𝟏𝟎 : 𝐒𝐚𝐯𝐞 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬𝐞𝐥𝐟 𝐁𝐮𝐧𝐠𝐚 !!

28 3 0
                                    

"AKU nak kau cari siapa perempuan yang dengan Ash tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"AKU nak kau cari siapa perempuan yang dengan Ash tadi. Paham? "

Beritahu Amelia kepada anak buahnya, Andika. Dia mengangguk

"Baik ma'am. "

Amelia tersenyum sinis sambil melihat gadis yang sedang bermesraan dengan Tengku Ash di dalam gambar.

"Bak telefon kau. "  minta Amelia kepada Andika yang berada di tepinya.

"Telefon? Nak buat apa ma'am? "

Amelia memberi pandangan tajam kearah Andika sebelum merampas kasar telefon yang berada di tangan lelaki itu.

Dibuka aplikasi camera sebelum tangan Amelia dituju kepada 'mereka berdua' yang sedang bermesra.

Tanpa dia sedar, tangannya digenggam erat. Benci. Dia benci melihat 'kekasih hatinya' bersama perempuan lain.

-

"Adik, macam mana boleh cedera? " tanya Tengku Arshad dalam keadaan bimbang.

"Mana la Aisyah tau. Jamal yang baling. "

Tengku Aish menahan ketawa. Jamal?

Tengku Arshad yang perasan akan adiknya menahan ketawa memberi pandangan tajam.

"Tak payah main-main lah setan. Aku tanya ni. " dingin suara Tengku Arshad.

"Hehe, bukan Jamal. Haider yang terbaling dekat Aisyah. " jelas Tengku Aisyah.

Haider rakan sekelasnya tidak sengaja tersepak ke arahnya. Bukan dia sengaja.

Tengku Arshad mendengus kasar sebelum pergi meninggalkan Tengku Ash dan Tengku Aisyah.

"Asal dia tu? "

"Entah, mana abang tau. "

-

Hari ini, hari dimana tuan Ezraskandar dan puan Batrisyia balik dari urusan mereka yang di terengganu.

"Yeayy, ibu dan babah balik! " teruja Erhan sambil melompat-lompat.

"Abang, tolong kopek kan bawang merah tuu! Berapa kali Bunga dh cakap. " marah Bunga yang sibuk siang udang.

Disebabkan ibu dan babah mereka mahu pulang, mereka mahu masak makanan favorite ibu dan babah. Udang masak lemak.

"Ye ye, nak kopek la ni. " Erhan mencebik sebelum melabuhkan punggung di kerusi.

Bunga menjeling. Manja mengalahkan perempuan.

-

Tok!
Tok!
Tok!

Tengku Asyraff yang ketika itu berada di ruang tamu segera bangun melangkah ke arah pintu. Pintu dibuka.

"Err, assalamualaikum... "

Sebelah kening Tengku Asyraff terangkat. Siapa pula lelaki asing yang berada di hadapannya ini?

"Waalaikumussalam, awak siapa? " tanya Tengku Asyraff kepada lelaki asing itu.

"Saya... Rakan sekelas Aisyah. " beritahu Haider. Pandangan ditundukkan di bawah.

Makin Tengku Asyraff bingung. Jelas riak wajah lelaki asing ini seperti ada yang tidak kena.

"Then? "

"Sayalah yang terbuat Aisyah cedera. "

Vote and comment

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vote and comment.
Bubyeee ! <3

𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐘𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐤𝐞𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢𝐚𝐧Where stories live. Discover now