Oscars perspektiv
"Kom hit" sa jag och tittade på dig där du stod i handduken runt dina höfter,man kunde se lite av din V-linje.
Du gick med långsamma steg mot mig där jag ligger i min dubbelsäng.
Jag tittade på dig med en sur blick men du bara log retsamt.
"Men kom hit för helvete!" sa jag aggressivt och du hoppade på sängen och satte sig grensle över mitt skrev.
"Mm... Vad stor..." sa du och började pilla lite på min styva kuk.
"S-sluta teasa F-felix..." stönade jag fram men du log och njöt av min desperation men efter ett tag började du långsamt ta av mina vita Calvins utan att bryta ögonkontakten och sedan tog grep om mitt hårda kön och jag stönade ditt namn tyst.
"Oscar vakna!" Jag öppnade ögonen och fick syn på Felix som log och höll i en tallrik med ägg och bacon.
"Jag har gjort frukost" sa du med ett stort leende och jag gäspade stort. När jag kom på vad jag drämde om, tittade jag på Felix som stod vid köksbänken och hällde kaffe i två muggar. Jag stirrade på honom länge men när när han vände sig om, tittade jag direkt ner på golvet.
"Vadå? Smakar det inte bra?" Frågade du oroligt.
"Jo, men jag måste... Måste bara ringa Ogge... Kommer snart"
När jag åt färdigt satt vi både två i soffan. Medan Felix tittade på en film, tittade jag på min mobil för att se vad klockan är.
"F-felix" började jag försiktigt.
"Aa?" svarade du och tittade på mig.
"Jag, em... Jag skulle t-träffa Ogge halv tre och klockan är kvart över två, så, em..."
"Ja, men gå nu då, jag tänkte gå till mina föräldrar ändå och förklara allt. Det har gått en vecka nu, så jag tror att jag borde prata med dem" sa du och log vänligt och jag log tillbaka.
"Ja, men det är en jättebra ide. Och ta med dig dina kläder och sånt för att du kan inte låna mina underkläder hela livet." sa och och vi både två började skratta.
"Mm, det tänker jag göra, men jag kan inte häller bo hos dig hela livet." sa du och jag såg hur leendet försvinner från dina läppar.
"Em... Jag, ee... Jag tänkte faktiskt ge dig det ikväll, men du kan få det nu" sa jag och gav dig ett litet paket.
När du väl har öppnat det, ett leende spred sig över dina läppar igen när du fick syn på dem extranycklarna till min lägenhet.
"OHH MY GOD OSCAR!! Menar du seriöst?!?" frågade du och jag nickade.
"Ja, asså om du vill" sa jag försiktigt och log.
"Tack Oscar, du är den bästa vännen man kunde önska sig" sa du och kramade mig jättehårt.
YOU ARE READING
Sunshine // FOSCAR
Romance"Du är min solstråle" Felix blev singel, flyttar till sin bästa kompis... Vad mer kan man önska sig? En Foscar story about Foscar Sandstad Min första bok... Bah så ni vet liksom... Puss