Part 2

374 38 4
                                    

Guanlin menatap keempat Hyungnya yang menatap dirinya dengan wajah yang risau.

Guanlin menghembus nafas pelan. Akhirnya dia kalah dengan egonya sendiri. Dia tak mahu Wanna One mengalami masalah bila dia tetap berdegil untuk melanjutkan aktiviti promotion ' Energetic '

" nde.. Hyung... " ucap Guanlin.

Minhyun, Jaehwan, Woojin dan Jihoon tersenyum lega.

Minhyun menghampiri katil Guanlin lalu mendudukinya. " jangan risaulah... Kau bukan skip kesemua show kan. " kata Minhyun kerana dia tahu maknaenya itu pasti risau dia telah menganggu jadual aktiviti Wanna One.

Jihoon yang tadi keluar mengambil segelas air putih. Masuk kembali kedalam bilik dengan membawa dulang dan diatasnya berisi air dan ubat yang diberi doktor tadi. " kalau nak baik deman kau kena makan ubat supaya cepat sembuh " kata Jihoon lalu memberikan pada Minhyun dan Minhyun memberikan pada Guanlin.

Woojin membantu Guanlin untuk bangun dan menyandarkan tubuh Guanlin dibantal yang ada dibelakang Guanlin. " kau tengok. Hyung Hyung semua merisaukan kau Guanlin. Kau kena kuat. " nasihat Woojin.

Minhyun menberikan Guanlin air dan ubat. Guanlin ambil lalu menelan ubat tersebut lalu menenguk air. Gelas yang kosong itu diberikan semula pada Minhyun.

" gomawo Hyung... Aku bersyukur dapat mengenali korang. Aku mesti sedih bila kita dibubarkan nanti " ucap Guanlin tiba tiba.

Woojin, Minhyun, Jihoon dan Jaehwan berpandangan satu sama lain. Apa kena dengan maknae mereka ini, Contract Wanna One masih panjang lagi tapi maknae mereka sudah menyoalkan tentang pembubaran Wanna One.

" aihh apa yang kau cakap ni ? " Woojin merangkul bahu Guanlin.

" aku takut kehilangan korang .. " ucap Guanlin dengan wajah yang betul betul menyedihkan.

4 namja dihadapan Guanlin tertanya tanya kenapa dengan Guanlin kali ini. Dari tadi bercakap hal hal yang tak menyenangkan.

Skip...

Keesokan harinya Wanna One sudah bersedia untuk melanjutkan aktiviti mereka hari ini. Semua anggota Wanna One sudah berkumpul dan sedang menunggu manager mereka menghidup Van.

Mata Daniel melilau keseluruh members. " Guanlin mana ? " soal Daniel pada Jisung.

Jisung baru sedar satu membernya tidak berkumpul sekali. " Minhyun! Kau tidak memanggil Guanlin bangun ? " soal Jisung.

Minhyun yang sedang berbual dengan Jinyoung saat itu menoleh ke arah Jisung yang jauh beberapa meter darinya. " Guanlin deman. Badan dia panas sekali semalam. Aku sudah beritahu pada manager-nim tentang keadaan Guanlin dan dia bersetuju untuk membiarkan Guanlin berehat.... " balas Minhyun.

Daniel dan Jisung mengangguk paham.

" kesian uri maknae deman. Dia mesti terlalu penat. Dari Produce sehingga menjadi anggota Wanna One dia selalu berlatih untuk menjadi yang terbaik. Dia orang taiwan tapi dia lebih berkerja keras berbandingkan kita " ucap Seungwoo yang memuji usaha Guanlin.

" jadi untuk semua member aku mohon perlahankan suara. Jangan sampai membanggunkan Guanlin. Aku takut dia nak ikut kita bila dia melihat kita pergi nanti " ucap Jihoon.

" semalam pun, dia berdegil ingin meneruskan aktiviti. Nasib baik Minhyun Hyung menasihati dia dan dia setuju untuk berehat. Tapi kita tetap harus pergi secepat mungkin sebelum Guanlin bangun dan melihat kita lalu Guanlin mengubah fikiran dia " sampuk Woojin dan dibalas dengan anggukan dari anggota Wanna One.

Skip...

Guanlin tersedar dari tidur lenanya. Perlahan lahan matanya terbuka. " eghh.. " keluh Guanlin lalu mengosok matanya yang pedih kerana sinar cahaya. Guanlin meregangkan badannya ke kiri dan kanan. Nampaknya pening kepala Guanlin sudah semakin okay.

Always. ©Where stories live. Discover now