bab 3

3.2K 187 0
                                    

Shinggggg.. Satu sinaran cahaya keluar dari hujung jari anak kecil itu. Cahaya itu mampu menterbalikkan segala isi dalam rumah itu. Anak kecil itu tidak sudah- sudah mengeluarkan cahaya berkilau itu, lalu menyerang seorang budak lelaki yg melintas dihadapannya. Kanak-kanak lelaki itu terjatuh. Dia terkejut. Budak lelaki itu memandang kearah adiknya. Matanya bersinar melihat hujung jari adiknya mengeluarkan cahaya yg berkilau dan sangat cantik di pandangannya. Adiknya mengarahkan sekali lagi cahaya itu kepada abangnya.

"Arhh!" bersama jeritan si abang melindung dirinya dengan menghalang tangannya kedepan bagi melindungi muka dan dirinya. Tidak semena- mena tangannya mengeluarkan cahaya dan membentu dinding lutsinar dihadapan dirimya. Serangan adiknya dapat dipatahkan.

"Lily! Lowen!Stop it!" nyaring Pn.hanna menjerit memarahi anak-anaknya. Kanak- kanak kecil itu terkejut. Perlahan - lahan cahaya dari kedua-duanya hilang.

Lowen terpisat-pisat bangun dari tidurnya. Mimpi kisah silam rupanya. Dia melihat kearah jam digital di kepala katil. 4:58 p.m. "Ahh dah petang rupanya". Lama jugak aq tidur selepas makan tengahari tadi.

Dia bangkit lalu ke bilik sebelahnya. Dia membuka pintu. "Abang.." kata lily tercungap-tercungap. " mimpi benda yg sama lagi?" . Lily hanya menganggukkan kepalanya. Mereka mimpikan benda yg sama.

Dia hanya tersenyum memandang adiknya. "Abang pun sama dik". Disebabkan mereka kembar mereka dapat berkongsi rasa yang sama. Mereka berkongsi segalanya bersama, sejak dalam perut pun mereka berkongsi perut yg sama. Walaupun perangai mereka agak berlawanan. Mereka tetap menjaga antara satu sama lain.

" Lily, jomlah kita keluar ke taman." Dia memandang keluar, dari tingkap bilik Lily boleh nampak tapak permainan yg hanya seberang jalan dari rumah mereka. Kelihatan kanak-kamak berlari - lari berasama ibu bapa masing-masing. "Okay jom!" kata lily bersemangat.

Di tapak permainan, mulai penuh degan orang awam yg ingin berekrasi di waktu petang. Mereka tersenyum melihat kanak-kanak disitu berkejaran.

"Abang jom main buaian" kata lily sambil duduk dia atas buaian. Lowen menawarkan diri untuk membuaiakan. Sedang asyik mereka bermain. Mereka ternampak seorang budak lelaki. Dari kejauhan lelaki yg berpakaian sukan dengan rambut basah tapi kekal terpacak berlari - lari anak kearah mereka.

" hey lowen, lily" sapanya. "Hey zack" balas Si kembar serentak. "Ade ape?" tanya lowen. Zack memberikan senyuman lebar terserlah lesung pipitnya di kedua belah pipinya.comel.

"Lowen jom lah main bola sepak bersama disana" jarinya menunjukan ke padang luas di sebelah tapak permainan mereka berdiri. Kawan sepasukannya yang lain melambai kearah kami. " wah bestnya saya pun nak main juga" kata lily semangat. Lily walaupun seorang perempuan tetapi semangatnya seperti seorang wira. " hahahah, takpayah lah lily kau sorak je untuk kami dah cukup baik tau." Tolak zack lembut. " haah lah dik, nanti kau luka mummy marah " . Lily hanya memasamkan muka.

Mereka bertiga berjalan bersama2 kearah padang bola. Lowen dan rakan - rakanya yang lain memulakan permainan mereka. Mereka bermain bersungguh- sungguh. Kepantasan dan kecekapan lowen dalam menggelecek bola memeranjatkan kawannya yang lain. Lily yg melihat pasukan abangnya mara ke depan dengan mata 2-0 bersorak gembira.

Ketika hari semakin larut. Masing -masing berhenti bermain dan mula pulang kerumah masing-masing. "Jumpa esok disekolah ya lowen kata rakan sekelasnya khairil" " okay khai". Dia baru hendak mengucapkan selamat tinggal kepada zack, tetapi lelaki itu sudah berpaling dan menuju pulang ke rumah. Takpelah jumpa disekolah saja esok. Kata hatinya.

"Baru pulang lowen , lily? " soal bapanya yg telah pulang petang tadi. "Ya papa, kami bermain di taman depan sana" jawab lowen. " okay, kamu berdua pergi naik ke atas mandi dan sesiap kita akan makan diluar harini. " yeayyy" sorak mereka sambil berlari menuju ke bilik masing- masing.

Begitulah rutin keluarga En.Edward, sesekali mereka akan makan di luar, melancong dan bercuti ketika mempunyai masa lapang dan dia bergaji.

"Yang ni ke? Or this? Ke ini?" Lily membebel keseorang sambil memcampak satu persatu baju yg bergantungan di dalam almari ke atas katilnya yg bersize queen. Dia menolak pintu almarinya (seperti sliding door tu ) seluas - luasnya. Dia terduduk diatas katilnya yg empuk sambil memandang isi di dalam almarinya. " Baju ape nak pakai ni?" Lumrah seorang wanita walaupun bajunya penuh satu almari tetap susah untuk memilih ape yang patut dipakai. Lagipun, inilah masa yang sesuai untuk dia melaram sakan.

Kebiasaannya mereka akan ke hotel bertaraf 5 bintang ataupun restoran2 mewah sambil papanya bertemu rakan perniagaanya. Papa kata networking tu penting dalam dunia perniagaan. Disebabkan itu dia perlu sentiasa nampak cantik, kemas dan menawan. Cehwah macam lah aku ni cantik sangat. Tergelak kecil dia keseorangan. Walaupun sebenarnya dia memang cantik. Dengan kulit putih gebu, rambut panjang dan lurus coklat keperangan ,mata yg catik dan bersinar, hidungnya yg kecil dan mancung sedikit dan bibirnya yg mungil. Cukup buat lelaki tertoleh berkali- kali.

A Secret Of Magic Where stories live. Discover now