35. Oni spolu chodí?

4.3K 264 14
                                    

Rudovlasá dívka vyšla z pokoje a zamířila do společenské místnosti, kde se měla sejít s Jamesem.

Ten už seděl na sedačce a vyčkával na ni. Když ji uslyšel přicházet, vyskočil na nohy a šel se s ní přivítat.

Ve společenské místnosti ještě nikdo nebyl, pouze oni dva, takže se vyhnuli překvapených pohledů, kterým se ovšem mimo společenskou místnost nevyhnou.

Společně pak ruku v ruce vyšli ven.

------

Jak čekali, vzbudili velký rozruch. Všichni, kdo je viděli, se zastavili a zůstali na ně hledět. Jeden student je oba pozdravil a když si všiml, že jdou ruku v ruce, zastavil se a šel chvíli pozpátku, aby na ten zjev pořádně viděl.

Konečně došli ke dveřím Velké síně. Zastavili se mezi nimi a pohlédli dovnitř. Jakmile si jich všimli i ostatní, jejich pohledy se stočily na ně.

Pár lidem dokonce vypadl příbor z ruky a s hlasitým zacinkáním spadl na zem. Několik z nich mělo otevřeno ústa dokořán.

Lily se nervozně ošila. Čekala takovou reakci, ale nerada byla středem pozornosti. Cítila, jak jí rudnou tváře. Co ale mohla čekat, když se dala dohromady s Jamesem Potterem, známým Pobertou a skvělým hráčem famfrpálu?

Jeho jméno znali i první ročníky a předávali si mezi sebou příběhy, které obávaní Poberti zažili.

Odhodlala se a zamířila ke kolejnímu stolu.

Než si stihli sednout, zaslechla několik lidí, kteří si mezi sebou šeptali, ale ne tak, aby to neslyšela.

Posadila se a za silné ignorace začala snídat.

------

V půlce ji to přestalo bavit, hlasitě se nadechla a stoupla si. Pohledy jejích přátel i ostatních se na ni hned přesměrovaly.

,,Ano, chodím s Jamesem Potterem," řekla nahlas, aby ji slyšeli všichni, ,,a ne, nejsem pod nápojem lásky. Můžete už teda, prosím, přestat s těmi spekulacemi o zakletí a podáním jakéhokoliv lektvaru?"

Nejenže tím překvapila své přátele, ale i samu sebe. Spokojeně se posadila a pokračovala ve snídani.

Několik lidí začalo tleskat, nepatřilo to však oné rudovlásce, ale Jamesovi.

,,Konečně jsi to dokázal!" vykřikl někdo a James se usmál. Sirius, který seděl vedle něj, ho poplácal po rameni.

Potlesk zase ustal a oni mohli v klidu pokračovat ve snídani.

------

Jakmile dojedli, zamířili na první hodinu dnešního dne. Byla to zrovna hodina obrany s novým profesorem.

Lily s Jamesem vešla do již otevřených dveří učebny a posadila se do první lavice. James se jako vždy posadil víc dozadu, nehodlali to měnit.

I Nicole se Siriusem se oddělili a každý se posadil ke svému kamarádovi.

Dveře se s bouchnutí zavřely a všichni otočili hlavy. Uličkou kráčel muž a usmíval se. Došel až ke katedře a otočil se na své studenty.

,,Zdravím vás," začal a porozhlédl se. ,,Mé jméno je Zachariáš Bailey a jsem nový profesor obrany proti černé magii, což už nejspíš všichni víte.

Nevím, jakou techniku používali vaši předchozí profesoři, já spíš praktickou. Jste v posledním ročníku a všichni víte, jaká je venku situace. Proto je pro vás důležitější praxe, než teorie.

Marauders [CZ FF, 1]Kde žijí příběhy. Začni objevovat