21 : Iza Rizal.

1.5K 58 0
                                    


Mata masih tertumpu pada orang yang sedang khusyuk pada lensa kamera DLRS yang berkelip. Melihat aura kelakian itu mula terserlah pada segelap set. Ada kalanya juru kamera memberikan tunjuk ajar posisi yang dimahukan. Pelbagai gaya yang ditayang. Cara duduklah menungkat dagulah, menjelinglah. Macam-macam.

Tapi apa yang dia lihat perasaan dia mula berkecamuk. Pelik. Selepas kejadian mereka empat bulan lepas di Bangi. Berpunca dari kesilapan dia sendiri. Sehinggakan sanggup buat kerja gila koyakkan baju Sharizal. Makin rasa bersalah pada lelaki itu bila teringatkan kejadian itu. Perempuan. Suka buat kerja tak diduga bila kemarahan menguasai akal dan hati.

Dulu dia bukan main benci bila melihat adegan photoshot. Ada sesetengah keadaan yang boleh bergambar. Lagipun Sharizal dengan full office exclusive attire. Sesuai dengan watak karisma dia. Bukan tayang body photoshot pakaian dalam.

Aemelyn pula, dari mereka dalam kereta lagi dan sampai kesini mereka berdua hanya diam. Malas dia nak korek rahsia. Lagipun dia bukan ada kaitan dengan permasalahan Sharizal.

Keluh dia entah kali keberapa. Sungguh dia amat kesal dengan tindakan dia pada Sharizal. Sepatutnya dia diam sahaja. Tapi memang dia tak suka dengan apa tindakkan mum untuk berkerja dengan pak su. Boleh jadi lesbian dia kalau kerja dengan pak su lama-lama.

"Shit him with his fomal and exclusive clothes? so much that I just want to make him my husband."

Laju Hamizal berpaling pada seorang gadis yang dari tadi pandang Sharizal di set tidak berkelip. Erk! Apa gadis itu cakap tadi?

Terasa ada seorang sedang memerhatinya, gadis itu pandang sebelah dengan senyuman terukir memberi hadiah. Dari Sharizal datang ke butik boss dia lagi dia terkejut bila Sharizal mengatakan PA yang dulu sudah berhenti kerja untuk sambung belajar. Dan sekarang lihatlah wanita ini pula yang jadi penganti Herry.

Lama dia memandang Hamizal, dia mulakan perbualan.

"have long been working with him?"

Hamizal berbalas senyum pada gadis cina di sebelahnya sebelum dia berbalas pertanyaan.

"about four months."

"I'm weird."

Erk? Berkerut kening Hamizal dengan kata-kata miss Jane. Apa yang pelik?
Miss Jane kembali senyum dan mula menyambung kata-katanya bila perasaan muka blur Hamizal.

"I usually see Tengku Sharizal dislike for women. Now I do not think when he tells you to work with him."

Hahaha samalah macam dia. Dia pun tak tahu macam mana hati dia boleh berlembut dengan ikut cakap Sharizal.

"from what I can see, Tengku Sharizal's eyes are always focused on you. occasionally concentrated on the camera lens in front of him. are you both friends relationships like lover?"

Gulp! Kaku dia bila mendengar telahan Miss Jane. Bukan Miss Jane yang perasan. Malah dia pun perasan akan jelingan mata lelaki itu.

"As long as I work with him, we have nothing to do with him. I just think Tengku Sharizal as the only boss. Nothing special."

Balas Hamizal jujur. Bila dia menyebut nama boss dia. Langsung tiada apa-apa riaksi. Tenang.

Malas nak panjangkan topik ini, dia mula nak berbual dengan Miss Jane. Dari sampai di sini lagi benda pertama yang dia terpegun pada pakaian hasil rekaan eklusif.

Menurut apa yang Miss Jane jelaskan pada dia, rekaan ini hasil dari mendiang suaminya. Dia hanya mengikut sahaja. Rekaan terbaru yang Sharizal gayakan itu dari hasil kerja pertama dia. Harap apa yang telah terhasil didepan mata dapat memberi kepuasan pada pelanggan suatu hari nanti. Rugi untung belakang kira.

Wedding Suit Khas Untuk Dia Where stories live. Discover now