Episod 19

2.8K 96 6
                                    


" sakit,  auw sakitlahh janganlah kuat ii"- Mateen mengelakkan mukanya dari di sapu ubat oleh insyirah. Aku nak ja tenyeh ii muka dia kuat ii.
" ishh,  mateen ~ diam -diam lah,  nak sapu nih "- insyirah memegang muka Mateen  banyak kali bergerak .
" sakitlahhh!!! "- Mateen merungut bila insyirah menyapu minyak di mukanya. Tangannya banyak kali menepis tangan Insyirah.
" gaduh tak sakit pula !"-insyirah memerlinya
" mestilah tak sakit,  sebab mempertahankan cinta Mateen kepada Insyirah.  Mateen tak akan mengalah "-Mateen merenung tepat ke dalam mata Insyirah.  Saja ja nak mengusik isterinya kalau berjaya 'cantik ah ' . aku pon dah lama tak dapat belaian manja dari insyirah.
" taknakkk!!! "-Mateen menjerit seperti perempuan. Mana taknya cuba menggoda insyirah  , insyirah baru sahaja menunjukkan penumbuknya terus cuak ahh. 
" tahu takut ,  jangan nak cuba usha saya ehh?! Kang saya bagi penumbuk benjol lagi sebelah "-insyirah berkata.  Nk usik aku?  Aku baru acah ii dah cuak.
" b,  kenapa awak makin tembam eh, makan banyak? "- Mateen bertanya.  Insyirah mengerling sahaja.
"pipi awak dah macam pau , rasa nak picit ii ja geram !"- Mateen bersuara lagi.  Tiada respons .
" awak, saya tak sukalah awak senyap macam nie,  mana awak yg dulu yang banyak cakap,  yg suka usik saya,  saya rindukan nya.  "-Mateen berkata lagi. Insyirah mendiamkan diri dan masih membersihkan luka Mateen,  termasuklah di kepalanya.
" saya tahu awak marah saya pasal haritu,  i'm sorry,  saya salah. Saya dengar kata diorang,  diorang push saya Suruh buat macam tu saya ter..  Terpaksaa..  Saya tak sangka awak tinggalkan saya terus.  Saya cari awak,  saya cari awak merata tempat,  saya balik rumah awak,  bapa awak takmau buka pintu.  Saya sayangkan awak insyirah "-Mateen meminta maaf dan merayu lagi.  Insyirah langsung tak memandang anak mata Mateen,  boleh lembut hati bila pandang.  Tak aku nak berkeras hati juga.
" apa perbuatan saya sampai awak buat macam nie kat saya? Semua nih punca dri apa? "- insyirah bertanya. Memang geram lah,  aku takthu apa salah aku,  sejak kat office lagi tau dia taklayan aku.
" saya dapat tahu awak curang dengan saya.. Dari diorang "-Mateen berkata
" ya rabbi saya curang dengan awakkk?!"-insyirah membuntangkan matanya. Insyirah dah bersilang tangan.  Nih aku nak marah nie.
" dengar dulu saya cerita "- Mateen sudah gelabah.
" okey.  Saya tahu awak tak curang dengan saya , saya dengar  haritu kat Target rumah awak.  Awak jumpa taufiq kan? Saya taktahu betul ke tidak .  Yang kedua saya ada baca mesej cinta dia kat awak dalam fone awak dengan taufiq siap sayang ii bagai,  sedang kan awak pon tak sanggup panggil macam tu .  Yang ketiga saya nampak cara dia pandang awak macam mana rasa nak cungkil je biji mata dia .  Yang keempat , saya dah agak dia minta kerja sebab ada awak.  Yang kelima,  yg ni saya tak puas hati, dia ikut awak datang sini. Dia lebih tahu awak ada kat sini sebelum saya.  Awak tahu tak?  Bertapa sakitnya hati saya bila semua benda dia tahu! Heartbroken tahu tak?  . Berapa kali saya nangis sebab awak!.  "- Mateen menjelaskan. Insyirah membuat muka masan seperti cuka. Padahal dalam hati sudah ketawa terbahak bahak
" nenda dengan suriani yg sebut ii hal ni,  saya takthulah macam mana dia boleh kenal taufiq tu. Siap kata awak curang dengan saya. Dia kata macam ii pasal awak saya taktahan dengan semua tu.  Last sekali saya jumpa tokpa minta pandangan.  Nasib baik tokpa faham. "- Mateen berkata lagi.
"awak marahkan saya lagi? "-Mateen bertanya lagi. Diam.
" ouhkey buatlah apa je yg awak nak kat saya,  saya terima. "-Sehinggakan perkataan itu keluar.  Thanks a lot Mateen sebab aku tertunggu tunggu dengan perkataan tu.
" apa sahaja? "- insyirah senyum sinis.
" apa sahaja untuk insyirah "- Mateen berkata lagi.
" saya nak belasah awak! "- insyirah menjerit.
Mata Mateen terus menjadi besar.  Insyirah menarik kedua telinga Mateen dengan kuatt.
"first! Saya takpernah jumpa taufiq diam ii,  kedua saya takpernah curang dengan awak! Ketiga! Baik awak kahwin je dengan nenda dan suriani takyah kahwin dengan saya kalau awak terus nak ikut kata diorang!!!!!! "-insyirah menjerit.
" arghhhhh "-Mateen menjerit sekuat hati apabila Insyirah menarik telinganya
Rasa nak cabut ja. Terus insyirah menarik tangan nya semula,  puas hati akuu!!. Mateen memegang kedua belah telinga nya dan mengesot sedikit di hujung katil. Keadaan menjadi senyap semula , merajuk ke mamat nih? Asal dia ni gedik ah? Sikit ii nak merajuk . Cakap sikit sentap!. Tampor kang!  .
"Mateen? "-insyirah memanggilnya dari jauh.  Tidak bersuara pon.
"Mateen ... "- insyirah mengesotkan badannya ke arah Mateen,  alahhai,  aku nie dahla susah nak bergerak.
" Mateen ~"-insyirah menyentuh bahu Mateen . Bila di tarik lengannya,  badannya turut berpusing menghadap Insyirah.
"Ya Allahh !! Mateen!!  Asal nangis "- Insyirah mengelap air mata Mateen yg mengalir.
" nade-nadenya * gedik*"-Insyirah bercakap lagi.  Terus air mata Mateen mengalir deras.
" sorry - sorry,  janganlah nangis "-Insyirah memeluk Mateen dengan erat.
" sorry sebab hentak pasu kat kepala awak , saya tendang perut awak , saya..  Saya tarik telinga awak.  Sakit tak? "-Insyirah menjadi serba salah
"sakitlahhhh!!! " Mateen. 
" macam nie ke perasaan bila orang dua kan kita? "-Mateen bertanya.
" sakitkan? Dulu macam nie awak buat kat saya.  Walaupun saya marah sayaa sabar je tau.  Sebab saya ni ikhlas cintakan awak.. "--Insyirah mencium dahi Mateen.
" lepasni saya akan hargai awak.  Saya akan sayangkan awak macam mana awak sayangkan saya selama ini,  dan saya takkan cari pengganti lain. "-Mateen menjawab dan mencium dahi Insyirah pula .
" saya pon akan buat benda yg sama kat awak . Tapi takyahlah sampai saya dah mati awak taknk cari pengganti . Kesian anak kita nanti tau takda mak. "-Insyirah berkata lagi.
" anak kita? What? ANAK KITAAA?!!?!? ?!!??"- Mateen terkejut. Alamak!.
#sorry guys lambat post.

Isteri Mithali Tengku Mateen - SEASON 2 -🔮👑Where stories live. Discover now