●25

2.8K 78 2
                                    

LENA POV

Perjalanan kami untuk tiba sana mengambil masa 9 Jam (agak2) . Aku yang  tertidur itu dikejutkan oleh Danish . Selepas Kapal terbang dah mendarat , kami menaiki van yang sudah sediakan dan kami menuju ke hotel .

Setelah sampai ke hotel , kami memasuki bilik masing2 . Mama menempah bilik bilik setiap seorang , senang sikit . Aku dan Danish di tingkat 5 manakala mama dengan Sis Mi di tangkat 3 . Bilik aku dan Danish bersebelahan .

" Okay , this is your key . Get some rest first then pukul 7 after solat semua , turun bawah and tunggu kat lobby okay ? " Kami berdua mengangguk lama lemah kerana kepenatan . Ceh bukan kitaorang yang bawak airlpane tu hahah .

" ouh yah one more thing , Danish keep your eyes on Lena . Jaga anak auntie " Danish hanya tersenyum . Kami berempat naik ke atas dan masuk ke bilik  masing-masing .

                               ○ ○

Selesai merehatkan diri dan solat , kami semua turun ke lobby . Kami menuju ke arah kereta yang disediakan untuk pergi ke restoran . Aku membuka beg tangan aku untuk mengambil Iphoneku tapi tiada ! Jadi aku meminta mereka menunggu aku kejap dan aku terus naik ke atas untuk mengambil Iphoneku .

Semasa hendak ke bilikku aku mengomel seorang diri . Yelah , penat badan je nak naik turun balik . Sudah sampai ke bilik , aku mengambil Iphoneku dan keluar , aku terus menutup pintu . Aku berlari anak ubtuk turun ke bawah sebab takut mereka tunggu lama . Tiba-tiba aku dilanggar oleh seseorang dan aku terjatuh .

Bbuk  " Oww , sakit siot ! "  Aku terus menoleh kebelakang dan ternampak orang yang aku langgar itu pun turut jatuh . Aku menghampirinya .

" Mister , I'm so sorry . That was my fault . "  Aku mahu mengangkatnya tapi dia dah berdiri dulu .

" Are you blind or What ? !!! " Dia menjerit kepadaku . Aku tersentak , tetapi aku tidak nampak mukanya . Suaranya itu macam aku kenal .

" Puu...Puttra ? " Aku bersuara . Lelaki itu terus memandangku . Ye , sangkaan aku betul .

" Lee...Lena , I didn't realize you . I'm Sorry . " Putra terus menghampiriku dan aku setapak ke belakang . Aku mengeluarkan Iphoneku dan menelefon mama .

" Ma , Lena tak ikut boleh ? Tiba-tiba perut sakit . "

" Lahh Lena ni . Sure ni ? Okay kalau macam tu , duduk dalam bilik . Ma bungkus je kalau apa yang ada . "

" Okay ma , Thank and Ma jangan suruh Danish jagakan Lena . Suruh dia ikut Mama please.. "

" Okay Lena . Bye .. "  Aku menutup Iphoneku .

" Put , we need to talk " Aku terus berjalan untuk turun ke bawah manakala Putra mengekori aku . Kami berjalan di sekitar Hotel dan terlihat ada kerusi untuk kami duduk. Aku duduk di situ manakala Putra berdiri di hadapanku . Malam ni sangat sejuk nasib baik aku pakai baju berlapis .

" have a seat " Putra duduk di sebelahku .

" why are you here ? Kenapa you follow saya ? Why ? "

Putra terus memandangku . Dia menarik badanku untuk berhadapan dengannya . Dia memegang bahuku .

" Lena , I sayang U lena . Dari dulu , but why U susah sangat nak terima I ? "

" Putra U tak faham . I love somebody else and it's not you ! " aku terjerit sedikit .

" So , Siapa laki tu ? DANISH RIGHT ? Apa yang ada kat dia Lena , dia dah lah miskin tak berharta ! "

Ppang

Satu tamparan hinggap di pipi Putra .

" DON'T YOU DARE NAK HINA DANISH MACAM TU ! Dia tak macam you Putra ! Dia respect I ! Ingat putra , harta tak semestinya boleh bawak bahagia untuk I ! "

Aku terus berlari ke arah hotel dan menuju ke bilik . Aku baring di atas katil dan air mata ku keluar .

" Ya Allah , kenapa semua ni terjadi . Aku mintak maaf Putra . "

                                  ○ ○

PUTRA POV

Aku dah agak dia suka dan sayang pada Danish . TAK GUNA ! Tak pasal2 pipiku kena tampar sebab jantan sundal tu ! ARGH LENA KAU BUAT AKU TAK TENTU ARAH ! 

Aku terus masuk ke hotel dan pergi ke bilikku . Bilik aku di tingkat 5 .

Aku keluar ke balkoni hotel untuk menenangkan diri . Sungguh aku tak percaya apa yang terjadi . Aku meraup wajahku .

" so lena , cara lembut tak berkesan so nak cara kasar ? . Aku tersenyum sendiri .

" just wait Lena , u will be mine no matter what ! "

                               ○ ○
DANISH POV

Aku risau dengan Lena , ye sangat Risau ! Kenapa tiba-tiba dia sakit pulak ni ? Aku nak teman Lena tapi Mama Lena suruh aku ikut jugak , katanya taknak menganggu privacy Lena . lepas balik dari makan , aku terus menuju ke arah biliknya . Tapi aku teringat dengan pesanan auntie jangan ganggu Lena .

Niat aku untuk mengetuk dan berjumpa Lena malam tu aku batalkan . Aku terus masuk ke dalam bilikku . Aku keluar ke balkoni untuk lihat pemandangan malam itu , cantik . Tapi hati aku tetap risaukan Lena . Aku mengeluarkan telefonku dan menelefon Lena , tapi tidak terangkat . Aku whatsApp dia .

*WHATSAPP MESSAGED*

ME : Hey , saya risaukan awak . Awak sakit ke ? Kalau awak nak jumpa saya , saya ada kat dalam bilik . I miss you 💟.

Aku terus masuk dan baring di atas katil .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

- Hello and Assalamualikum guys  ! Ye ye saya tau late update gila ! Sorry guys !  Busy , banyak homework and else huhu . Thank you for reading , voting and commenting ! Maseh sangat !! Kamu buat saya bahagia huhu . InsyaAllah izzah update lagi ye . Just wait okay ? Bye annyeongggg 💜💙💜💙💜💙

[ COMPLETED ]YOU're MINE ©Where stories live. Discover now