Ulice Londýna se pod rouškou noci uklidnily a ulehly do spánku. Přestože lampy svítily a snažily se dostat do každého koutu, nedokázaly to.Několik posledních opozdilců mířilo domů. Všichni do jednoho měli sklopené tváře k zemi, jako by si přáli, aby je nikdo neviděl.
James Potter se procházel kolem Temže, límec kabátu vyhrnutý až k bradě, a rozhlížel se po okolí. Jako několik jeho dalších kolegů, i on měl dnes večer hlídku.
Sirius měl být někde na druhé straně jejich trasy. Na začátku se rozdělili, aby předběžnou prohlídku zvládli rychleji a pokud by bylo potřeba, zavolali by si přes dvousměrné zrcátko.
Tlející odpadky na břehu řeky ho donutily nakrčit nos, ale nedalo se nic dělat. Pokračoval v cestě a nechal za sebou budovu Parlamentu i velký Big Ben.
Jeho část trasy se blížila ke konci a on na jejím konci již viděl stát mužskou postavu. Stejně jako on měl na sobě klobouk a kabát, pod kterým měl uniformu bystrozorů.
,,Tak co?" zeptal se Sirius, když k němu konečně došel.
,,Nic," zavrtěl hlavou. ,,Co ty?"
,,Jen mudlové mířící domů," pokrčil rameny. ,,Jdeme?"
James souhlasně přikývl a se svým parťákem se vydal dál podél řeky.
,,Fideliovo zaklínadlo funguje dobře?" navodil James téma a kopl do kuličky sněhu, která se po několika metrech rozpadla.
,,Zatím ano," přitakal zadumaně vyšší z mužů. ,,Mellisa je s kluky celé dny doma a nikam pro jistotu nechodí. Už několikrát jsem z okna viděl několik Smrtijedů, ale pořád chodí jenom kolem. Dům nejspíš nevidí."
,,Je to šílené," povzdechl si Potter a zatočil do uličky. ,,Řekl vám alespoň Brumbál něco víc, než jen to, co na té oslavě?"
,,Vlastně ani moc ne. Dohodli jsme se, že o Strážci budou vědět jen ti, kdo byli na té oslavě a on. Bude to tak lepší. Nikdy člověk neví, kde je zrádce."
,,Myslíš, že je v Řádu zrádce?" James se zastavil a donutil tak zastavit i Siriuse. Překvapeně se na něj podíval.
,,Já nevím," pokrčil rameny. ,,Pokud je ale zrádce mezi Smrtijedy, může být i mezi námi."
Na to mu Potter nic neřekl. Musel uznat, že to může být pravda. Není vyloučené, že někdo předává informace z Řádu Smrtijedům, když od Smrtijedů předává někdo informace Řádu.
Pokračovali dál potemnělou ulicí. V celé ulici svítila jen jedna lampa, skoro uprostřed. Oba dva se obezřetně rozhlédli, neproniknutelnou tmou však nic neviděli.
James rozsvítil špičku své hůlky a svítil si před sebe, aby o něco nezakopl. To samé Sirius.
Šli několik minut mlčky a poslouchali zvuky okolí, jestli nezaslechnou něco, co by stálo za obhlédnutí. Nic takového se však nestalo.
Ani si neuvědomili, kam až nakonec došli. Sirius se náhle zastavil a zahleděl se na řadové domy.
,,Děje se něco?" zeptal se James obezřetně a rozhlédl se po případném nebezpečí.
Trvalo několik minut, než se Sirius zmohl na kloudnou odpověď. ,,Tady jsem vyrůstal."
James se otočil směrem, kterým se díval Sirius. Rozhodně mu to nepřipadalo jako typické sídlo čistokrevné rodiny. Myslel, že všechny tyhle rodiny zaujaté čistou krví a hodně penězi mají velká honosná sídla někde v údolí nebo na širém prostranství, kde nenarazí na mudly.
ČTEŠ
Marauders [CZ FF, 1]
FanfictionSirius Black, James Potter, Remus Lupin a Peter Pettigrew nastupují do svého 6. ročníku na Škole čar a kouzel v Bradavicích. Nejsou však jediní. Lily Evansová, neustále zvaná Jamesem na rande, a její nejlepší přítelkyně Hana Lewisová a Sára Pondová...