CHAPTER 22

203 17 0
                                    

Sekejap saja masa berlalu...

Kini mereka sedang bercuti. Maklumlah, asyik mentela'ah buku 24 jam pun tak bolehkan. Sekali kala, berehat dari pegang buku. Kwan, Kim dan Fina, serta kawan-kawan lain ikut pergi rombongan berkhemah dihutan. Pihak sekolah menganjurkan rombongan untuk pelajar tingkatan 4 & 5.

**********************
Mesti korang tertanya, aik asal tetiba skip? Biasa ada je kes budak kena sampuklah, pengsanlah... Ya, author tahu itu. Tapi bab kali ini tidak kisah dekat sekolah, ia kisah perkhemahan dihutan. Memang best en kalau dapat free kejap dari pegang buku dan bangunan sekolah. Haha, tak jugak... Sebab author nak cerita pasal mereka pergi camping dekat hutan. Baru ekstrem seram. Muehehe... Jom baca kalau nak tahu. 😆😆

**********************

Alhamdullilah, sepanjang sebulan ini dekat sekolah tiada berlaku kes histeria atau nampak benda halus (benda ghaib). Kebetulan, lama sangat pelajar tidak pergi trip seperti ini. Jadi rancanglah pergi ke hutan dan berkhemah. Nak tahu tak kenapa diorang happy gilerrr? Sebab pengetua sponsor pelajar. Tak ke happy namanya? Haha... 😙😙 punyalah banyak barang dipikul, tapi kita orang tak mengeluh. Waaaa!

" Hey! Take care of your steps, Randy! "-pesan cikgu Sani.

" We knows. "-jawab kami serentak.

Kim? Dia sajalah yang kena pikul beg seberat-beratnya. Kwan pulak asyik dengan monopod memanjang. 😓😤 Fina? Tentulah dia dengan pelajar perempuan. Haha... Ingat dia ni gatal? Jkjk!

" Kwannn!! Helpp!! "-Kim mengigil dan terjatuh beg yang dikendongnya. HMPH!

Kami semua terkejut dengar beg jatuh. Kim pulak terjelopok bersama beg. Fina datang membantunya. Dah macam Wonderpets! Wonderpets, wonderpets kami datang! 😂😂 Bantu kawan yang kesusahan.. Ohhh... Wonderpets! Yeah!

" Let me help you. "-mengangkat beberapa guni beg. Kim malu kerana yang menolong itu 'Crush' dia sendiri. Kwan? Hampeh! Kawan jenis apalah macam ini. Kwan menyengih. Hehehe...

Fina memberi pandangan maut pada mereka berdua. Manakala, cikgu Sani dan pelajar serta guru lain menggeleng kepala. Ish, ish, ish...

************

10:29 pagi

TAPAK PERKHEMAHAN

Akhirnya, sampai juga dengan selamat. Kami berehat dan makan bekalan makanan masing-masing. 🍜😘😘 Selesai saja makan dan rehat, cikgu-cikgu mengarahkan kami pergi ke tapak  perkhemahan yang diberi. Pelajar lelaki dan perempuan diasingkan. Tak pasal kata khalwat pulak. 😂😂

Cikgu Sani, cikgu Dani dan Sir Mandle berborak sakan. Manakala, pelajar-pelajar dan pengetua berkumpul sambil mendengar cerita seram.

" You all know.. Why in the forest we can not say abusive words? "-kata pengetua. Kami mengangkat bahu tanda tidak tahu.

" I know! "-jawab Anisha.

" Yes, young woman. Thank you. Please sit propely. "-anisha duduk ditempatnya semula.

Kwan asyik nak berselfie saja. Nak je buang monopod dengan telefon pintarnya. 😡😡 siapa tak geram! Fina mengangkat tangan, mahu ke tandas. Pengetua benarkan, tapi Fina pergi bersendirian. Kim melihat keadaan sedang sibuk, dengan kesempatan yang ada, dia mengekori Fina dari belakang.

************

11:38 pagi

SEMAK SAMUN

" Err... "-memulakan bismillahirahmanirrahim. Minta perlindungan dari Allah. Lalu dia bersembunyi di semak. 😂😂

Kim pulak mencari Fina tadi. Tak jumpa. Lalu dia mendengar pokok yang asyik bergoyang kuat. Waduh!

" AHHHHH?!! "

Lantas Kim cepat-cepat lintang pukang menyorok belakang pokok pisang. Fina kelam kabut dan merah padam. Nasib masa itu, Fina dah pakai lengkap dan dia baru nak keluar dari semak, kebetulan Kim datang. Itu yang menjerit, ingat dia intai masa itu. 😂😂😂😂

" Kimm!! How dare youuu!! "-merah bahang muka Fina dan giginya diketap sebab geram. Haihhh... Lalu dia meninggalkan Kim seorang.

" I'm sorry... "-menundukkan kepalanya. Malulah juga sebab dah kantoi.

************

11:00 malam

Semua orang berkumpul di unggun api. Ada yang mengunyah lagi dan ada yang asyik bergossip. Katanya, malam gini best kalau buat cerita kisah seram. Haha! Ingat, jangan cakap besar, buruk padahnya. Sebab kita berada di tempat orang. 😉😉

" Dengar ya, murid-murid. Malam ni, cikgu Dani dan Sir Mandle nak gabungkan kisah seram. Pastikan kamu semua duduk dalam kumpulan. Jangan ada yang hilang. Bahaya malam macam ni. Paham semua? "-pesan Cikgu Sani. Kembali ke tempat duduk. Kami semua memgganguk paham. Jangan ada pulak yang nak buang hajat masa ini. 😂😂

Kami semua duduk dan tekun mendengar cerita seram katanya...

" And you guys know? What happen next with that team? "-kata Sir Mandle.

" A.. Eat by creepy monster! "-jawab Raffi.

Semua ketawa sakan. Sir Mandle dan cikgu Sani menggeleng kepala. 😂😂 Kim, Kwan dan Mo Zai buat hal masing-masing. Mo Zai rasa tidak senang hati. Nia turut ikut rombongan khemah dihutan. Tapi apa sebenarnya agenda Nia? Ke mana saja Mo Zai pergi, mesti ada saja dia.

" Eh... Kim. Give me a charger. "-pinta Kwan, bateri Psp nya dah nak padam. Kim selongkar bag Kwan.

' Kau jangan haraplah akan terlepas dari aku. Tiada siapa boleh dapat kau... '-bisikkan jahat Nia. Nia kembali ke kumpulan pelajar perempuan.

************

12:00 malam

Semua pelajar masuk ke bilik (khemah) masing-masing. Guru-guru dan pengetua masih berada di luar khemah. Tengah bincang sesuatu. Manakala, Fina, Kwan, Mo Zai dan Kim duduk lagi di unggun api.

" Mo Zai. What is wrong with you? You look different today. "-soal Kim.

Mo Zai jadi tak tentu arah kerana adanya Nia. Pasti akan ada saja masalah dia buat.

************

Adakah Mo Zai beritahu mereka bertiga pasal saksi kejadian tragedi Ji Na? Mengapa Nia selalu saja mengekori Mo Zai? Apakah disebalik maksud dia itu...

*****sambung*****

So... Coming soon for the new chapter! Are you satisfied of the whole story? I hope it's positive. 👍😁 Good day, guys! Happy weekends. Thanks for support me, guys!

TULISAN MISTERI [COMPLETE]Where stories live. Discover now