Bab 42

8.3K 246 5
                                    

Hanna masuk kedalam bilik mereka. Herm..not bad siapa yang hias ni.
Sedang asyik dia menilik bilik itu. Pintu biliknya tiba tiba terkunci dengan kuat.
Hanna menoleh.
Dia menelan air liur yang pahit itu.

"Si..siapa tu?"soal Hanna takut.
Dan kini Hanna terasa ada bayang hitam dibelakangnya. Lantas dia menoleh ke belakang.
Tiada. Dan kini bayangab hitam itu berlari dari bahu kanannya ke bahu kirinya.
Hanna menoleh kanan kiri. Namun tiada. Tidak sempat mahu mengikuti bayang itu. Hatinya kian laju.

"Wahh!"sergah Adam dihadapan Hanna tatkala Hanna menoleh kehadapan. Dan Hanna menjerit.

"Aahhhhh~~"pantas dia menutup matanya dan beristihgfar panjang.
Kakinya berasa ketar.
Perlahan lahan dia membuka mata. Kelihatan Adam yang hanya memakai kain tuala paras pinggang masih tersenyum kegembiraan. Berjaya mengejutkan Hanna yang comel ini.

"Ish..awak ni! Asal buat saya macam tu. Saya takut tau! Lain kali buat lagi saya penyek awak!"marah Hanna. Senyuman Adam yang mekar itu tenggelam dan timbul muka masam mencuka.

"Saya nak gurau je" kata Adam dengan nada sebak. Ya Allah budak ni! Aku penyek jugak kan. Dah lah kau tu jantan ops laki lepastu nak merajuk pulak.

"Saya mana ada marah awak"ujar Hanna sambil duduk disebelah Adam.

"Habis tu tadi, marah bagai"soal Adam sebak.
Hati macam tisu.

"Mana ada..itu gurauan manja..kekkekekek...tadi tu balasan sebab buat saya terkejut"

Adam berpaling ke Hanna. Ditatapnya lama. Hanna masih belum menukar baju. Dah tadi kat dewan besar tu pergi sana sini sana sini. Jumpa BFF jumpa Kawan lama jumpa seniour jumpa junior.
Pergi salam salam lah. Macam mana tak penat?

"Dah awak pergi pakai baju"arah Hana tegas. Tangan kanannya diletakkan dipinggangnya. Tangan kiri pula menolak bahu Adam lembut.

"Baik sayang, awak pergi mandi, busuk"perli Adam sambil kakinya berlalu ke walk-in-closet.

"Ye lah mr.husband"jawab Hanna dengan sedikit malas. Kakinya dihayunkan ke bilik mandi yang terletak dalam 1 meter jauhnya dari katil mereka.

**************

Sedang asyik melayan drama didalam bilik mereka. Tiba tiba satu ketukan membuatkan Hanna dan Adam tersentak. Tangan Adam yang terletak dibahu kirinya diangkatnya perlahan. Tangan kanan Hanna yang terletak dipaha kanan Adam membuatkan Hanna laju menarik lengannya.
Pantas Adam membuka.
Alangkah terkejutnya . Melihat seorang budak lelaki yang memakai baju tidur corak animasi robocarpoli.

"Assalamualaikum papa mama, Emir nak tidur dengan papa dan mama boleh?"soal Emir lembut tangannya masih memegang patung kanggarunya.
Adam menelan air liur, baru je nak bermanja dengan bini dah kena kacau. Tak pelah. Anak kau jugak.

"oh boleh,masuklah"Adam menarik lengan Emir perlahan.
Hanna yang terkejut itu lantas berbuat seperti biasa.
Mulutnya didekatkan sedikit ditelinga kiri Adam.

"Asal Emir ada kat sini? Bukan patut dia tidur kat bilik dia ke?"soal Hanna perlahan.

" Dia nak sangat tidur sini. Biar lah..sekali sekala. Bila kita ada rumah baru, baru lah kita suruh dia tidur seorang"ujar Adam dengan yakin.

Pada malam itu, Hanna tidur bertiga, Adam, Emir dan siapa lagi sorang?
Mestilah Hanna.

-------------------------------------------------

Hola, makin lama makin panjang kan?
Maaf lah idea semakin kecundang.
Maaflah kalau ada silap taip ke apa ke
So saya mintak maaf sangat sangat.

Mohon kepada SILENT READER boleh tak anda munculkan diri anda? Dengan menekan bintang dibawah ini. Saya mohon sangat. Dan juga anda lemparkanlah apa apa cadangan ya.

Janji Kita ✔Where stories live. Discover now