Part 32

5.7K 193 22
                                    

Pelan-pelan sy terima semua yang terjadi sama sy..different people different fate..tidak terkira kejadian yang buruk terjadi sama sy..yang tidak mampu sy ungkapkan satu persatu..tapi setiap keburukan yang sy lalui..sekelumit kebaikkan terselit sekali..I have friends..sisters..going throught the hardness together..Amy,Dila and Karen..sekeras mana pun batu..andai setiap hari dipukul air..akan berubah juga..same thing goes to Abraham..I don't know where Abraham is..tapi kalau bukan Abraham..kami mungkin jatuh ke tangan bapa ayam yang lebih jahat..

Perniagaan sy berjalan macam biasa..customer come and go..so far everything is good..Mom and Dad kerap datang ke restoran sy..Jeremy,Jensen and me..we build our brothers and sisterhood back..everyone make mistake..admit it and the willingness of changing yourself is the important parts.eventhough masih terasa kekok antara kami..but we'll get through it..

Bryan..? I don't know what happen to him..he never show himself to me..he didn't leave me a note of something..Mom and Dad pun tidak tau di mana keberadaan Bryan.X Pub kepunyaan Bryan temporary kena urus oleh senior staff dia..sy tau Bryan akan berhubung dengan senior staff dia according the Pub mattwr..tapi biar la masa yang temukan kami..when that time is come..I'm sure..I'm ready to face him...

********************************************

Pagi tu lepas jogging dan beli sarapan..sy balik terus ke rumah..sambil sy berjalan pulang..sy perhatikan van putih yang berparking di roundabout masuk ke perumahan sy..suda beberapa hari berparking di sana..tidak pernah sy nampak van tu sebelum ni..mungkin van ni dari apartment sebelah atau rumah teres di atas..who know kan..?

Sy terus melangkah ke rumah..perumahan sy ni agak sunyi sebelah pagi..jiran kiri kanan semua keluar pigi kerja..van hitam yang slalu berparking di seberang jalan berdepan rumah sy masih di situ..tapi lelaki-lelaki yang berjaga di van tu masih belum kelihatan..its like the van was empty..mungkin diorang jalan pigi makan or somewhere else..

Baru saja sy tolak pagar rumah..tiba-tiba sy rasa belakang sy kena tekan sesuatu..terlepas plastik berisi makanan dari tangan sy..
"Kalau kau buat bising..orang-orang dalam rumah kau kami bunuh!!" Menyirap darah sy naik ke kepala "..kau berjalan terus pigi van putih di roundabout sana..terus masuk di dalam..sy akan berdiri depan rumah kau ni..kau cuba lari..orang rumah kau mati.." sy cuba bertenang..sy melangkah perlahan ke arah van putih yang sy nampak tadi..bila pintu van tu kena buka..ada 4orang lelaki bertopeng di dalam
"Masuk sekarang..!!" Arah diorang dengan kasar..dalam masa yang sama dari arah apartment sy nampak lelaki-lelaki yang selalu berjaga di van hitam seberang rumah sy berjalan ke arah kami..salah sorang dari diorang ternampak sy..
"Cepat la...bodoh!!" Lelaki dalam van putih tu tarik sy masuk dengan kasar..sy duduk di belakang tanpa bersuara "..cepat jalan..cepat..cepat..cepat!!" Van putih tu bergerak meninggalkan kawasan perumahan sy..sekilas sy tengok di belakang..lelaki-lelaki dari van hitam tu suda berlari cuba kejar kami..I hope they saw what happened..sy tidak tau apa yang terjadi..but I remain calm..

Keluar saja ke jalan besar..kepala sy kena tutup dengan kain hitam..tiada sorang pun lelaki-lelaki dalam van putih ni bersuara..sy terhidu bau rokok..suara batuk dan keypad HP kena tekan..
"Pegang perempuan tu!!kita mau sampai suda ni.." tiba-tiba sy dengar suara lelaki..kasar diorang tarik sy keluar dari van..sy dengar bunyi papan berkeriut bila dipijak..sy rasa kami di sebuah rumah lama..I think..sy kena paksa duduk..diorang ikat tangan dan kaki sy di kerusi..kuat..bila diorang buka saja kain di kepala sy..terkejutnya sy nampak Amy,Dila dan Karen pun ada sama..diorang pun diikat di kerusi..mulut diorang disumbat kain..keadaan diorang nampak sangat diorang kepenatan diikat..lagi sy terkejut bila sy sedar rumah yang dijadikan tempat tahanan kami ialah rumah lama Abraham kurung kami dulu..!!!kenapa diorang Amy ada di sini??
"Amy....what..." belum sempat sy habis bertanya..mulut sy pun disumbat kain..muka sy ditampar
"Diam..!!" Sy tengok lelaki-lelaki tadi masih bertopeng..
"Si Abraham akan suka nampak diorang semua ni nanti.." mula suda diorang berketawa..what???Abraham???Abraham yang culik kami???jahanamnya kau Abraham..I thought you've change ..!!!

Sy hanya memandang Amy,Dila dan Karen..kami tidak dapat bersuara..hanya kegerakan mata dan kepala jadi isyarat kami...

Sy terkejut bila dengar suara mengerang kesakitan di bilik sebelah..suara orang berketawa..siapa di dalam bilik tu??

Bersambung...

Jan Dara #Her Untold StoryWhere stories live. Discover now