Wanita dalam mimpi

1.7K 72 0
                                    

Aku berjalan menuju ke dalam gua."Di mana saya? Lucian? Ibu ? Ayah?" Kataku pintu gua tertutup dengan tiba tiba suasana menjadi gelap gelita."Tolong! Tolong!" Jeritku dan menolak pintu gua agar terbuka tapi semuanya sia sia, aku duduk dan memeluk tubuhku."Kalau ada sesiapa yang dengar tolong jawab?"kataku seperti berbisik.

Tiba tiba cahaya menyinari gua, muncul seorang gadis cantik dengan mata berwarna biru ,rambut putih keemasan.

"Sarah adakah kau tahu Luke bukan seorang yang baik untuk kau...Sedarlah Sarah..Tolong?" Katanya membuatkan ku sedikit marah."Apa salahnya dengan Luke? Apa sebenarnya masalah semua orang cuba memisahkan saya dengan Luke? Awak tiada hak menentukan siapa pilihan saya!".Kataku membuatkan wanita tersebut ketawa."Sarah ,Sarah ,Sarah... (Dia memegang wajahku dan melihatku dengan wajah tiada perasaan ) Kau bodoh jika kau tidak sedar sekarang..dia hanya menggunakan kau sebagai senjatanya, ibu bapa angkatmu juga bersubahat sayang.. Lari selagi boleh bebaskan siapa diri kau di dalam sayang.. Bunuh Luke dan ambil rohnya untuk menambahkan kuasamu.. Kau bukan manusia biasa Sarah kau ialah-"."Sudah cukup..(kataku sambil memegang kepalaku)..Sudah saya tak nak dengar." Kataku

****
"Sayang,Bangun?" kedengaran suara Luke."Kenapa ni?" Tanyanya lalu mengelap air mataku dengan ibu jarinya, aku memeluk badannya dan menyandarkan wajahku pada dadanya sambil memejamkan mata."Shuuhhss..semuanya okay cuma mimpi buruk."kata Luke dan mengosok belakangku, baunya betul betul menenangkan."Sayang, tidur lah saya akan pastikan tiada lagi mimpi buruk."kata Luke dan memelukku sampai aku tertidur.tiada lagi mimpi buruk cuma Luke dan saya.

Keesokan paginya.

Sinaran matahari membangunkan ku dari tidur aku dapati Luke tiada lagi di sisiku.Aku berdiri di hadapan cermin dan melihat wajahku. Rambutku serabut membuatkan aku senyum sendiri.

Cahaya terang melintas membuatkan kepalaku sakit ,aku terbaring di lantai menahan kesakitan.'Shit' kataku.

Cinta VampireWhere stories live. Discover now