"Ellisabeth..."Perlahan2 sy cuba buka mata sy.Blur2 pandangan sy..satu susuk bdan lelaki ada di depan sy.Makin lama makin jelas pandangan mata sy..dan lelaki tu..lelaki yg slalu muncul dlm mimpi sy dulu time sekolah.Saya tgok sekeliling saya.Ya..tmpat tu,tempat yg biasa sy tepigi bila mimpi dia.Masih sama pemandangan tu tempat..rumah2 yg yg cntik dan warna warni..daun2 pkok pun kekuning2an..dan kami bediri d kawasan lapang d tengah2 kawasan perkampungan tu.."Lama nda jumpa kan..."bilang tu lelaki.Tapi riak wajah dia masa tu nampak sedih.Masih sama mcm dulu dia ne.Masih hensom..rambut messy sikit.Sigar tatap ada..akhrnya sekian lama dia nda muncul dlm mimpi sy..sy terus peluk dia.Dan dia peluk sy.Kami saling berpelukan..mcm sepasang kekasih yg saling merindui antara satu sama lain.
"Siapa nama kau..."selama dia muncul dlm mimpi sy nda pnah tau dia siapa..sy dpat rasa dia belai2 lembut rambut sy ne..dan sy ternyata senang dia buat begitu..
"Sy tiada nama..sudah sy bgtau kau...dulu..."pelahan ja suara dia sy dgar pdahal kami berdiri rapat masa tu.Sy pandang wajah dia..ada suda senyuman sikit d bibir dia.
"Noname(tiadanama)..nama kau Noname.."sy bilang.Sbb yg dulu last dlm mimpi..dia minta sy kasi nama dia kan..
"ya..nama sy Noname..Ellisabeth..trima kasih kasi nama sy..sy akan jaga kau dr c...Gunz.." dia sebut ja nama c Gunz kan tiba2 kawasan perkampungan tu mcm dilanda ribut ne.Angin pun kuat sampai tebuka2 suda atap rumah2 sana.Cuaca yg cerah td tiba2 jd mendung ne.Tp yg pelik nda kelihatan pun kelibat orang d perkampungan tu.
Nda lama tu,'Noname' pun tiba2 hilang dr pandangan.Sy takut suda..brabis sy belari ne cr tempat beteduh,satu2 tu rumah hilang dr sana.Menangs2 suda sy cari c 'Noname'..tiba2 sy nampak ada ular besar warna merah ne.Mata dia pun merah.Berdesis2 tu ular tgok sy..sy cuba lari sekuat hati.Tapi dapat juga tu ular kejar sy.Dia lilit badan sy.
Sy rasa lemah btl..nda dapat lawan suda.Kuat betul tu belitan ular.Tiba2 sy nampak lg satu ular warna putih besar.Dia gigit tu ular merah yg lilit bdan saya.Trus tu ular merah kasi lepas sy,.dan berlaku pergelutan antara dua2 ular tu.Sy menggigil ketakutan..lari dr sana sejauh mungkn..smpailah sy terjatuh dlam lubang besar yg dalam dan gelap...
* * * *
"Elli?....Elli?" terasa bdan sy kena goyang pelan2.Sy buka mata sy..mc kabur2..
"Elli?..kakak ne..tunggu sini kak panggl doktor dulu.."Perlahan2 sy buka mata sy..sy kasi kirop2 mata sy..nda lama tu dgar bunyi pintu kena buka.
Nda suda sy dgar pa kakak sy sma tu doktor becakap sbb sy mengelamun pasl mimpi td.Sy cuba duduk.Terasa tu perut sy sakit.Sy selak baju sy,nampak tu lebam ada biru2.Sy limpang balik..Huhu..Sy tgok sekeliling..dmana sy ne.Mcm dlam wad pula..tp yg blik punya.Sy cuba2 ingat pa yg jd sbelum ne..sikit2 ja sy ingat..sy kerja,..c Gunz tiba muncul dan tmbuk perut sy..lepastu nda ingat pa2 suda..Brapa minit kemudian,tu doktor pg tmpat sy,tnya sy masih sakit ka ndak.Lurus ja sy ckap nda suda.Sbb malas sy kena than lama2 d hospital..Keluar ja tu doktor,trus kakak sy duduk d kerusi dgn muka yg serius,marah pun ada.....huhu
"Kenapa bha nda kasi tau kak pasal ada lelaki kacau kau ne?"Tanya kakak,sambil dia tlg sy duduk menyandar..
"Kak kasi tau dorang mama bpa ka.."
"Belum lg..bukan pa..bru2 ne kak kol d kg..adik bilang mama nda brapa shat..ndak mw kc susah hti dorang....lg pun sini juga kak ada jaga ko,,,,"lega juga hati sy sikit dgar kakak ckap bgtu..sy pun kalau bole ndak maw kasi susah hati dorang d kg..Nampak jelas muka kakak risau.Nda lama tu dia mengeluh.."Kenapa juga nda mau crita kakak masalah kau ne...heish..kakak kau bha ne bukan sapa2..nsib tu doktor bilang tiada apa2 juga organ cdera d dlam..kalau tu rahim ko yg kena..mcmana?..huh..."Diam ja sy suda c kakak ckap bgtu.
"Kurang asam punya lelaki!B*bi!Anj*ng kurap btl!Mulau!Buduh!Sampalau kopio!Berani btul dia buat bgtu sama anak orang!Bagus kasi panjara tu orang!Kita report polis!"Sambung c kakak lg.Nah kau,,c kakak kalau marah,keluar semua.Sy pun sakit hati marah panas juga bei sama tu urang gila!Sampai mati nda mau saya kasi ampun tu orang!
Dui c kakak..syg juga bha dia sama sy..siou bha..huhu..bkan juga sy minta2 jd bgne..
