'Ongelofelijk dit, wakker geworden op het bankje bij het station. Kan iemand me uitleggen wat er is gebeurd? Ik keek op de stationsklok en zag dat het 8:00 was. Ik herinnerde me de opnamedag van moordvrouw die over een uur begon. De plek waar we zouden opnemen was niet zo heel ver hier vandaan. Mmm.... ik kan wel een stukje lopen. Ik stond op en liep nogal vlot naar de plaats van de opnames om niet te laat te komen.'
Aangekomen bij de set zag ik iedereen al staan. Wendy, Thijs, Renée, maar Fockeline zag ik niet. Ik liep de set op richting Thijs. Halverwege werd ik tegen gehouden. Het was de regisseur die zei: 'Sorry jonge man, maar alleen de cast mag hier komen.' Ik lachte, maar de regisseur bleef serieus. Ik keek vragend naar de regisseur. 'Je maakt een grapje zeker,' zei ik terwijl ik me zorgen begon te maken. De regisseur bleef namelijk wel erg serieus. 'Sorry, maar wilt u dit terrein verlaten? Anders hebben we ook nog bewakers die u daarbij kunnen...' De regisseur werd onderbroken door een bewaker. 'Euhm... Marcel er is een vrouw die niet weg wil gaan van de set. Ze zegt dat zei ook bij de crew hoort. Weet jij daar iets van?' 'Wat is dit toch allemaal?! Nee John, daar weet ik niks van!' riep de regisseur gefrustreerd. Geïrriteerd liep Marcel met de bewaker mee. Ik was diep in gedachte verzonken. Waarom kenden hun mij niet meer? Dit moest wel een grap zijn, toch? Ondertussen liep de bewaker en de regisseur naar de vrouw toe die beweerde dat ze bij de crew hoorde. Ik liep naar Wendy, Thijs en Renée. 'Jongens serieus deze grap,' zei ik lachend. 'Sorry, wie ben jij?' vroeg Wendy. 'Even serieus, we hadden toch een hele drukke opnamedag? En waar is Fockeline eigenlijk?' zie ik ongeduldig. 'Wie is Fockeline?' vroeg Renée verbaasd. 'Jongens ik zweer de grap was leuk, maar nu is het even genoeg,' zei ik nóg ongeduldiger. 'Sorry, maar volgens mij bent u de gene die hier de grap maakt,' zei Thijs vriendelijk. Ik wreef met mijn handen door mijn gezicht. Ik vond dit grapje helemaal niet leuk. Ik keek naar de vrouw die zich nog steeds verzette tegen de bewakers. Toen keek ik nog beter. Maar die vrouw, die vrouw was niet zomaar een vrouw. Het was Fockeline!'