Oscars perspektiv
Vi sket i dansen och gick hem till mig istället. På väg hem köpte vi choklad, chips och Cola.
När vi väl var på plats sa jag till Felix att han skulle sätta sig på den svarta skinnsoffan och jag gick till köket och hämtade skal till chipsen, två vanliga glas och två vinglas, la dem på en bricka och ställde på soffbordet framför Felix. Sedan gick jag till mitt sovrum och hämtade filt och en film vi skulle kolla på. Jag gick tillbaka till Felix och gav honom filten, gick till tv:n och satt skivan i DVD-spelare. När jag vände mig mot Felix, såg jag honom och leendes. Han var så fin när han log. Hans kindben blev ännu tydligare och man såg hans perfekt vita tänder.
"Vad tittar du på?" Sa Felix då han avbröt mina tankar.
"Dig" Svarade jag och började skratta. Han började också skratta lite, men inte så mycket... Det förstår jag.
Sen hämtade jag rött vin från kylskåpet och gick tillbaka med ett leende men när jag kom in i vardagsrummet såg jag Felix som tittade på sin skärmbild som föreställde honom och Felicia. När Felix såg mig la han mobilen ifrån sig direkt.
"Du behöver inte gömma din mobil. Jag förstår." Sa jag och log när han tittade på mig.
"Men jag vill inte titta på henne. Jag vill glömma henne. Det gör så jävla ont Oscar... Så jävla ont..." Svarade Felix med en hes röst och tårar i ögonen medan jag satte mig ner. När jag omfamnade honom började han gråta men när han slutade sa han
"Du är den bästa personen i världen Oscar. Asså på riktigt. Du har alltid varit vid min sida när jag behövde dig. När jag var glad, ledsen, arg, du var alltid där. Du visste hur du skulle trösta mig. Jag älskar dig" sa han mellan snyftningar.
"Jag älskar dig också, vad har man vänner till?" Svarade jag och han skrattade lite.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaha... Där kom kapitel 2...
Det Felix sa till Oscar, vill jag säga samma sak till ilikepotatoo och Filubulubule... MY BABES!! Älskar er så himla mycket för att ni hjälper mig med boken och läser allt jag skriver... Men ett tips för er tjejer... NI SKA KANSKE HJÄLPA MIG O KOMMA PÅ NÅGONTING FÖR MIN HJÄRNA FUNKAR INTE LÄNGRE!! KAN INTE KOMMA PÅ NÅT!!
Tack så mycket för er som läser boken också... LOVE YOU!!
YOU ARE READING
Sunshine // FOSCAR
Romance"Du är min solstråle" Felix blev singel, flyttar till sin bästa kompis... Vad mer kan man önska sig? En Foscar story about Foscar Sandstad Min första bok... Bah så ni vet liksom... Puss