bab 5

2.6K 181 6
                                    

"Tolong! Tolongggg!! Tolong lah sesiapa!". Lily terjerit-jerit ketakutan. Jeritannya yang kuat dan nyaring seperti orang kene sampuk mengejutkan ahli keluarganya yang lain.

Tok tok tok. Bertalu-talu ketukan dipintu biliknya bersama teriakan keluarganya. "Lily! Lily buka pintu ni!" kata ibunya. "Lily are you okay? Open the door" kerisaun si ayah terpancar. "Lillllyyyyyy! Open the door!!" Lowen sudah tidak sabar dengan situasi itu. Dia menghentakkan badannya ke pintu berkali-kali seperti ingin merobohkannya.

Lily terpana. Dia masih dibiliknya dan masih memakai towel tetapi sudah longgar ikatannya. Diluar dia dikejutkan dengan bunyi hentakan pintu dan suara ahli keluarganya. Dia terasa serba salah.

"Wait! Lowen stop i' m okay right here!". Bunyi hentakan berhenti. " I'm just practise my character for the presentation tomorrow, don't worry and hurry up for the dinner". Helahnya. "Are you really okay honey?" ibunya bersuara. "Yes mummy! ,sorry buat semua risau hee". Laungnya dari dalam bilik.

Dia mencapai sepasang dress berwarna hitam yang tergantung kemas di dalam almari. " hmm simple but nice" . LiLy berkira-kira di dalam hati. Sepasang dress panjang berwarna hitam dan  kosong, di bahagian kain dress itu mempunyai belahan hingga menampakkan pehanya yang mulus ,bahagian atasnya pula mendedahkan bahu. Dia nampak menyerlah di dalam dress itu.

Sepantas kilat dia bersiap. Dia tahu mereka agak terlewat sedikit disebabkan dirinya. Secalit lip gloss disapu dibibirnya bagi menambah warna. Tidaklah pucat. Dia nampak sungguh manis sekali. Akhir sekali dia mencapai heels yang juga berwarna hitam. Siap.

Dia turun ke bawah. Nampaknya yang lain sudah siap. " so here we go!" kata Lily bersemangat sekali. Rambutnya yang agak serabut diselak kebelakang dan disisir menggunakan jari. Fuhh sekali tengok macam iklan shampoo dah. Hahaha.

"Wah you look gorgeous like always honey" puji papanya. Mummynya hanya mengangguk mengiakan. " okay let's go" kata lowen.

Lowen juga segak dalam pakaian hitamnya. Walaupun simple ketampanan abangnya tetap  menyerlah. " You look so handsome brother " kata lily ketika bersaing dengan abangnya. " I already know that fact sis!" hahaha katanya bangga. Lily hanya menjulingkan matanya keatas. Nak menyesal pun tiada guna. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata? Inilah padahnya. Mendengar saja pujian angkat bakul sendiri si Lowen sepanjang perjalanan .

Perjalan mereka berakhir ketika sampai di sebuah Restoran Terrapong. Hanya 10 minit sahaja dari rumah mereka. Restoran mewah itu sangat meriah dikala waktu malam. Lampu-lampu berwarna-warni memeriahkan suasana di restoran itu. Kelainan di restoran itu adalah kerana restoran nya dibina dia atas air. Ianya seolah-olah terapung. Sunggub menabjubkan.

Lowen dan Lily tidak melepaskan peluang dalam merakam detik indah tersebut. Ip7 masing2 mengeluarkan cahaya flash bagi membantu memberikan gambar yang terbaik.

Malam itu mereka bergembira. Segala macam makanan dimakan oleh mereka. Dari makanan berat, ringan hinggalah ke pencuci mulut semuanya sedap2 belaka.

Tanpa mereka sedar, sepasang mata yang tajam sentiasa memerhatikan gerak-geri mereka. Apa yg diperhatikan dan dicari,tiada siapa pun yang tahu.

🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰 haa I update lah jugakkan setelah mendapat beberapa sokongan daripada adik beradik dan rakan2 juga readers sekalian yg disayangi. Sis terharu.hikhok.

Terima kasih sekali lagi diatas sokongan kalian. Jadi sis balas dngn bab 5 ni. Haa fuh lega si lily tu selamat kan? Ahaks. Harap memuaskan lah ya bab ni 😘 love u guys.

Nantikan bab2 seterusnya yaa in progress mengerah otak.😵

A Secret Of Magic Where stories live. Discover now