BAB 5

14K 529 2
                                    

Syazlina yang sedang berjalan untuk menuju ke lab room itu terhenti seketika apabila ada seseorang memegang bahunya dari belakang.

"Eh apa ni pegang pegang orang! Sesedap hati je!"ujar Syazlina kasar.

"Fikir aku nk sangat ke sentuh kau? Aku nak jumpa kau lepas habis kelas!" Kata Tengku Fazril yang poyo dan playboy itu." Nak buat apa?". "Kalau aku nak cakap aku jumpa kau tu datang jelah! Banyak tanya pulak!"

"Dekat mana?" Syazlina cuba untuk bertenang dan bersabar dengan kata kata Tengku Fazril yang kesat itu.

"Dekat tasik area rumah aku...aku tak nak sesiapa nampak aku dengan kau berbincang. Kalau kau pandai pandai cite dekat kawan kau yang aku nak jumpa kau ni, nahaslah!" Tengku Fazril sedikit pun tidak berasa serba salah berkata kasar dengan perempuan.

"Ek eleh! Tapi saya bukan tau pun tasik area rumah awak tu kat mana..."kata Syazlina. "Susah betul ada perempuan yang tak tau selok belok jalan ni! Nantilah aku dengan kau pergi sekali! "

"Naik apa?"

"Kau ni bengap lah! Tak kan nak pergi sana naik kuda? Mestilah naik kereta! Pertama kali aku jumpa perempuan sebengap kau!"kata Tengku Fazril. "Ha yelah yelah". "Kau jangan pandai pandai nak cerita kat orang eh!"

"Eh ingat saya tak ada kerja lain ke nak cerita kat orang?" Kata Syazlina.

~~~

Syazlina yang telah tamat kelasnya itu pun menunggu kehadiran Tengku Fazril untuk menjemputnya."ishh mana mamat ni! Memang menyusahkan aku lah! Kata suruh tunggu sini nak jemput aku...ni dah nak mencecah 20 minit , batang hidung dia pun aku tak nampak lagi!" keluh Syazlina didalam hati

"PINNNN!!!!" Bunyi hon kereta jelas kedengaran di telinga Syazlina."alamakk tu mesti diaa".Syazlina dengan segera berlari kearah kereta yang membunyikan honnya itu.

"LEMBAB!!!" kata Tengku Fazril."SORRY... Awak ni lambat betullah sampai! Dah 20 minit saya tunggu tengah tengah panas tu!" .Syazlina sudah mula memberikan ceramah khas kepada Tengku Fazril.

"Kau ni memekak lah! Kira elok aku nak jemput kau! Kalau tak ,aku biar kau jalan kaki terpinga pinga cari jalan sendiri!"kata Tengku Fazril dengan nada yang agak tinggi.

Sesampainya di tasik...

"Ha apa yang awak nak bincang sangat tu?"kata Syazlina. " aku nak bagitau kau ni! Aku memang tak nak kahwin dengan kau! Kau ni dahlah kampung, tak pandai berfesyen,kolot pastu..".

"PAPP!!" Tamparan yang kuat diberikan kepada Tengku Fazril.

"Awak ni, memang datang sini nak hina saya ke?! Saya penatlah!! Awak fikir saya nak sangat ke kahwin dengan awak?selama ni saya dah banyak bersabar dengan kata kata awak ni!! " mata Syazlina mula berkaca , hanya menunggu beberapa saat lagi air matanya akan jatuh.

Tengku Fazril yang berada di situ kekal diam membisu tanpa sebarang respon.Inilah kali pertama dia mendapat tamparan daripada seorang wanita.Bayang-bayang Syazlina sudah tidak kelihatan.Tengku Fazril mengambil keputusan untuk duduk di bawah sepohon pokok yang berdekatan dengan tasik itu untuk menenangkan fikirannya.Tiba-tiba telefon bimbitnya yang berjenama iphone itu berdering.Jelas terpampang di skrin telefon bimbitnya itu bernama "Elina".

"Ishh apa lagi perempuan gila ni nak!!" Tengku Fazril tidak menjawab panggilan daripada Putri Elina. Sekali lagi telefonnya berdering buat kali yang kedua.Dia terpaksa menjawab panggilan daripada Putri Elina itu.

"Hai babyyy!! You buat apa tu? Ermm i miss you so much.."kata Putri Elina dengan nada yang agak gedik.

"You nak apa?" Jawab Tengku Fazril acuh tak acuh.

"I rindulah dekat you...you tak rindu I ke? Jom kita keluar dating? Dah lama tak keluar dengan you..."

"I tak ade mood"

"You ni!! Sejak kebelakangan ni asyik moody je! Whyyy??? I ni kan gf you...sanggup you layan I macam ni...eii nak merajuklah macam tu..."Putri Elina cuba untuk bermanja manja dengan Tengku Fazril.

"I kata I tak de mood..please jangan ganggu I.." Tengku Fazril menutup telefonnya.

"Fazril!! Fazril!!!ishhh dia ni tutup phone pulakk!!"

~~~~~
Otak Tengku Fazril serabut dengan bermacam-macam perkara.Tragedi yang berlaku siang tadi cukup memalukan buat dirinya.Tetapi perasaan itu bercampur baur.Perasaan serba salah dan perasaan malu menyelubungi dirinya.Mengapakah Tengku Fazril mula mempunyai rasa serba salah dalam dirinya? Selama ini egonya cukup tinggi untuk mempunyai sifat serba salah itu.Adakah dia sudah mula jatuh cinta terhadap Syazlina?Dan adakah dia akan meminta maaf terhadap Syazlina atas cemuhan yang di berikan siang tadi?

BERSAMBUNG...

esok insyaallah saya akan update bab 6 ok? And kalau ada salah ejaan atau typo tu maaf lah ye...btw ringan ringankanlah tangan anda untuk menekan butang bentuk bintang tu...hahahha bye..

Cintaku Buat Encik PlayboyWhere stories live. Discover now