Tidak Penyabar, Memalukan.

151 4 0
                                    

Ada saja kerenah manusia yang menjengkelkan hati, malah memalukan bagi diri aku, tapi aku sebagai receptionist tak mampu nak melawan kata-kata mereka dan hanya mampu mencari jalan penyelesaian, menyelesaikan masalah dari menjadi lebih besar lagi.

manusia-manusia ini hanya tahu nak cepat dan membuat aduan itu ini tentang ketidakpuasan hati mereka yang service mereka berikan, kau tahu apa yang mereka buat?, apa yang mereka bertungkus lumus untuk memuaskan?, tidak kan?, sebab mereka semua dibelakang, kau tak nampak. Tenaga yang dipakai bukannya robot, mereka tu manusia, tahu penat, bukan robot yang hanya pada bateri, yang kau tahu complain itu ini, mahu saja aku maki orang sebegini.

Cuba kau ditempat mereka pula, cuba kalau kami pula yang suruh kau yang percepatkan kerja sebelum check in ke bilik, baru kau tahu penatnya bagaimana, jangan nak complain saja. Tahulah kerja tu bagus, tapi jangan nak menindas orang yang bawah, tak kemana pun sikap tu, memalukan adalah.

Mana pergi sifat penyabar yang sepatutnya ada pada manusia?, cina atau india aku tak kisah, ini yang melayu, memalukan. Sifat tu bagaikan dah buang jauh-jauh dengan sifat malu ditebalkan untuk cepat saja.

Celaka, itu yang aku maksudkan kepada manusia begini.

IntrovertDove le storie prendono vita. Scoprilo ora