bab 6

2.5K 150 0
                                    

Hmm adakah dia bermimpi tadi?. Hati kecilnya bersuara, sambil dia mengibar ngibarkan cadar katilnya. Bersedia untuk tidur.

Abang kembarnya juga seperti ragu ragu dalam perjalanan pulang tadi. bila dia mengatakan tiada ape ape yg berlaku cuma mimpi ngeri. Sebagai kembar abangnya dapat merasakan sesuatu.

Tapi bila difikirkan kembali, ianya seperti benar benar berlaku. Dia bingung. Dia seperti tidak sedap hati untuk meneruskan kehidupannya seperti biasa. Dia harus berhati hati.

"Arhhh serabutnya!" keluhnya. Tadi jika benar dia diserang, dia bukan tak nak menggunakan kuasanya. Tetapi ibunya melarang keras untuk dia gunakan di dunia ini. Lagi pula, dia tidak tahu untuk mengawal kuasanya dengan betul dalam keadaannya yg tidak bersedia. Haih. Patutkah aq memberitahu keluargaku?

Haih mengantuknya. Baik aku tidur cepat , besok akan menjadi hari yang panjang. Selamat malam semua!.

Di sekolah pembelajaranku berjalan seperti biasa. Aku melihat zack yg sudah bertukar tempat duduknya. Malah khai yang duduk di sebelah abangnya. Hmm kenape? Dia malas nk ambik tahu. Tapi dia perasan seperti zack memerhatikan kami.

Abang pun menyuarakan rasanya kepadaku di waktu rehat tadi. Jadi aku memutuskan untuk memberitahunya kejadian semalam dari A hinggalah x,y,z.

LOWEN tersentak. Dia merasakan tidak sedap hati. " Ape yang sedang berlaku ni?" aku hanya mengangkat bahu,menunjukkan aku tidak tahu apa apa. "Kita perlu beritahu mommy ngan papa nanti" kata lowen.

"Sebelum tu mari kita jumpa zack, kalau nak tahu kejadian sebenar" ajak lowen. Baru kami hendak melangkah meninggal kawasan padang sekolah untuk masuk kelas, laluan kami dihalang.

Ahh shit ape pulak ni. Satu barisan yg menempatkan 5 orang lelaki yang memakai hood berwarna hitam menutupi separuh dari mukanya. Salah seorang mara kedepan dan membuka hoodnya. Kami tersentak. "Zackkkk" serentak kami bersuara. Huh what the hell are going on.

"Aku dengar korang nak jumpa aku kan?, aku dah ade katsini" . serentak tangannya mengeluarkan cahaya oren kemerahan lalu menyerang Lowen dan Lily. Mereka sempat mengelak dengan jatuh keatas rumput. Kesan dari serangan zack tadi meninggal kesan lompong berwarna hitam diatas padang. Ianya seperti terbakar. 4 orang yg bersama zack tadi hanya menjadi pemerhati. Tak guna.

"Zack kau nak ape haa!" jerit Lowen. Zack tidak menghiraukan pertanyaan Lowen,malah dia terus menerus mengelak dari terkena serangan api yang panas membara. Mujur mereka dilatih untuk mempertahankan diri masing sejak berumur 3 tahun lagi. Ketika ibu bapanya menyedari kuasa yang mula muncul dalam diri mereka. Cuma pengawalan kuasa mereka ibu bapanya tidak megajar secara konsisten kerana takut ade yang menyedari. Tetapi sebenarnya mereka mempunyai asas untuk mengawalnya dan ketangkasan akan meningkat mengikut peningkatan umur mereka. Cuma mereka tidak biasa menggunakannya kerana pesanan orang tua mereka.

Zack seperti tidak mahu menghentikan serangannya. Ketika dia menyerang dengan bola kuasa yang besar dan marak apinya kearah zack. Zack sempat membuat perisai dinding lutsinar yang  bercahaya.

"Lowen!!" jerit lily ketika melihat abangnya yg tak mampu untuk mengelak lagi. Tidak semena mena tapak tangannya mengeluarkan cahaya merah jambu yang sngt terang hingga menyilaukan mata semua yang melihat. Lalu dia menyerang zack. Zack terpelanting jauh dari tempat dia berdiri hingga dia terhentak ke dinding sekolah yg menjadi penghadang sekolah dengan jalan raya. Tembok itu pecah , zack pengsan. Lowen yang berlindung dengan perisainya tetap terkena serangan zack  tangannya melecur. Tetapi seketika sahaja tangannya mengeluarkan cahaya lalu sedikit demi sedikit tangan sembuh sperti biasa. Dia terkejut.

Sementara itu 2 orang yang berhood hitam tadi menangkap Lily dan seorang lagi mencimpung zack lalu sekelip mata mereka menggunakan portal kemana sahaja. "Lily!!!" lowen yang baru menyedari kejadian pantas itu tidak sempat mengejar portal itu, lalu portal itu menghilang.

Dia kelu . Dia melihat sekelilingnya, seperti medan perang cuma bezanya tiada puluhan ribu tentera dan kereta  kebal sahaja. Di dalam bangunan dia dapatmelihat guru-guru dan murid-murid yang lain menyorok ketakutan, ade yang menangis. Dia tak mampu melakukan apa apa ketika itu. Dalam fikirannya hanya Lily.

Sepantas kilat dia menghilangkan diri. Menuju kerumah. Dia tidak perlu menggunakan portal. Dia mempunyai kuasa seperti teleportasi, dia hanya perlu memikirkan kemana mahu dia pergi dan pufff dia hilang. Hanya meniggalkan cahaya biru yang perlahan lahan hilang bersama dirinya.

A Secret Of Magic Where stories live. Discover now