NONAME 21

1.4K 73 1
                                    

#NONAME 21

Kamu penah ka,kamu menangis yg berabis tahan supaya suara nda keluar.Sampai sakit leher kamu?begitu la sy tu masa..yalah..nda kan sy mau kasi dgar orang tua sy nangis kan.Sy ambi hp sy..sy on.Nsib juga la sy blum bgtau kakak sy mau blik tmpat dia,nanti dia risau pula sy nda pandai sampai2.
Sy rasa fed up suda sama hidup sy..mcm gelap suda masa hadapan sy..mcmana kalau tiba2 sy pregnant?btl2 sy down..rasa mau mati..tp sy mash pikir orang tua sy...

Malam tu dia kol,10x dia kol sy nda sambut..tp yg last2 tu sy sambut juga..

"Helo..syang napa nda angkat kol?"

"Siapa sayang kau?"

"Kau la bha..siapa lg?hehe"Mcm saya mau ampas ja tu hp bha d lantai dgar dia bgtu.

"Apa lg ko mau Gunz..ko suda dpat pa ko mau tanpa rela sy.Jd bhenti la ganggu sy lg..tlg la.."

"Tanpa rela?hahaha..jgn ko begurau sana.Kalau tanpa rela ko,lama suda ko melawan bha tu masa sayangg.."tediam sy.Sy marah btl sma diri sy sndiri!!Sy btul2 nda tau pa jd sama diri sy!!Memang ada yg nda kena sama diri sy!

"Lgpun..jgn yakin sangat ada lagi lelaki yang mau sama kau padahal tiada suda dara kau..haha..siok kan syangg..rindu suda sy sama ko ni.."dia sambung lg.

"Pigi matilah sana!Sy tau sy jd begini sbb ko ada buat sesuatu sama sy!Sy benci ko bha Gunz dr dulu lg!Sy nda kasi maaf ko smpai mati!"sdaya upaya sy tahan suara sy menangis.Tp tkeluar juga..

"Shushh..jgn tduh2 bha sayang.Sy gurau2 ja tu.Syang rehatla ah..penat tu..ja.."Sy ttup kol.Nda than sy becakap sama ne gila.Kamu tgok..punya skejap berubah cara dia layan sy.Hr tu bukan main lg lembut,minta maaf segala.Sakit hati saya!!sakit!!mcm mau tikam2 ja dada sy!!

*          *        *         *          *
Sepanjang cuti tu.Sy bekurung ja d rumah.Tiap bgun tdur sy blik2 tgok perut sy mcmana..period lg sy tnggu2.Tdur pun nda lena.Tiap malam mimpi ular merah belit sy,paling teruk sy mimpi sy buat hubungan laki bini sama tu ular merah.Kdang2 mimp mengandung beranak ular.Sy nda dpat tidur,takut ja sy...mata pun jd panda suda..

C Gunz tiap hari kol sy,sms sy..smpah rasa bosan sy mau blas sms dia.Kalau nda tsambut kol dia mula la dia ckap sy ne pg main sama lelaki lain.Blik2 dia kasi ingat sy ne xda crown suda.Dia yg ambik.Jd sy ne milik dia ja.Cemburu buta c Gunz!Perasan btl!

Tiada slera makan sy..mkn sikit 1 sudu bgtu nda mau suda sy.Mama bpa sy heran suda,napa sy tiba2 jd mcm ni..2 minggu berlalu suda.Habis suda cuti sem 2.Mama sy ckap nda payahla paksa diri pg institut,tp sy mau juga kasi habis study sy sana.Alang2 tinggal 2 sem lg...

C kakak yg hantar sy pg institut.C kaka pun tkejut nampak keadaan sy masa dia blik kg ambil sy.Mengurus bha padahal kan d kampung bha sy sepanjang cuti.D rumah saja.C kaka tnya sapa boipren sy,mama kasitau ada suda boipren sy.Mcm tekunci bha mulut sy tu masa.Mau kasitau c Gunz orang memang mengamuk la kakak sy tu....memang kena ckap buduh la sy,..

Hbis urus semua,sy stay hostel lg ne sem.C Nino nampak ja sy,trus dia peluk sy.Dia pun tkejut nampak keadaan sy..yg mengurus ne..pipi sy pun dia ckap ada cengkung sikit..sy kasi haha saja.Biasala diet sy bilang..padahal😢..kami senior suda,jd kami bole pilih mana2 dorm kami mau.Jd sy sama c Nino 1 dorm lg ne sem.

Baru ja sy mau rest dari siap kemas locker dan katil,c Gunz kol suda.Dia ckap dia d dpan hostel suda.
Sy kasitau dia..sy penat..mau rehat.Tapi dia ckap,dia masuk dlam hostel kalau sy nda dtang jumpa dia.Aii!!betul2 bikin sasak ne urang!!C Nino tnya sy mau pg mana,sy ckap mau jumpa orang ja..

Keluar ja dr hostel,nampak keta c Gunz sana bepaking.C Gunz kasi turun tu cermin.Senyum2 kunun.

"knapa..?"
"Jom jalan?..sana bndar pg makan.."debilang.Trus dia kuar dr keta,dia tarik sy masuk duduk sana seat penumpang.Dan..skali lg sy jd mcm patung..ikut saja.

"Napa ko mengurus ni syang..?ko nda makan ka d k.g?"sy diam ja mlas mau jwb.Nikali sy msti kasi kuat diri sy ne..nda bole ne tau bgni..c Gunz senang btl ambil ksempatan sama sy ne..

"Gunz..."keluar juga suara sy akhirnya.C Gunz pandang sy skejap sb dia driving.

"Kenapa kau buat sy bgne?"Elli!kasi kuat diri ko Elli!Lawan pa kau rasa skarang.!Jgn tunduk dgan dia!

