Kapitel 16

188 13 5
                                    

Oscars perspektiv

Felix gick någonstans och lämnade mig ensam i lägenheten. Jag kollade lite på en film, lyssnade på musik me hade ändå jättetråkigt men plötsligt ringde Ogge mig och frågade om han kunde hämta mig för att sedan gå till gallerian. Jag sa ja, jag har ändå inget bättre att göra.

Efter cirka 15 minuter knackade någon på dörren. Ogge. Jag gick för att öppna.

"Hej, kom in" sa jag till Ogge, log och tog ett steg till vänster så Ogge kunde komma in.
När han klev in i lägenheten och tog av sig skor och ytterkläder, gick vi till köket.
Efter en halvtimme, när vi har druckit upp kaffe och snackat lite frågade jag honom varför han ville gå till gallerian.

"Jag vill... Jag vill fria till Omar" sa han, log och tittade på sina sänder som låg löst på köksbordet. Jag log stort, jag var så stolt över honom! Han, som har faktist varit en liten playboy innan, vill fria till Omar du! Jag är såå glad!

"Och jag vill att du följer med mig till gallerian idag och hjälper mig välja en ring" sa han och tittade mig rakt in i ögonen. Man såg hopp och stor glädje i hans ögon.

"Ja visst jag följer med!" Sa jag glatt och ställde mig upp. Klockan var 12:38 och vi är inte säkra om det kommer finnas den perfekta ringen i gallerian.

-30 minuter senare-

Vi var i gallerian nu när jag plötsligt såg en jacka som jag kände igen. Jag gick närmare. Jag hörde Ogge kalla på mig vart jag är på väg, men jag struntade i honom.
När jag gick närmare såg jag dem mörkblonda hår. Det var Felix. Ännu närmare jag var honom, desto tydligare hörde jag hans röst och ett stort leende dök upp på mina läppar. Men jag jag var typ 20 meter ifrån honom, såg jag att han pratade med Felicia! Vad fan gjorde dem här, tillsammans? Mitt leende försvann och några tårar rann nerför mina kinder när jag såg att dem kysstes. Det kan inte vara sant. Felix, min kära Felix, är otrogen mot mig med Felicia! Hans ex. Hon som krossade hans hjärta.

Jag vände mig om och började springa mot utgången när jag kände en hand hålla om min handled. Jag vände mig om även om jag såg suddigt, såg jag att det var Ogge. Jag höjde på ögonbrynen, torkade mina tårar med sin fria hand och tittade på mig med en orolig blick.

"F-felix, F-felicia, de-dem k-k-kysstes!" Sa jag rött sö högt mellan snyftningarna. Ogge släppte försiktigt tag i min handled och drog mig i en kram.

Hur kunde Felix vara otrogen?

-------
Men Oscar 😭
Tänker mig nu Filubulubule och ilikepotatoo som bara "hoppas Felix trampar på en legobit" 😂🖕

Sunshine  // FOSCARWhere stories live. Discover now