●26

2.6K 81 3
                                    

LENA POV

Terdengar bunyi alarm dari telefonku , aku terus bangun dan menutupnya . Mata aku sakit dan sembam kerana menangis malam tadi . Aku melihat telefonku dah terlihat Danish ada menghantar mesej untukku . Aku mengeluh . Aku bangun dari katil dan pergi ke bilik air untuk bersihkan diri

10 minit kemudian

Selepas menyiapkan diri , aku mengambil angin di balkoni untuk melupakan segala perkara yang berlaku pada malam tadi . Tapi cuaca sangat Sejuk . Aku terus masuk ke bilikku.

Kkring kkring

Telefonku berdering dan aku mengangkatnya .

" Hello ... "

" Lena sayang , turun breakfast jom . Ajak Danish sekali okay ? Mama tunggu kat bawah "

Mama rupanya .

" okay ma , i will . Bye "

Mama menutup panggilanku . Aku terus memakai jacket dan sweater serta melilit tudungku . Aku pergi ke arah bilik Danish dan mengetuknya .

Ttok Ttok .

" Waitt... who is that ? " Terdengar jeritan Danish dari dalam biliknya . Tapi aku mengendahkan soalannya dan terus mengetuk pintunya .

Danish membuka pintu dan tersenyum manis , dia mempersilakan aku masuk .

" Morning.." kataku lemah tapi aku tetap memberikannya senyuman . Aku duduk di atas katilnya .

" Morning love .. " Danish membetulkan rambutnya .

Aku mengambil jacketnya dan memakaikan untuknya . Danish hanya mengikut langkahku  .

" sejuk kat luar tu , pakai baju berlapis okay ? Nanti demam . " Danish mengangguk tanda setuju . Lalu , kami turun ke bawah untuk sarapan .

                           ○ ○

Selesai makan pagi , kami berjalan-jalan di sekitar Paris . Sungguh aku gembira , dengan cuacanya yang sejuk membuatkan aku rindu dengan kenangan manis di sini . Ye , aku pernah duduk di sini 2 tahun disebabkan kerja abah di sini . Aku rindu dengan suasana ni , memang banyak tempat yang yang sudah tiada dan dijadikan bangunan baharu .

Disebabkan hotel kami berdekatan dengan menara Eifell Tower , aku dan Danish berjalan kaki ke sana . Manakala mama dan Sis Mi pergi membeli belah . Sedang aku leka dengan bangunan tinggi yang megah itu , aku teringat akan Danish di sebelahku yang sedang khusyuk memandangku .

" Kenapa pandang saya wak ? Ni hah eifell tower depan mata awak ni tau , ingat senang nak tengok dengan mata sendiri ? " aku mengukirkan senyuman . Danish mengeluh .

" Fuhh , malangnya eifell tower ni tak setinggi cinta saya pada awak " Aku memandang Danish dan menepuk belakangnya perlahan .

" eyyy , sejuk2 ceni pun nak cheesy eh . Hehehe " 

" awak jom naik atas , kita tengok city paris nak tak ? " aku mengajak Danish tetapi mukanya berubah .

" Naa...naik atas ? Boleh ke wak ? Tinggi lah " Aku memandang Danish yang ragu-ragu itu . Aku terus menarik lengannya dan membawanya ke kounter untuk membeli tiket naik ke atas . Sudah berapa kali Danish membantah , tapi aku tetap memaksanya.

Masa untuk diambil sampai ke atas tidak mengambil masa yang lama bagi aku , tapi bagi Danish macam ber jam jam di situ . Baru aku tau dia ni takit tinggi hehehe .

Kami mengambil tempat yang tiada orang dan melihat seluruh bandar Paris itu . Cantik , sungguh aku kagum.

Tiba-tiba badanku ditarik menghadap ke belakang dan berpandangan bersama Danish .

" Lena... why semalam awak tak angkat call saya , reply messaged saya and tak keluar together malam semalam ? What's happening ? Tell me "

Aku melihat matanya yang penuh tanda tanya , aku rasa serba salah jika tidak memberitahunya . Patut ke aku beritahunya ? Aku buntu .

" Danish....Thanks for asking . One day I will tell you okay " aku mengukirkan senyuman dan menepuk kedua-dua belah bahunya perlahan tanda bersabar . Aku tau dia tidak puas hati dengan jawapan aku , tapi untuk sekarang , aku mahu gembira bersamanya dan lupakan tentang Putra.

" Lena , you free kan malam ni ? "

" Free , kenapa ? "  Danish memandang pemandangan di atas eifell tower tu dan.mengambil angin sejuk .

" just wait and see " Sempat dia mengukirkan senyuman . Aku hanya memandangnya lama , sungguh bahagia kalau kau betul jodoh ku Danish .
.
.
.
.
.
.
.
.
.

- Hello guys !  I know memang sikit for this chapter , I AM SO SORRY ! btw zah nak promote sikit , my friend and I ada buat youtube channel , so if you guys nak watch my video and want to know detail abou zah , just click a link kat bawah okay . Thank you guys ! Supporting kamu sungguh bermakna ! Love you 💜💜!

FIRST VIDEO :
https://youtu.be/uDQdkMt1Jhc   (INTRODUCING OURSELVES)

SECOND VIDEO :
https://youtu.be/VZ8-_TTuXDU
( DO YOU KNOW ME ?)

THIRD VIDEO :

https://youtu.be/fbUV3xfu5nM
( MOST LIKELY TO ? OR QNA ? )

DONT FORGET TO SUBSCRIBE , BIG THUMBS UP AND COMMENT BELOW ! SPREAD LOVE ! 💜💜💜

[ COMPLETED ]YOU're MINE ©Where stories live. Discover now