*Part 2

3.2K 232 3
                                    

Pukul 10:00 p.m

Jisoo menilik jam di tangan dan mengeluh.

"Dah jam 10 malam rupanye.. Bosan!!! Apesal aku tak dapat lelap ni?!" Jisoo mencapai jacket tebalnya dan keluar dari bilik menuju pintu utama.

Jisoo ni seorang anak yatim piatu. Dia tak pernah nampak siapa ibu bapa kandung dia sebelum ni. Dia tinggal di rumah yang besar, mewah, kaya, itu semua datangnye dari ibu bapa angkat dia je. Dari kecil lagi dia sudah diberi kasih sayang yang melimpah ruah dari kedua-dua ibu bapa angkatnya.

"Ehh Jisoo, nak pegi mana malam-malam macam ni?"

"Eom..ma.."

"Wae?" Jisoo terkejut melihat eommanya belum tidur lagi.

"Eomma tak tidur lagi ke?"

"Belum sayang.. Ni nak pegi mana malam-malam?"

"Arhhh nak pegi kedai jap, nak beli..... Beli.... Haa beli pen!"

"Beli pen? Esok je lah ek? Atau eomma boleh suruh pemandu kita belikan pen untuk Jisoo?"

"Eh takpe! Jisoo nak beli sendiri."

"Dah malam ni sayang.. Eomma takut nanti terjadi apa-apa dengan kamu"

"Eomma jebal" Jisoo menggenggam tangan eommanya. Mrs Kim hanya tersenyum.

"Takleh sayang.. Dengar cakap eomma?" Mrs Kim mengusap rambut Jisoo. Baginya Jisoo seperti anak kandungnya sendiri. Dikira Mrs Kim ni eomma Jisoo yang sebenar lah sebab keluar-keluar je Jisoo dari kandungan eommanya, eommanya terus larikan diri.

Masa tu Mrs Kim tengah tunggu saeng dia nak bersalin. Tetiba eomma Jisoo merayu nangis suruh dia ambil Jisoo. Dengan hati yang terbuka, Mrs Kim mengambil Jisoo sebab dia memang nakkan anak. Mrs Kim memberikan Jisoo nama, Kim Jisoo.

"Eomma... Please?" Mrs Kim mengeluh .

"Boleh tapi janji jangan singgah mana-mana! Dah beli pen terus balik rumah, ok?! Jangan nak singgah taman ke apa ke, eh?"

"Nae!" dengan girangnya Jisoo membuka almari yang dipenuhi koleksi kasutnya. Maid di situ membantu Jisoo untuk memilih kasut yang sesuai.

Miane eomma, aku dah tipu eomma. Aku bukannye nak beli pen tapi aku nak pegi taman. Hurm..

Jisoo keluar dari rumah dan memasukkan tangan di dalam jaketnya. Dia berjalan perlahan menuju ke taman, dia duduk di atas ayunan dan menolak ke belakang dan ke hadapan.

Fikirannya kosong, dia tenang dapat berada di taman itu meskipun keadaan cuaca yang sejuk menusuk-nusuk kulit putih mulus gebunya.

Tiba-tiba...

"Eomma kamchagiya!!" Jisoo termelatah apabila bahunya tiba-tiba di pegang seseorang dengan kuat. Jisoo memandang gerangan itu.

"Nu..nu..nugu shimika?!" Jisoo menolak tangan yeoja itu. Yeoja itu memakai serba hitam, kepalanya bertanduk tajam dan paling menakutkan Jisoo mata yeoja itu.

"Kim Jisoo right.." yeoja itu tergelak sakan.

"Kau siapa huh?!" Jisoo terjatuh dari ayunannya. Yeoja itu tadi berjalan ke arah Jisoo sambil tersenyum kesukaan.

"Dah lama aku tunggu kau keluar dari rumah tu. Aku memang nak kau pegi taman malam-malam macam ni! Akhirnya apa yang aku harapkan dah tercapai! HAHAHAHAHAHA!!" yeoja itu terus menerkam Jisoo. Jisoo menahan sekuat hati tiba-tiba..

"Woi!!" serta merta yeoja tadi terpelanting jauh. Yeoja itu menekan pinggangnya yang terasa sakit.

Shit! Siapa pulak namja tu?! Dia ada kuasa?

•Your βlood•Onde as histórias ganham vida. Descobre agora