"Sy sayang kau..sy mau kau ja.Kau milik sy Ellisabeth.Lgpun tiada yg mau kau suda.Sy ja.."

"Tp bukan bgne bha Gunz.Kau msti ada buat somethng kan sama sy?kau pukau sy bha kan?supaya sy nda melawan kau lg mcm sbelum ne?kan?"Tediam c Gunz.Trus dia pgang tangan sy.Sy cuba kuat kan diri sy..sy tarik tgn sy..

"Kalau btl kau syang sy,mau memiliki sy..bukan bgne bha cara dia Gunz.Kau kasi rosak sy.,supaya tiada yg mau sama sy lg kan..?"c Gunz kasi bhenti keta dia d tepi jalan.Trus dia pandang sy,merah padam muka dia sy tingu.

"Sy sayang kau Elli..."
"Bukan itu yg sy mau dgar Gunz!"Ya Elli!Kasi kuat diri kau!Jangan biar bdan kau kena kntrol oleh sesuatu!
"Ellisabeth..kau nda pyah tduh2 sy pukau kau sana.Hari tu,kau sendiri nda melawan masa sy *mput kau bha.Kau yg mau sy buat bgtu,kau biar ja sy buat apa sja.Sy syang ko Elli,kau milik sy ja skarang ne.Kau minta tlg la sama org lain kalau kau berani."
"Gunz,sy nda penah jd milik kau!Wlaupun kau ambi badan sy tp hati sy kau nda boleh ambi!"
"Siapa bilang??!"C Gunz tarik sy dkat dia dgan kasar trus dia k*iss sy.Sy cuba lawan bdan sy yg diam2 ja kena buat bgtu.Byak keta limpas2 sana,hon2 ni.Bikin malu btul c Gunz!

"Dgar ah,jangan pernah cabar sy Ellisabeth.Sy sanggup buat pa ja supaya kau jd milik sy sampai mati!"Lain suda muka c Gunz sy nampak mcm mau bunuh org pun ada.Dan sy jd urang bduh lg.Diam2 ikut dia pg mana2 ja hr tu.Sy benci btul diri sy!!

Petang baru c Gunz hntar sy blik hostel.Brg2 dia beli untk sy dia tlg hantar pg dorm.Sy bilang nda pyah la,dia ckap nda pa2 tu.Tlong angkat ja pun.Apa lg meningu bha smua student dlam hostel perempuan.Smpai d dorm,dia letak tu brg lepastu dia keluar.Malu bha malu!C Gunz tu pengajar bha d sana.

Byak yg tanya2 sy,apa kaitan sy sama c Gunz.Sy ckap ja tiada pa2 kaitan.C Nino lg lah,nda dia pcaya.Dia bisik dekat sy,dia nampak sy masuk keta c Gunz td siang.Buli2 c Nino ckap c Gunz tu bf sy kan.Sy nda jawab.Betul2 sy stress dgan hdup sy ne...

*         *        *           *

Sepanjang sem,kalau hujung mggu c Gunz msti bawa sy keluar pg bndar.Kalau sy nda mau,dia ugut2 sy.Dan bila dgan dia,sy jd urang buduh!Sy benci btl pa jd dgan sy ne!!Kalau d kelas,1kelas sy tu tau suda c Gunz bf sy.Bukan sy yg ckap,c Gunz yg mengaku sndiri kalau pngajar atau stdent tanya2.

Sy bha yg malu,dorang ckap sy pisau cukur la,nda tau malu kaple sama pengajar la,kdg2 pengajar lain trserempak dgan sy dorang sindir2 sy.Sy bha yg stress!Sy yg jd sengsara jd bhan ejekan sindiran!

Tiap mlam nda ckup tdur,mimpi bruk,mimpi tu ular merah ja.Lepas tu kalau time sedar pun pndai sy tnampak hantu2 d hostel.Bukan tu hantu2 ja,kdang2 kelibat ular merah tu pun sy nampak.Sy jadi penakut betul,time mau tidur pun bole2 sy nampak tu kak ponti limpang dkat sy.

Makan pun tiada slera..kalau makan nasi,tu nasi sy nampak mcm tu giuk2 putih beguyang2 ne.Kalau mee nampak mcm cacing begulung2 ne.Gara tekejut gali,teteriak sy d dewan makan.Terus kena boo oleh student lain.

Max dkat2 exam suda,sy risau btl,,sy gagal.Sem depan praktikal suda bha.Malam2 menangs ja keja saya.C Nino jugala yg pujuk2 sy..kasi sy semangat wlaupun dia nda tau masalah sy.

C Nino ckap sy kurus btul suda..dia bawa sy pg klinik hr tu dmam.Kena bg ubat ja,doktr ckap yg lain2 ok juga sy.Sy masa mcm tau suda..memang c Gunz ada buat sesuatu sama sy ne..sy tnya c Nino kalau ada dia tau tmpat berubat..tp dia pun nda tau.Dia bkan orang sini.Dia tnggal d sarawak.

C kakak,orang tua sy of course nda tau pa2 sb tiap kali dorang kol,sy ckap ja sy shat2 ja.Mr Kent pun nda pnah suda kontek sy.😢Sibuk kali dia ataupun,ada gf suda kan.C Gunz pula mcm nda kisah sy begini ni.Kalau btul dia mau jd bf,memang dia kisah kalau sy jd kurus bgne,lemah ja mcm orang sakit nda terurus.Tp mcm dia nda pnah tnya keadaan sy.Tiap kali jumpa,keluar..mcm biasa sy jd urg buduh.Ikut ja pa dia mau buat....

NONAME (COMPLETED)Where stories live. Discover now