Bab 26

7.8K 199 3
                                    

Pintu wad Adam dibuka, Adam melihat susuk tubuh itu. Kak Nadia!

"Ya Allah Adam!"panggil Kak Nadia iaitu kakak iparnya.
Abangnya Syahmie mendukung dua orang kembar itu akibat lambat.

"Eh, asal abang long yang dukung kembar bukan Kak Nad?"soal Adam hairan.

"Abang dukung sebab nak keraskan otot ni..hah, baru macho"jawab Syahmie dengan bangga.

"Hermm, mana ada, akak nak laju lepas tu anak tinggal dengan si bapak..lepas tu si bapak yang gatal nak bawa kembar. Anak sulungnya terpaksa ikut je."ujar Kak Nadia.

"Kakak kamu memang begini sebab panik, overdose"perli Syahmie yang sedang meletakkan kembar itu disofa hadapan katil Adam.

"Hahaha..Daniel mana?"soal Adam seraya mengambil Iphonenya.

Sementara itu, pintu wadnya dibuka.
Seorang budak lelaki yang memakai sweater merah dan juga memakai cermin mata besar datang kearah mereka.

"Apa dad ni, tinggal Daniel sorang diri kat bawah, sampai lift tu tak berhenti. Dad tak ajak pun Daniel naik lift sama sama. Tinggal cam tu je, hampir saja Daniel nak nangis. Nasib ada nenek tu nak jenguk anak dia dan Daniel ikut dia sebab nak bantu rupa rupanya nenek tu cleaner kat sini. Sakit hati Daniel"rungut Daniel berjelar.

"Haahahahha, Daniel lambat macam siput gear ke-3"ketawa Adam kuat.

Akhirnya derai ketawa pecah tatkala Kembar itu memukul ditempat wayar yang menyalurkan air ditangan kanan Adam. Selepas itu, Adam jerit.

*********

Hanna bercuti selama sebulan kerana traumanya. Nasib big boss baik. Kalau tak, kena kerja lah jawabnya.

"Hanna, ni Mak Leha bawa makanan"ujar ?Mak Leha diluar pintu biliknya.

"Oh jap!"Mak Leha menunggu Hanna untuk membuka pintu biliknya. Dan akhirnya dibuka. Laju Hanna menyambar dulang yang berisi makanan itu.
Dia menutup pintu biliknya perlahan.
Mak Leha turun kebawah dengan laju. Kan mengamuk naya nanti.

"Mak Leha , kenapa Mama jadi macam tu?"soal Emir yang sedang bermain kereta mainannya.

"mama kamu sakit"jawab Mak Leha yang bergegas ke dapur.

"Oooh"

*******

"Jadi, Farid dan Qila terima tak?"soal Dato'Shahril.

Mereka saling berpadangan.
Mereka angguk.

"Bagus, Alhamdullillah"ucap syukur Datin Amina dengan lembut.

"Oke, sebulan selepas Haziq dan Anisa kahwin kita langsungkan peekahwinan ini ya"ujar Dato'Shahril.
Dato Farid angguk. Datin Aqila meneguk air tea yang sudah tersedia dari tadi.

"Harap mereka ni boleh bercinta lepas kahwin lah ya"tutur Datin Aqila.
Akhirnya mereka berbual panjang tentang perkahwinan Hanna dan Adam.

*********

Sudah seminggu Adam pulang kerumah dan akhirnya ingin keluar menjenguk Hanna dirumahnya.
Setelah beberapa kali menekan loceng rumah, akhirnya dia dibenarkan masuk kedalam rumah.

"Erm..mak Leha, Hanna mana?"soal Adam teruja.

"Dia ada kat atas, mungkin kamu boleh lawat dekat luar "bucara Mak Leha dengan gaya makcik makcik.

"Herm.."

Adam melangkah kebilik Hanna.
Dia mengetuk pintu bilik Hanna. Tidak dijawab. Dua kali ketuk. Tidak dijawab. Tiga kali ketuk.

"Sekejap"ketuknya dibalas dengan percakapan.
Hanna duduk dihadapn pintu biliknya manakala Adam diluar.

"Hanna, nak tak kita pergi cameron highland, minggu depan ke?"soal Adam teruja, buah oren dan anggur disimpan oleh Mak Leha.

"In Sha Allah"jawab Hanna lembut.

"Oke, saya balik dulu, ingat hari Jumaat ni tarikh nikah Anisa"ujar Adam lalu beransur pulang

--------------------------------------------------------

Herm, late update..busy lah..
Anything komen.
Maaf sebab merapu je..
So lazy..
Bai


Janji Kita ✔Where stories live. Discover now