Bab 27

7.1K 188 1
                                    

Setelah 2 minggu, majlis perkahwinan sekali dengan nikah diadakan dirumah Dato'Shahril dan Datin Amina.

"Tahniah Anisa" ramai yang puji Anisa dan juga mengucapkan tahniah kepada Anisa dan juga suami baru iaitu Haziq.

"Wah, pengantin baru ada seri lah"puji Adam yang tiba tiba datang dari belakang. Anisa yang hampir jatuh, disambut baik oleh Haziq.
Mereka malu malu kucing.

"Hek eleh, buat drama free pulak dah" tutur Adam selamba. Adam mengatur langkah ke kanopi yang disediakan makanan untuk tetamu.

"Hai pengantin baru"sapa Hanna. Anisa menoleh. Gembira Anisa dibuatnya.

"Akak..dah sihat. Trauma tak lagi ni?"soal Anisa panik lalu memeluk Hanna. Emir disebelah dihiraukan.

"Wahh, merahnya inai Kak Cha!"puji Emir dengan gembira.
Dia memegang tangan Anisa.

"Herm..tengok tangan pak cik tu"arah Anisa lalu menunding ke arah Haziq yang sedang melayan tetamu.
Emir terkedek kedek berlari kearah Haziq.

"Akak dah tak trauma. Akak nak bebas dari kurungan. Takkan nak jadi lemah je kan? Nak lah jugak bebas."jawab Hanna lalu melepaskan pelukan.

"Oh. Bagus lah. Akak, abang Adam tengah meratah makanan dikanopi."ujar Anisa lalu menuju ke Haziq yang sedang mengomol Emir.

Hanna duduk disofa. Melihat kelibat tetamu.
kusyem di sebelahnya terasa diduduk. Hanna menoleh.

"Eh, asal awak kat sini? Bukan tengah meratah?"soal Hanna hairan.

"Erm.dah habis. Saya kenyang. Esok saya jumpa awak kat cafe biasa oke? Nak bincang pasal trip to cameron highland. Ramai nak pergi! Esok saya bagi tahu ek"ujar Adam lalu beredar.

Hanna angguk.

********

"Rania Asyikin!!"laung seorang doktor sakit jiwa dengan mikrofone.
Rania yang sedang bermain dengan rumput berjalan ke bilik doktor itu.

"Yup Doktor?"soal Rania.

"Awak boleh balik dari sini sebab kami sahkan bahawa awak tiada penyakit gila"ujar Doktor itu didalam bahasa inggeris.

"Thanks doctor"

Rania berlari keluar. Dia mengambil barangnya.
Gembiranya!!
Rina dan Roy sudah lama keluar.
Kini dia pula. Rynn sudah disahkan gila.
Entah lah macam mana. Kini Rania perlu pulang ke Malaysia untuk plannya.

********

"Oke, minggu depan mereka tunang ya. Harap hantaran yang simple je lah..sebab tak nak yang mewah. Apa kata orang nanti"ujar Datin Aqila lalu tertawa kecil.

"Herm..sama lah kita." Datin Amina dan juga pasangannya Dato' Shahril berada didalam bilik pejeabta milik Dato'Shahril. Datin Aqila dan Dato' Farid juga.

Membincangkan pasal perkahwinan Hanna dengan Adam.

--------------------------------------------------

Haii...Hanna dan Adam bakal berkahwin. Apa plan Rania? Oke. Sampau disini saja.
Bai..
Update bila ada masa ya.

Janji Kita ✔Where stories live. Discover now