C.22

4.1K 304 14
                                    

Tzuyu berdiri di tempat letak kereta di mana terletaknya kereta Jimin.Batu-batu kecil yang berada di tanah di sepaknya kerana terlalu bosan menunggu Jimin yang dari tadi tidak munculkan diri.Hampir sahaja dia putus asa untuk menunggu Jimin dan pulang ke rumah.

Jam di phonenya dilirik beberapa kali.Peti mesejnya juga di periksa setiap minit tetapi tiada tanda Jimin menghantar pesanan kepadanya.

"Dia main-mainkan aku ke apa??lagi berapa lama aku nak tunggu dia ni?haishh"Tzuyu bermonolog sendiri.Geram rasanya bila Jimin tidak menepati janjinya.

"Tzuyu!!"

Tzuyu menoleh ke kiri dan melihat Jimin berjalan santai menuju kearahnya.Dia pun memasang wajah bengisnya kearah Jimin.

Sampai sahaja Jimin di hadapannya,dia terus menarik rambut Jimin dengan kuat.

"Kau fikir aku balaci kau?suruh tunggu kau kat sini lama?Yah!aku ada benda lain yang lagi penting nak buat daripada tunggu kau lah"geram Tzuyu.

"Bukan salah aku.Kau tu..kenapa tak reply chat aku??manalah aku tahu kau tunggu aku.Nak salahkan aku je kerja kau.."balas Jimin tidak mahu kalah..

"Kenapa kau nak jumpa aku??"soal Tzuyu terus dah malas nak cari gaduh bukannya dapat apa pun..

"Masuklah dulu..kita bincang kat kereta.."jawab Jimin tenang dan masuk kedalam keretanya diikuti dengan Tzuyu.

Keadaan di dalam kereta menjadi hening sebaik sahaja kereta Jimin mula bergerak.Masing-masing tidak membuka mulut dan melakukan hal sendiri seperti Tzuyu yang sibuk bermain dengan phonenya.

"Tzuyu!"akhirnya Jimin memulakan perbualan setelah lama mereka berdiam diri.

Tzuyu menyimpan phonenya lalu memandang Jimin yang sedang sibuk memandu.Keadaan menjadi hening kembali.Tzuyu mengeluh kasar..dah panggil lepastu buat bodoh je..memang nak kena pendek ni nasiblah tengah memandu kalau tak dah habis kena kerjakan dengan Tzuyu.

"Yah!cakap lah apa kau nak cakap.Panggil aku lepastu buat bodoh je."geram Tzuyu..

Jimin tersenyum kecil melihat Tzuyu yang sedang membuat muka comelnya.Dia memandang Tzuyu sekilas dan kembali fokus dalam panduannya.

"Kau suka aku tak??"soal Jimin dan kedengaran seperti pelan sahaja tetapi Tzuyu mendengarnya dengan jelas.

Tzuyu memandang Jimin pelik.Dia perasan tak dengan apa yang dia cakap tadi??ke dia cakap betul??

"Apa kau cakap??aku tak dengar.."kata Tzuyu sengaja untuk memastikannya buat kali kedua..

"Kau suka aku tak??"soal Jimin untuk kali kedua dan kali ni dalam nada yang kuat dan jelas di pendengaran Tzuyu.

Tzuyu terdiam.Kelihatan seperti dia sedang memikirkan sesuatu dalam masa yang lama sehinggakan dia tidak sedar mereka sudah berada di persimpangan nak ke rumah Tzuyu.

Tidak lama kemudian kereta Jimin berhenti tepat di hadapan rumah Tzuyu.Jimin memandang Tzuyu yang dari tadi diam sejak Jimin menanyakan soalan kepadanya.

"Mesti kau tak suka aku kan??yelah aku ni kan pendek,berlagak,idiot dan tu semua ciri-ciri yang kau tak suka kan?tapi kalau aku berubah kau nak terima aku tak??aku janji aku takkan jadi macam apa yang kau benci tu."kata Jimin panjang lebar.Lega rasanya bila dah luahkan semua isi hatinya yang sudah lama tersimpan.

"Tak pelah.Aku tahu kau bencikan aku.Turunlah rum--"kata-kata Jimin terhenti apabila Tzuyu memotong ayatnya.

"Jadi diri sendiri pun dah cukup untuk aku terima kau.."potong Tzuyu.Pantas sahaja kepalanya memandang keluar jendela.Yup!dia malu sekarang ni..

I'm NOT Single! | PjmWhere stories live. Discover now