"Siou...sy nda tau smpai jd begini teruk..."sy bilang..Lama dia diam..trus sy tesedar..yakan?siapa yg kasi tau kakak pasal ne ah?siapa yg hantar sy pg hospital?apa yg jd msa sy blackout..??lupa suda sy pasal mimpi sy tu."Kak!sapa yg kasitau kakak pasal ne??"kakak sy berkerut dahi dia meningu sy..nda lama tu dia sinyum2.Baaa...knapa suda c kakak ne..td marah2 skarang senyum2 pula.
"Ada tanak wagu handsome tu..yg kol kakak.Nda tau dr mana dia dpat no kakak.."Yakan!Baru sy tringat hp sy ne!Dompet hp sy sgala dalam beg kecik sy.Di sana locker restroom d tempat keja.
Ndak lama tu,pintu kena ketuk.Kakak ckap masuk ja.Rupanya laki kakak,c Edward sama ada 1 org lagi d blakang dia...tinggi2 tu lelaki dr laki kakak,pakai topi.Nda jelas sy nampak muka dia..masuk ja dia terus dia salam c kakak.C kakak senyum ja.
C Edward bawa tapau.Dia ampai d sana meja dkat pintu.
"Babe..ne ada makanan sy tapau,,"bilang c Edward.Trus c kakak pg meningu tu tapau.Ai kak..mcm louhson betul pula gara2 menjaga sy..
"Aik?minuman tiada ka?"
"Ala..dlam keta pula tu.Telupa..marilah sama2 pg ambil."Trus Edward pgang tgan kakak bawa keluar dr blik wad.
"Kenichi,tlong kasi kawan c Elli sekijap ah.."sempat lg c kakak pesan.Dui bha kak..ok jga bei sy ne..C 'Kenichi' duduk d kerusi menghadap sy.Dia buka topi dia..Ereii..c Mr Kent bha pula.
"Hai..Elli.."debilang.
"Uina..Mr Kent!Pa ko buat sini?"sy mau kasi bgus bha sy punya cara duduk,tp mungkn sbb mengejut sy guyang.Sakit tu perut.Trus c Mr Kent tlg sy letak bantal d belakang.Pastu dia kasi sandar saya pelan2.Huhuhu..ulungnya rasa."Ok ka begini..?"sy angguk ja.Sy skip la ah..nant nda pandai hbis ni crita..
C Mr Kent crita..masa dia keluar dr tu karaoke mw menigup,dia tedengar mcm ada perempuan teriak2 d bgunan sberang(Tmpat keja sy kan di sberang jalan ada karaoke)..Dia pg lah mau tingu..lgpun jam pun lewat suda kan..curious juga dia..
Sekali sampai sana..dia tekejut nampk saya kena tarik oleh tu lelaki(yg dia pnah nampk dlam lif,c Gunz)lepastu dia tenampak lg sy kena tumbuk..c Lily sama c Taufik lg teriak2 minta tlong..ada juga beberapa org lelaki d sana marah2 c Gunz (mungkn kawan2 c Gunz yg membeli k*ndom tu masa)..
Belum sempat c Mr Kent mau tmbuk c Gunz,dr jauh dgar suda bunyi siren polis.Mau nda mau c Gunz sama kawan2 dia naik keta terus cabut dr sana..b*bi betul kan..
Dia yg hantar sy pg emergency..c Lily smpat bg beg sy sama Mr Kent..Mr Kent nda tau mcmana mw kontek family sy.Jd dia tpaksa bungkar beg sy cr hp.Hp sy dui..hp trett tett tet ja masa tu.Sanala dia dapat contact kakak sy..
"I think we should make a police report..we cant let him free..he's insane!"dia bilang.Ya!memang gila tu urang tu!Mental dr sekolah lg!Tp..sy pikir urangtua sy d kg..nda shat sakit2..nda mau dorang tambah susah hati bha..huhu...last2 sy geleng kepala,,
Nda lama tu,kakak sy sama laki dia sampai.Kakak bwa sy makan,tp tiada slera sy..mash kanyat2 perut sy sakit.Huhuhu..,,.
Besoknya..sy keluar dr wad.Skejap ja,bukan juga ada injury d dalam kan..syukur la juga sy.Paling2 masa pengsan tu sy kena tmbh air ja.Sama ubat than sakit.Ada juga dorang c Lily,boss sama c Taufik dtg masa tu meningu sy.Sy bilang sy ok suda..Smentara tu,sy stay sana tmpat kakak sy.Mcm trauma..paranoid suda sy bila di luar ni..sana sini mata sy mencri c Gunz..takut btl sy sama dia..emosi sy jd nda stabil...
Sy resign dr keja,nasib bos baik hati.Dia bg juga sy punya gaji fullmonth.C Mr Kent pula makin slalu dia dtg pg rumah kakak sy.Dia tau di mana sb hr yang sy keluar tu dia volunteer mau ikut hantar knun.Nda tau la pa sbb yg sbnarnya..tp sy lyan dia mcm biasa ja.Balik2 dia kasi tau sy,panggil dia Kent saja..ndak pyah mister.Dia bilang rasa mcm tua betul suda dia bila sy pnggil bgtu.Blik2 dia ckap umur dia baru 25 tahun la,mc single la.,bla...bla..Tp tatap juga sy panggil dia mister sbb tebiasa suda...
YOU ARE READING
NONAME (COMPLETED)
Mystery / ThrillerEllisabeth dibesarkan oleh orang tuanya dengan paganism(tidak ada memeluk atau mempercayai mana-mana agama).Dia pernah dibuli dan sering mengalami kejadian seram dan paranormal dari kecil sehingga remaja.Ada SESUATU yg datang tanpa diundang dalam hi...