mimpi

171 24 5
                                    

"that was a wonderful dream, my love

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"that was a wonderful dream, my love. it's time for me to wake up"
_

_________

   Sejak hari itu, Ailana tidak lagi terkejar Farez seperti yang biasa dilakukan. Dia hanya mengalah untuk bertarung dengan takdir.

   "Lana jom makan? "Buku pelajaran ditutup, Liana lapar.

   "Tak pe aku nak keluar nanti "

   "Pegi Mana? "

   "Pegi kedai depan tu je"

   "Nak aku teman? Ke Luqman ade?"

   "Tak pe tak pe, aku nak gi sorang je. "

   "Okay"

   Di hadapan traffic lights, Ailana terkedu. Farez berdiri  diseberang. Lampu merah untuk kereta menandakan mereka bole nelintas sekarang. Sedang Ailana nelintas, sebuah kereta yang laju melanggarnya. Perkara terakhir di ingat adalah Farez memanggil namanya, sebelum semuanya gelap. Hitam.

__________

   "Sayang okay? " Farez yang risau akan keadaan isterinya kini sudah boleh bernafas.

   "Lama ke lana tak de abang "

   "Sayang, kenape cakap macam tu. Tak nak tak nak " Farez memeluk Ailana erat, seakan akan tak akan lepas.

   "Tak lama pun, sehari je "

   "Ya Allah, lama la tuu " Ailana membalas pelukan suaminya.

   "Oh ya, sayang nak makan? "

   "Nak nak, abang masak ke? "

   "Ye la. Suami awak yang hensem ni la yang masak. "

   "Mana hensemnya mana? " Ailana membelek belek muka Farez mencari kehensemannya mungkin.

   "Oh nak cakap abang tak hensem la tu ya? Nak kene ni" pinggang Ailana digeletek.

   "Okay okay hensem hensem" ucap Ailana sambil tercungap cungap mengambil nafas.

   "Abang masak apa?"

   "Masak lemak"

   "Bukan orang sakit tak boleh makan masak lemak ke? "

awan dan langitWhere stories live. Discover now