AMIRUL KAIRA | 35

6.1K 203 11
                                    

"Pufff."

"Kenapa?" Soal Kaira. Tisu yang berada di atas meja kerja Amirul diambil sebelum dia mengelap bibir suaminya itu.

"Pahit! Kau tak letak gula ke?!" Soal Amirul tidak puas hati. Kaira yang pada awalnya terkejut perlahan-lahan tersenyum.

"Yang kau senyum tu pehal? Suka tengok aku minum kopi pahit?" Soal Amirul tidak puas hati apabila Kaira sudah meletuskan tawanya.

"Takde apa lah. Pahit sangat erh?"

"Pahit lah. Kau pandai ke tak buat kopi ni?" Kaira angguk laju. Muka bangga ditayangkan pada Amirul.

"Pandai."

"Habistu?" Soal Amirul. Tudung Kaira yang terkena kopinya tadi dilap dengan tisu. Gatal lagi nak duduk atas riba, kan dah kotor tudung kena sembur kopi.

"Kaira sengaja lah tak letak gula. Ye lah kalau Kaira letak nanti abang kena diabetes." Berkerut dahi Amirul cuba untuk memahami maksud isterinya.

"Hah?"

"Yelah abang kan dah manis!" Amirul tahan senyum. Pickup line pula budak ni.

"Kau ni-"

"Allahuakhbar. Maksiat!" Hud menutup mata Aizat dan Rais yang berada disebelahnya.

"Menda bodoh." Aizat menolak kasar tangan Hud. Dia memberikan jelingan maut buat lelaki itu sebelum bergerak ke arah meja kerja Amirul.

"Member tu dah halal setan." Giliran Rais pula memberikan jelingan buat Hud.

"Paiti tinggalkan kita kat sini." Hud mencebik. Dia turut bergerak ke arah meja Amirul. Punggung dihempas kasar disitu. Bibir dicebikkan kedepan tanda menyampah.

"Yang korang masuk tak ketuk pintu tu kenapa?"

"Kena erh? Sebelum ni tak payah pun." Rais menyoal bodoh. Amirul menggulingkan bebola matanya. Penat ada member otak biul ni.

"Hai abang Aizat!" Aizat hanya sekadar mengangguk. Senyuman nipis diberikan. Telefon yang berada di tangan dibuka. Mesej-mesej yang tidak terbaca dibuka.

"Abang Aizat je ke? Abang Hud ni taknak hai ke?"

"Taknak."

"Budak ni." Hud kembali mencebik. Kenapa semua orang kejam dengan dia? Tak kesian ke pada dirinya. Sudah lah single, lepastu kena layan macam ni pula.

"Pergi duduk sana. Aku nak bincang hal kerja sikit dengan diorang." Amirul menyuruh Kaira lembut. Namun gadis itu masih kaku di atas ribanya seperti tiada tanda-tanda untuk bangun.

"Kaira." Kaira menggeleng laju. Dia malas sebenarnya untuk bangun dan duduk di sofa yang berada di dalam bilik itu. Kalau boleh nak aje dia berkepit dengan suaminya itu.

"Bincang je lah. Kaira tak kacau pun."

"Sayang.." Kaira mengeluh perlahan. Dia mencapai beg serta telefonnya sebelum dia lambat-lambat bangun dari riba Amirul. Kaki dilangkah malas ke arah sofa itu.

"Gedik betul bini kau."

"Kau single, diam."

°•❁•°

Kain kuning yang berada di dalam kocek seluarnya dikeluarkan. Dia sempat menoleh ke kiri dan kanan sebelum bertindak memasukkan kain kuning tadi ke dalam tanah yang sudah dikorek olehnya sebentar tadi.

Bibir lelaki itu terkumat-kamit membaca sesuatu sambil tangan bergerak mengambus tanah tadi.

"Assalamualaikum!"

[C] Mrs Amirul Hafrez : His Beloved SisterWhere stories live. Discover now