23

2.5K 170 3
                                    

Hana perlahan-lahan mengetuk pintu bilik mereka itu. Takda kunci sparelah. Pintu dibuka oleh musuhnya membuatkan dia semakin kemurungan. Tak sangka ada juga nak berebut si batu tu dengan dia.

" Hah, Cik Puan. Tadi abang Cik Puan datang, dia kata kalau Cik Puan dah balik pergi datang bilik dia. " Dia mengeluh kecil. Baru je nak baring, rehatkan kepala hotak ni. Perlahan-lahan dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan memesej abangnya.

Haris pom pom 🐤💜
online

Bilik abang dekat mana ?

Tingkat 7, 7B

Hana pergi mana ?

Ada problem eh ?

I'm fine lol

💙

okayyy 💙💜

Dia menekan butang lif lalu menunggu dengan sabarnya untuk lif naik ke atas. Apa lambat sangat lif ni ? Lif ni bawa orang banyak dosa ke apa ? Tak joke joke.

Pintu lif terbuka luas tetapi kakinya masih terlekat ditempat dia berdiri apabila terlihat lelaki itu. " Where did you go ? " Entah kenapa kakinya tak nak berjalan masuk ke bilik semula tapi juga memilih untuk tidak bergerak.

" Dah buang mulut tu dekat laut ke apa ? Answer me ! " Lelaki itu berjalan mendekati dirinya tetapi dia pula menjauhi lelaki itu. Macam dramakan ? Sebenarnya dia takut.

" It's– "

" –none of your business. "

Hana menolak dada lelaki itu supaya beralih dari laluannya dan terus berjalan masuk ke dalam lif. Ingat senang nak cakap macam tu pada crush kau ? Dia kumpulkan segala kekuatan untuk cakap benda tu.

" Stop care about my personal life– " Sempat dia berpesan pada lelaki itu sebelum pintu lif itu tertutup. Lelaki itu macam biasa, membatu. Dia tak tahu sama ada lelaki itu sedih or marah or nothing.

" Fikir sweet ke nak prihatin bagai lepas hancurkan hati orang ?! " Dia menekan loceng bilik abangnya itu sebanyak mungkin. " Fikir sweet ke masuk campur hal hidup orang ?! " Abangnya membuka pintu bilik itu dan dia terus memeluk lelaki itu.

" Kenapa ni ? " Lelaki itu menepuk-nepuk perlahan belakangnya untuk menenangkan dirinya. " I wanna go home. "

MS: Crush Sekeras Batu ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora