CHAPTER 4

673 39 1
                                    

Imbas masa kejadian~

" Hey! Bonggok, kau takde benda ke nak cari? Apehal laki aku kau ambik! "-tanya Nia. Sambil menggengam rambut Ji Na dengan kuat.

" Ahh!! Sakitttt... Saakkiittt... Lepaskan lah rambut saya! "-meminta rayu. Sambil menitis air mata kerana rambutnya ditarik kuat.

Nia tarik dengan kuat lagi rambut Ji Na. Meronta-ronta Ji Na kesakitan... Kejadian itu berlaku pada waktu loceng nak habis persekolahan, mereka berdua bergaduh di dalam bilik loker.

Sebenarnya, Ji Na mahu ke tandas tiba-tiba terserempak dengan Nia jadi dia di heret bawa ke bilik tersebut. Cikgu dan pelajar lain tidak nampak kejadian antara Ji Na dan Nia, yang mereka tahu saja bunyi kedengaran suara pelajar tingkatan 3 nampak kesan tulisan darah di lantai bilik loker itu.

Sebelom hilangnya kedua-dua pelajar berkenaan, Nia... Belasah Ji Na hingga nak pitam. Lalu dia ikat Ji Na dengan rapi dan mengambil pisau lipat dan klorok. Klorok itu di hala kan ke muka Ji Na kemudian di acukan pisau ke pergelangan tangannya.

' Rasakan ini!! Geram aku dengan kau sebab telah rampas hak aku! '-bisikkan jahat Nia. Lalu Ji Na tersedar sekejap dari pengsan sebab simbahan klorok pada muka dia.

" Argh,argh! Nia, awak dah gila ke?!? Apa yang awak nak buat dengan klorok ni? Aahhaa... Tolonglah,Nia. Saya takde niat nak rampas, Mo Zai yang mula dekat dengan saya. "-tukas Ji Na. Badannya penuh dengan simbahan klorok tadi.

" Hahaha!! Suprise tak? Haha... Takde niat? Oh, tak payah lah nak berdrama dengan aku. Kau yang goda dia dengan kecantikkan kau sebagai senjata. "-ujarnya berang.

Nia ambil klorok dan hampirkan ke mulut Ji Na. Ji Na cuba meronta-ronta untuk elak dari klorok itu, namun nasibnya tidak menyebelahi klorok itu di tuang ke dalam mulut Ji Na. Beberapa minitnya, Ji Na dengan hembus nafas terakhir.... Puas hati si Nenek kebayan a.k.a Nia kerana telah menyeksa Ji Na hingga mati.

Dia lihat jam di dinding atas bilik loker itu, dah nak hampir bunyi loceng. Segera dia menolak loker kosong yang bersebelahan loker James dan pecahkan lubang di belakang loker itu. Selepas saja, menanam mayat Ji Na di belakang loker kosong,lalu dia buka punat tombol pintu loker. Nia sempat lagi ambil mop dan conteng di lantai dengan darah sebagai perantaraan untuk sampaikan mesejnya. Kemudian, dia larikan diri ikut tingkap bilik loker, jadi tiada sesiapa yang akan syak kerja kotor ini.

••••

" AHHHHH!!!!! "-jerit pelajar perempuan. Lalu cikgu dan pengetua datang. Mereka tergamam melihat tulisan darah yang tertulis di atas lantai itu.

" Cikgu... Saya terkejut tiba-tiba ada tulisan darah kat sini?! Saya takut cikgu. Saya tak tahu siapa yang buat semua ni. "-kata pelajar tersebut.

" Oh gosh! Kenapa ni?!? Siapa yang buat ini? Tuan. Macam mana ni? "-ujar cik Sani. Ketar-ketar kedua tangannya.

" Ohh.. YA ALLAH! Ape yang dah berlaku ni?!? .... Hmm..kita cepat kemaskan benda ni,jangan bagi pelajar lain ke sini. Panggil mak cik cleaner ke mari. "-tukas pengetua.

Cik Sani hanya mengangguk dan pergi mencari mak cik cleaner. Pelajar itu pergi halang laluan dengan letak papan iklan amaran bahawa bilik loker tersebut tengah di kemas kini. Jadi tiada siapa yang akan masok ke kawasan itu.

SKIP~

*****sambung*****

^_^|| Well... Looks like Nia is the one of  murder Ji Na. But, that answer not relevan because a MAN. Such idiot, Nia! How dare you doing that to Ji Na... ^_^|| is that too obvious,huh? Ehehuhu... Sorry, cause my english was broken. Btw, hope you enjoy this chapter!

TULISAN MISTERI [COMPLETE]Where stories live. Discover now