bab 10 (last)

3.1K 174 21
                                    

SHINGG! raksasa yg menggelikan itu memulakan serangan. Ianya menyerang menggunakan mukus nya yg berlendir dan berasid, ape saja yg mengenainya abis cair dn hangus. Lowen dan lily juga tidak mengalah. Mereka bertahan dengan membuat pelindung demi pelindung untk mematahkan serangan si raksasa.

Lowen mengambil langkah utk mendekati haiwan itu dan cuba mencari titik kelemahannya.

Ok that it. Mulut berbau si raksasa lah sumber kuasanya. Lowen dan liliy brgabung tenaga dan menyerang di bahagian mulutnya.. Tepat mengenai kerongkongnya. Puhh! Sekelip mata raksasa itu menggeluppur dn hilang.

Tidak semena- mena zack muncul. Dia tersenyum sinis. "Masih terlalu awal utk korang menang" katanya angkuh kpd zack sekeluarga.
"Sudahlah zack. Hentikan semua ini,marilah berdamai". "hahahah, never!"gelaknya.

Tangan zack mula mngeluarkn bebola api. Tangannya menghalakan kepada keluarga ITU, bersedia untuk menyerang. Lowen Dan keluarga bersiap sedia. Saat Zack melepaskan bola apinya masing2 berpecah Dan mengelak. Habis kawasan hutan dibelakang mereka hangus terbakar.

Dalam pada ITU ayah lowen menyerang bertubi2 menggunakan magik angin. Zack melambung2 dn terpelanting sana sini badannya berdarah2 kesan drpd kelahan2 angin itu." Arghh, tak guna" raung Zack.

Zack x boleh bersabar lagi. Perlahan2 tubuhnya bercahaya hitam , luka2nya sembuh sekelip mata. Kini Zack tidal berupa Zack lg. Wajahnya berubah gelap dgn mata merah mrnyala, Gigi tajam dan taringnya keluar,badannya juga membesar.

Ahh inilah dia raksasa kegelapan. Kebangkitan raja kegelapan Sudah bermula. Mereka terpaksa bertempur sekarang juga habis-habisan. Lowen dan keluarganya harus menamatkan semua INI.

Zack atau raksasa ITU berhadapan dengan ibu dan ayah lowen. Mereka memasang kekuda. Aura membunuh Dari raksasa itu agak mengentarkan mereka berdua setelah lama tidak berlawan. Tetapi semangat yang ada membangkitkan kekuatan mereka.  En. Edward memulakan serangan angin bertubi2. Serangan itu tidak memberi kesan , lalu en. Edward mengunakan magik Dari tanah dn menarik raksasa itu kedalam tanah. "INI masanya! " sahut pn Hanna sambil berlari kearah raksasa tanganya mengeluarkan  pedang dan menikam raksasa itu.

"Gaaarghh" raksasa itu menahan kesakitan badannya bercahaya . serentak dia membesar 2 Kali ganda dan melompat naik dan menyembur bebola api kearah Edward dan Hannah. Kedua mereka terpelanting mengenai pokok berdekatan. Mereka pengsan disitu.

"Ciss! takguna kau" lowen berang. Kini lowen dan lily pula berhadapan dengan gergasi itu . Gergasi itu pantas menangkap lowen . belum berapa saat lg tangan gergasi itu terputus akibat pedang ultraviolet dari lily. Lowen terlepas." Terima kasih lily" . not a big deal lowen.

Mereka memfokuskn kembali kpd perlawanan mereka. " lily kita harus bergabung , mari aktifkan kuasa sebenar kita" kata lowen menggunakan psikik.

Lily mengaktifkan kuasanya badannya bercahaya ungu . kepaknya perlahan lahan tumbuh. Lily berkeupayaan untuk terbang. Sementara itu lowen juga merubah menjadi seekor raksasa yg besar dan sasa. Badannya kuat dan keras. Kini bermulalah perlawanan mereka.

Lily terbang dan menyerang dibahagian atas. Manakala lowen mengambil dibahagian bawah. Ini memudahkan mereka untuk memenangi perlawanan dgn mudah. Serangan tumbukan padu dr lowen melumpuhkan kakinya . gergasi itu terduduk.

Lily tidak bagi sesaat pun untuk raksasa itu bernafas. Dari atas dia mengangkat setinggi tinginya pedang dengan kuasa ultravioletnya membelah dua raksasa tu. Terpancut darah ke merata tempat. Habis bajir lah kawasan itu dengan lopak darah si raksasa. Dengan itu, tamatlah sengketa yg berlaku. Jasad zack juga tidak kelihatan. Mungkin terhapus bersama-sama raksasa.

Cahaya mula menerangi hutan itu. Tumbuhan2 mula tumbuh dengan segarnya. Bunga-bunga kembang dgn suburnya. Bewarna warnilah hutan itu dengan aneka warna bunga. Rama-rama berterbangan dengan riang. Burung bersiul merdu. Ahh sungguh nyaman sekali.

---------------------------------------------
Huaaaa so baddd.. This is really the end of the  story😂 sis x kuat😩. But terima kasih bebnyak kat korang sbb sudi baca n vote. Yg setia menunggu update sis hhahaa macam tunggu buah durian jatuh je kan? Eh macam ngarut je hahah whatever. Thanks jugak sbb sudi komen dan memberi semangat.. Saya sangat hargainya.. Sorry jugak kalau x memuaskan huhuhu this is just a short story, okeh byee muahh😘. XOXO
#fefeelingjap

A Secret Of Magic Where stories live. Discover now