Luqman turut mencangkung.

awan dan langitWhere stories live. Discover now