• Bab 11

1.4K 151 2
                                    

      Tiba di rumah, Taehyung terus berjalan masuk ke dalam biliknya dan duduk di atas katil yang empuk itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

      Tiba di rumah, Taehyung terus berjalan masuk ke dalam biliknya dan duduk di atas katil yang empuk itu. Tangannya yang berdarah di tenung lama. Walaupun tangan nya luka begitu, rasa sakit di hati tak sama langsung dengan rasa sakit di tangannya. Fikiran aku menerawang jauh ke Yeolhee. Perempuan itu lah yang buat Taehyung jadi liar dan playboy macam ni.





“ Apa kau nak sebenarnya, huh ? Dulu, bila aku terhegeh-hegeh dekat kau..kau tolak aku mentah-mentah dan secara tiba-tiba kau terima aku balik semula. Tapi, hanya disebabkan aku ni kaya. Kau mainkan perasaan  aku. Sekarang kau datang balik nak mainkan hati aku lagi ? Apa niat kau ? Perempuan jenis apa sebenarnya kau ni ?! ” ucap Taehyung dan membaling bantal peluk ke atas lantai.







•●Flashback On●•

Taehyung
17 Years Old





      Aku rasa gembira sangat sebab harini, hari anniversary aku dengan Yeolhee yang pertama. Jadi, aku dah plan nak buat suprise dekat dia. Aku rancang nak buat kek, dan beli banyak hadiah untuk dia. Mesti dia suka kan ? Walaupun pada awalnya cinta aku ditolak oleh dia. Tapi sekarang, kitorang tengah bercinta. Dia terima juga perasaan aku akhirnya.





Yeolhee, malam nanti awak free tak ? Saya nak ajak awak makan malam lah. ” ucap aku dengan lembutnya. Dia yang tengah bermain iphone terus pandang aku. 





Malam ni ke ? Tak pasti lagi lah sayang. Nanti saya bagitahu awak okay ? ” ucap dia acuh tak acuh dan kembali bermain dengan iphonenya. Apa lah yang seronok sangat dekat iphone tu sampai aku diabaikan ? Aku ni dah serupa tunggul dekat sebelah dia tau.





Sayang, awak ingat tak harini hari apa ? ” tanya aku. Saje nak tahu dia ingat ke tak kalau harini anniversary yang pertama. Aku harap dia ingat sebab aku sentiasa menunggu untuk untuk tibanya hari istimewa ini.





Harini ? Hari selasa lah, sayang. ” ucap dia tanpa pandang muka aku. Aku mengeluh kecewa, dia tak ingat ke harini ialah hari istimewa aku ? Sampai hati dia. Aku setiap hari ingat hari anniversary kitorang tau tak. Dia boleh lupa macam tu je ? Dia ni sayang aku ke tak sebenarnya ?





Ah ahlah, saya lupa.






     Aku tak nak lah merajuk dengan dia hanya disebabkan dia tak ingat hari anniversary kitorang. Mungkin memang dia betul-betul tak ingat. Tepat bunyi loceng waktu balik berbunyi, aku terus keluar dari bangunan sekolah dan pergi ke mall menaiki motor hitam aku bersama dengan Jungkook. Selain Jin hyung, Jungkook pun pandai buat kek. Jadi, lebih baik aku minta tolong Jungkook sebab dia tak kecoh macam Jin hyung.

Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now