Selepas Jaehi dan Sora keluar Dino dan Seungkwan menjerit kegembiraan. Yang lain hanya memerhatikan mereka dengan pandangan yang pelik. Coups mengeleng kepala, tahu sangat kenapa diorang jerit-jerit tu.
"Yea yea!!! dapat manager yeoja~yea yea~!" Jerit Dino sambil melompat-lompat macam kanggaru manakala Seungkwan pula mencucuk-cucuk badan The8.
The8 menolak tangan Seungkwan lalu pergi ke arah Jun.
"Apa yang nak di gembirakannya? biasa je aku rasa" Kata Hoshi.
"Yelah korang bukannya nak dengar gosip aku..ni kalau perempuan mesti nak dengar" Balas Seungkwan. Hoshi mengangguk tanda faham, dia membaling botol airnya pada Jun.
Tiba-tiba botol airnya terkena kepala Woozi. Woozi yang sedang minum air itu tersedak. Selepas itu dia terus mengambil gitarnya untuk bersiap-sedia mengejar Hoshi. Hoshi pula sudah menyorok di belakang Coups.
"Yah!! sini kau!" Woozi berdiri di depan Coups lalu menolaknya ke tepi. Dia jatuh tersungkur di depan DK yang sedang berborak dengan Jeonghan.
"Aduh..." Coups mengaduh kesakitan, dia menjeling sekelas keadaan Hoshi.
Hoshi sudahpun mengosok kepalanya yang di pukul oleh Woozi dengan menggunakan gitar. Mulut Hoshi terkumat-kamit berkata sesuatu yang Coups tak pasti apa yang di katakannya dan pastinya di sedang mengutuk Woozi.
Wonwoo dan Mingyu hanya memerhatikan drama tak berbayar yang sedang berlangsung di depan matanya. Mingyu memulakan perbualan di antara mereka.
"Hyung..manager kita tu kan..macam aku pernah nampak" Ujar Mingyu sambil mengusap dagunya.(macamlah ade janggut-,-)
Wonwoo mengangkat kening kirinya. Dia memusingkan badan menghadap Mingyu. Nampaknya dia sudah tertarik dengan cerita Mingyu.
"Dekat mana?"
"Entahlah..tapi macam pernah nampak" Wonwoo buat muka seperti ini⇨-_-///. Mingyu hanya tersenyum macam kerang busuk.
Perbualan mereka di sampuk oleh Seungkwan.
"Ha! gosip tak ajak!" Sekarang Mingyu juga buat muka seperti Wonwoo.
"Aku dengan hyung bukannya suka gosip macam kau"
"Manalah tau suatu hari terbukak hati korang nak gosip"
Kali ini Mingyu dan Wonwoo menjuling mata.
"Yelah Diva Boo..dah dah pergi kacau orang lain" Halau Wonwoo. Seungkwan mencebik lalu pergi kepada Joshua yang sedang membetulkan gitarnya.
"Ha...kita cakap apa tadi?" Soal Mingyu kepada Wonwoo. Wonwoo berfikir sejenak, kemudian dia mengangkat bahunya.
"Entah..kita ada cakap apa-apa ke tadi?" Wah bagusnya...pelupa sungguh-,-
"Tak ada kut...apa-apa jelah" Mingyu mencapai phone miliknya lalu bermain COC.
Coups yang tadi hanya mendiamkan diri selepas jatuh tersungkur mula bersuara.
"Gais...dah lupa ke? practice lah" Kata Coups. Mereka semua mengeluh kecuali Joshua yang sedang khusyuk dengan gitarnya.
Semua bangun lalu menyambung practice mereka yang tergendala sebentar tadi. Tapi mereka( svt ex Scoups) mengharapkan ia diganggu sehingga akhir hari.
Tbc
YOU ARE READING
Being Seventeen Manager
FanfictionBantuan diperlukan! Aku tak boleh uruskan 13 lelaki dewasa dalam waktu yang sama! manager! au © hoshot