||Chapter.25.||

896 48 8
                                    

Keesokkan paginya , Alice akan memulakan rutin hariannya seperti biasa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Keesokkan paginya , Alice akan memulakan rutin hariannya seperti biasa . Sarapan paginya disediakan oleh orang gaji yang ada dirumah agam itu . Lalu dimeneruskan sarapannya bersama serigala itu .

"Yum...yum...yum..."

"..."

"Yum...yum...yum..."

"..."

"Yum...yum...yum"

Pakkk....pak....pakk

"Hoi!!! Cuba makan jangan bunyi . Tak ada adab ehhh...?"

Encik Serigala itu mula makan dengan senyap dan sopan . Alice hanya menghabiskan makanan itu . Dalam fikirannya masih berfikir tentang hal semalam . Eidan mengejar Alice.

Throwback...

"Ezli"

Bunyi derapan kuda memecah kesunyiaan diantara mereka . Alice menangis dan terus menangis ketika itu . Eidan hanya berdiri dengan kesal . Ini semua salahnya kerana tidak memberi peluang Eidan meminta maaf .

Dia meninggalkan Eidan begitu sahaja tanpa mendengar penjelasannya . Satu detik seperti elektrik , seperti dia teringatkan sesuatu . Sesuatu yang dia telah lama lupakan . Fikirannya bercelaru . Ezli pamtas meninggalkan Eidan . Alice hanya mendiamkan diri sahaja .

End Thorwback...

Alice merasakan dirinya seperti Puteri Caroline . Dia membuat keputusan untuk meminta maaf pada Eidan dengan hati terbuka .

"Ehem aku tertanya tanya nama kau apa "

"Hmm nama yang tuan aku beri Deserlla ."

"Ou... Sekarang aku tuan . Aku nak tukar nama aku . Hmmm ...Foodiss...Turo...Kuro...Hubiito....hmmm"

"Aku suka nama Alexx "

"Wah tinggi taste kau . Tak padan dengan binatang ehh "

"Taste aku memang tinggi bukan calang calang orang boleh jadi tuan aku "

"Cehh berlagak sehh..."

Alice semakin malas untuk melayan Si Aleexx itu . Dia pun sudah terlambat untuk ke Sekolah Elit Kristal Biru . Dia menunggang Ezli dengan santai sahaja . Alexx hanya mengikutinya hanya dari belakang mengejar Alice dan Ezli .

Sampai sahaja dihadapan pintu masuk Sekolah Elit Kristal Biru yang tersegam indah dihadapan matanya . Dia melepaskan helaan nafas dengan kuat . Lepaskan segala beban yang ada dihadapan pintu itu . Lalu dia berkata pada dirinya ,

"New day , new life Alice . Take a note "

Suara Pengguna Kuasa yang lain memecahkan kesunyian di telinga Alice . Menguruskan hal sendiri dan ad yang berbual . Alice terus mara ke hadapan . Dia tidak perasan bahawa Alexx hanya mengekorinya sahaja . Mungkin kerana dia terlalu khusyuk dengan apa yang difikirkanya .

||BOOK 1||Story to Ice Girl  [COMPLETED]√|EDITING|Where stories live. Discover now