Hoofdstuk 5

13.3K 556 219
                                    

"ZACH!" Valentine kijkt kwaad om zich heen. Het is dinsdagochtend, een nieuwe dag school. Ik sta bij mijn kluisje samen met Kendall en Noah. "Moet je zijn gezicht zien!" giechelt Noah. Ik grijns triomfantelijk totdat zijn kwade blik op mij valt.

Crap

Hij komt boos op me afgestormd. "Jij!" sist hij boos. "Ik?" piep ik. Hij duwt Kendall en Noah weg. Ik doe geschrokken een stapje achteruit. "No, Ken ga maar alvast!" weet ik uit te brengen. Ze knikken en wandelen snel weg. Hij komt te dicht bij staan maar ik sta inmiddels tegen de kluisjes aangedrukt en kan geen kant op. "Wat is er mis met jou?" vraag ik geïrriteerd. "Met mij?" snuift hij. "Waarom heb je die foto naar Zach gestuurd?" vraagt hij boos. "Dat heb ik niet gedaan!" protesteer ik. "Oh nee? Die foto stond ineens op zijn telefoon, natuurlijk." zegt hij sarcastisch. "Tuurlijk duh." kaats ik. Hij werpt me een waarschuwende blik toe. "Iemand is chagrijnig." lach ik. Hij zucht geïrriteerd. "Je bent heel irritant weet je dat?" "Nu wel." zeg ik grijnzend.

Hij zet een stapje achter uit. Ik zie een kans om te ontsnappen. Voordat ik wegspurt zeg ik nog een ding.

"Kukeleku."

"Julia!" schreeuwt hij boos terug.

*
"Dus dan is x min twee, als je de waarde van x weet, kan je de waarde van y uitreken." babbelt onze wiskunde docent terwijl hij een vergelijking oplost. Ik zucht en teken een paar rondjes in mijn schrift. "Julia?" De docent kijkt me vragend aan.

Dude wat doe je me aan?

"Wat is de waarde van y?" vraagt hij. Hij vind dit leuk, ik meen het. Vorig jaar deed hij dit ook altijd. Als ik eventjes niet opletten stelde hij me gelijk een vraag en als ik dan een keer mijn vinger opstak als ik het antwoord wel wist dan gaf hij iemand anders de beurt.

Stomme man. "Eh, ja als de waarde van x -2 is dan eh min 2 keer 2 is min vier plus 6 is twee? Ja! Het antwoord is 2!" antwoord ik trots. "Nee dat is niet... Oh wacht je hebt gelijk, het antwoord is 2." zucht hij.

Zie je wel? Hij mag me niet.

Ik werp hem een kwaadaardige grijns toe voordat ik aan de opdrachten begin.

"Hé psst." hoor ik Kai mijn jeugdcrush en tevens ook mijn beste vriend fluisteren. "Wat is er Kai?" vraag ik hardop. "Uhm, nee sorry laat maar." zucht hij. "Kai wat is er?" vraag ik scherp. "Het is Yente." zucht hij, zijn vriendin. "Ik wil onze twee maanden samen speciaal vieren." zegt hij zenuwachtig.

Waarom moet hij mijn hulp hebben? Ik heb een CRUSH op die dude, ziet hij dat niet. Gast, laat je ogen testen. "Hoe wil je dat doen dan?" vraag ik een beetje bot. Oh crap zo bedoelde ik het niet. Hij lijkt het niet te merken. "Dat weet ik niet, daarom vraag ik het aan jou." zegt hij schouderophalend. "Oh."

"Ik weet het ook niet." zeg ik schouderophalend. "Jij weet altijd wel wat!" zegt hij lachend. "Nu niet oké?" kaats ik bits. "Ho chill Juul, iemand is chagrijnig." zegt hij met een verbaasde blik. "Sorry." mompel ik.

*

"Valentine geef mijn etui terug, kleuter." zucht ik. "Kom hem maar halen." zegt hij terwijl hij de witte met roze gestipte etui hoog in de lucht houdt. "Moet jij altijd alles stelen?" vraag ik geïrriteerd. "Eigenlijk hoef ik nog maar een ding." zegt hij zwoel. "Oh, echt?" zeg ik terwijl ik mijn wenkbrauwen optrek. "Je hart." zegt hij met een grijns. "Dat is echt de slechtste pick-up line die ik ooit heb gehoord." zucht ik. Hij komt dichterbij en ruikt aan mijn haar.

"Wat the hell ben je aan het doen?" zucht ik. "Je ruikt..... Je zou een douche moeten nemen." zegt hij geamuseerd. "Ik help wel." zegt hij knipogend. Ik geef hem een harde duw waardoor hij nog breder grijnst. In mijn gedachte liep het anders af en viel hij keihard op de grond.

"Wisten jullie dat 75% van je lichaam uit water bestaat?" merkt de leraar op. "Laat mij nu eens dorstig zijn." fluistert Valentine in mijn oor. Zijn warme adem tintelt op mijn wang. "Rot op en neem je pick-up lines mee." zucht ik.

"Kijk." Ik draai me om naar hem. Hij heeft zijn telefoon op mij gericht. Hij maakt een fotogeluidje. "Nee! Idioot!" roep ik verontwaardigd. "Ik wilde mijn moeder mijn nieuwe vriendin laten zien." zegt hij geamuseerd. "Verwijder." "Neh." "Ja." "Neh." Ik probeer de telefoon uit zijn hand te trekken, onhandigheid slaat toe, de stoel valt om, inclusief mij. Ik kreun luid. "Wat is daar aan de hand?!" gilt de leraar geschokt. "Valentine..." sis ik.

"Je valt nu al voor me."

*

Ik ren de oprijlaan op en trek de oordopjes uit mijn oor. Wat doen- oh nee, damn, nee! Dan denk je dat je terug komt van een heerlijk rondje hardlopen (haha nee grapje, het was een ramp) en dan tref je dit aan.

De hele oprijlaan staat vol geparkeerd met auto's en scooters. Links liggen twee dronken mensen in het gras. Ik snuif, ik castreer Zach. Ik ren boos verder naar het huis. De bas dreunt door de tuin heen. Ik duw de openstaande deur nog verder open, warmte slaat in mijn gezicht. Een mix van zweet, dure parfums en bier dringt mijn neus binnen. Lege bekers liggen verspreid over de vloer van de hal. Overal staan dronken mensen, zoenend, half naakt in sletterige jurkjes.

Ik baan een weg de woonkamer in. De woonkamer staat vol met dansende mensen. Een paar mensen spelen beerpong op de lange bar tafel.

Mijn oog valt op het vriendengroepje van mijn broer. Mijn broer merkt me op en zijn ogen worden groot. "Jij!" roep ik boos. Hij probeert weg te glippen maar ik weet hem aan zijn oor beet te pakken. "Wat heeft dit te betekenen jongeman?" roep ik boos boven de muziek uit. "Een klein feestje?" piept hij. "Een klein feestje?" roep ik verontwaardigd. "Je hebt nog net geen DJ geregeld!" roep ik boos. "Eigenlijk wel, maar die is te laat..." zegt hij. "Wat?!" piep ik. "Niks." zegt hij snel.

"Je doet de afwas voor nog een jaar." zeg ik terwijl ik mijn armen over elkaar sla. "Deal."

-Author's Note-

Ik houd echt van cheesy pick-up lines! Hihi echt fantastisch, maar goed.

XO QueenBD

The badboy's little sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu