C.27(last!!!)

5.8K 342 45
                                    

Malam..

Jimin mengintip di celah-celah dinding melihat pondok kecil yang berada di tepi pagar.Setelah memastikan pondok itu tiada orang,dia pun maju ke depan lalu berdiri di hadapan pagar sekolahnya.

"Harap-harap takde hantu.."ucapnya lalu memanjat pagar itu dan berjenjit mendekati pondok lalu mengambil kunci pagar sekolah.

"Ppalli.."arah Jimin setelah membuka pagar untuk BTS.Mereka berenam yang tadinya di luar kini masuk dengan barang penuh di tangan.

BTS masuk ke lorong kaki lima menuju ke gelanggang basketball untuk melakukan rencana mereka.Jhope tidak henti-henti menyuluh sekeliling kerana takut.

"Bah!!!"Jungkook yang nakal tiba-tiba menepuk kedua-dua bahu Jhope membuatkan lampu suluh yang di pegang Jhope jatuh ke lantai..

"Omma!!!!!!"jerit Jhope kerana terlalu terkejut.Manakala Jungkook sudah ketawa terbahak-bahak memenuhi ruang.

"Pabo.."tangan Namjoon tidak segan-segan menunjal kepala Jungkook.Kalau Guard dengar macam mana??tak ke dorang kena usir nanti??

Clerk!

Pintu basketball di buka perlahan-perlahan oleh V sambil menyuluh sekeliling.Jin pula menuju ke hadapan mencari suis untuk menerangkan gelanggang tersebut.Mata mereka automatik menyepet kerana terlalu lama dalam gelap.

V memandang Jimin di sebelahnya"kau yakin dengan keputusan kau??"soalnya sambil menyentuh bahu Jimin..

"Aku yakin.Tak kesahlah dia nak terima ke tidak yang penting aku dah cuba.."balasnya sambil tersenyum..

"Kajja kita start.."kata Suga dan mula menjalankan rencana mereka.

Takde yang mewah pun dengan tempat ni.Hanya huruf-huruf tersusun rapi di kerusi penonton yang tertulis'I Love U'.Di lantai pula penuh dengan belon-belon yang di tiup setengah mati oleh V,Jhope dan Jungkook.

Lighting yang memancar membuatkan suasana menjadi lebih romantik.Thanks to Namjoon kerana menolong jugak.

"Kau dah siapa belum??"soal Suga melihat Jimin seperti menulis pada buku lukisan yang hampir siap.

"Wah!daebak!!!!"V ternganga melihat hasil kerja Jin yang menurutnya hanya tangan yang lembut dapat menyiapkannya.

Jin menurun naikkan keningnya melihat reaksi ke enam kawannya.Takde yang dapat memeriahkan lagi tempat ni tanpa lilin,topeng yang cukup cute dan hasil tangan Jin iaitu helaian bunga ros yang berbentuk hati dan di tengahnya kosong untuk Jimin berdiri nanti.

"Aku harap kali ni akan berjaya..kalau tak..terpaksa move onn lah"keluh Jimin..

"Dia akan jadi orang paling bodoh kalau tolak kau.Aku yang namja ni dah jatuh hati dengan semua ni.."ucap Jhope..

Tiba-tiba cahaya lampu semakin dekat kearah mereka..BTS cepat menutup pintu dewan gelanggang basketball dengan kunci yang mereka bawa sendiri.

"Yah!!!"jerit guard kuat membuatkan BTS lari menyelamatkan diri.Pagar sekolah di biarkan terbuka begitu sahaja..pandai-pandailah guard tu tutup balik.

-skip-
-esoknya-

TZUYU POV..

Hari yang cerah tanpa gangguan Jimin membuatkan aku dapat hidu suasana ketenangan.Kalau lah hari-hari aku macam ni kan best.

Tiba di kelas,mataku memandang bangku kosong di belakang.Patutlah sunyi dia tak datang lagi..Aku melangkah menuju ke meja ku.

Aku memandang Momo dan Nayeon silih berganti.'Siapa punya ni??'bisikku apabila melihat sepucuk surat dan sekuntum bunga ros.Katakan yang ni bukan dari Hanbin sunbaenim..

I'm NOT Single! | PjmWhere stories live. Discover now