"AKU kat mana ni..?" Matanya dikelipkan beberapa kali, cuba menyesuaikan pandangannya dengan keadaan cahaya yang sedikit, di dalam satu ruangan yang tidak diketahuinya itu.
"Baru bangun ? " si gadis mendengus apabila dia mendengar suara tersebut, suara yang dia kenali.
"Eh tak lah, masih tidur ni, buta ke ? Dah pakai cermin mata pun, still tak nampak agaknya," sindir si gadis.
"Kau ni kan, baru saja bangun, sudah menyindir aku, ceyh.. Dasar Eun Ha," si lelaki pula mencebikkan bibirnya, geram dengan sikap dingin Eun Ha itu.
"Kau pun satu, tanya soalan bodoh tu sudah kenapa ? Satu lagi, apa yang kau buat dekat sini, Solar ? " Eun Ha mengerutkan dahinya apabila terasa tangannya diikat ke arah belakang dengan tali.
"Oii apa ni ? Pahal kena ikat ni ? " Eun Ha cuba melepaskan ikatan berkali-kali, namun gagal. Solar menghela nafas kecil.
"Nampaknya kita sudah digula-gulakan, "
"Apa maksud kau ? " Eun Ha menaikkan sebelah keningnya, tidak memahami perkataan lelaki di hadapannya kini, yang juga senasib dengan dirinya, terikat.
"Sepertinya ada orang lain yang tahu tentang roh Eun Cha yang tertukar itu,"
"Tertukar ? Oii sabar. Maksudnya selama ni, kau pun sudah tahu ? " Solar menganggukkan kepalanya, mengiyakan soalan tersebut. Eun Ha menghela nafasnya kasar sebelum kepalanya ditundukkan.
"Since when ? "
"Sejak permainan Bunshinsaba tu, mungkin ? "
"...Solar, kalau tak pasal aku sedang terikat ni, sudah lama aku tampar kau. Kenapa tak cakap awal-awal ?! " Eun Ha menjeling tajam.
"Aku malas nak masuk campur hal ni selagi ianya tak mengganggu pembelajaran aku, " ujar Solar bersahaja.
Wah, lelaki ini, memang cari nahas !
"Yang kau kata mengganggu tu, berkaitan kembar aku, kau tahu tak ?! "
"Tahu..,"
...itu saja ?
Hanya itu saja jawapannya ?!!
"Tapi, kau sebagai kembarnya sendiri, takkan kau tak perasan ? Aku sebagai orang luar pun perasan, " Eun Ha terdiam.
"Itu sebab..,"
"Sebab kau sibuk nak jaga imej dan dapatkan surat rekomendasi daripada Hana ssaem, kan ? Sampai kau abaikan segala yang berlaku disekeliling kau. Even kembar kau dalam bahaya pun, kau buat tak peduli, "
"Aniya..," (No..)
"Nampaknya nilai kau lagi penting daripada nyawa kembar kau sendiri, "
"Diamlah. Kau pun sama saja. Kau ingat aku tak tahu ? Niat kau nak halau Eun Cha daripada awal sebab dia mengganggu kau, kan ? " Eun Ha tersenyum sinis melihat wajah terkejut Solar itu.
"Kenapa ? Terkejut sebab aku tahu ? Aku ada terdengar perbualan kau dengan Ice hari itu. Pandai betul kau pasang topeng kan, budak harapan sekolah ? " Solar memutarkan bebola matanya ke atas.
"At least aku cuba untuk beritahu Eun Cha terlebih dahulu sebelum halau dia. Kalau bukan sebab Eun Cha yang bagi minuman pelik kat aku, sampai aku pengsan. Know-know dah sampai sini," Eun Ha mengerutkan dahinya, hairan.
"Minuman pelik ? "
"Iya, pak cik guard tu ada bagi dekat aku, katanya daripada Eun Cha, kembar kau itulah..,"
YOU ARE READING
𝙼𝚢𝚜𝚝𝚎𝚛𝚢 𝙲𝚕𝚊𝚜𝚜𝚛𝚘𝚘𝚖
Horror❝ Aku dengar ada kelas misteri kat sekolah tu.. ❞ ❝ Misteri ? Misteri apa kau ni ? ❞ ❝ Setiap malam, akan terdengar bunyi yang pelik-pelik kat dalam kelas tu. Tapi bila guard check, tak ada sesiapa pun dalam tu.. ❞ Terdengar desas-desus yang hebat d...