PELURU 5: Takdir Sebagai Izrail

1.9K 49 2
                                    

Faisal merangkak dengan berhati-hati. Dia menuju ke belakang dinding. Kawasan terbengkalai itu sunyi sepi, namun Faisal memasang telinga, cuba mendengar apa sahaja bunyi yang terhasil. Di tangannya sepucuk pistol, dipegang erat oleh kedua-dua tangannya.

Bersedia.

Tiba-tiba bunyi desiran kedengaran. Terus Faisal keluar dari persembunyian. Tembakan dilepaskan. Dua pasang kaki kelihatan baru sahaja menghilang ke balik timbunan batu yang terdapat di ruangan itu. Tembakan Faisal meninggalkan bekas pada lantai. Berwarna merah.

Seketul batu terus melayang dari balik timbunan tersebut, menuju ke arah Faisal.

Faisal mengelak. Dan ketika ini, muncul Luke dari timbunan batu itu, di tangannya terdapat sepucuk pistol. Picu ditekan beberapa kali.

Hampir sahaja Faisal menjadi mangsa, jika dia tidak bertindak pantas memutarkan tubuhnya dan turun ke bawah. Tembakan-tembakan Luke sekadar menjamah dinding, meninggalkan beberapa tompokan berwarna hijau. Dalam keadaan melutut dan membelakangkan Luke, Faisal melepaskan tembakan ke arah belakang dengan pistol berada pada aras pinggang.

Luke sempat mengelak dengan mengiringkan wajahnya, peluru Faisal berjarak satu sentimeter sahaja daripada hidungnya. Pada masa yang sama, Luke menaiki timbunan batu di hadapannya, kemudian melompat dan di tengah udara, dia mengacukan senjatanya ke arah Faisal sambil melepaskan beberapa das tembakan.

Faisal berguling mengelak tembakan-tembakan tersebut.

Dan apabila Luke mendarat, Faisal sudah bangun di atas lututnya, kedua-dua mereka mengacukan senjata ke arah masing-masing dan melepaskan tembakan. Hanya bunyi 'klik' kedengaran beberapa kali.

Faisal pantas mengambil magazin yang tersemat pada pinggang. Belum sempat dia mengisi peluru, pistol milik Luke melayang tepat ke wajahnya. Faisal jatuh menghentam lantai. Luke mara ke arahnya. Leher Faisal dicekik. Namun Faisal pantas melayangkan tumbukan ke rusuk kiri Luke. Genggaman Luke menjadi longgar. Tangan Luke ditangkap, sebelum dua kaki Faisal diangkat dan mendakap tubuh Luke. Pinggang Faisal berputar.

Giliran Luke jatuh menyembah lantai.

Luke kesakitan, dan Faisal berusaha sekuat hatinya mencekik Luke menggunakan kedua belah kakinya. Luke segera menggerakkan tangan kirinya, menangkap kaki Faisal yang berada di atasnya, dan cuba meregangkan sepitan yang dilakukan Faisal.

Gagal.

Cubaan kedua, Luke menyatukan jemarinya, dan mula mencucuk atas tumit Faisal. Faisal mengerang kesakitan. Sepitannya menjadi longgar. Luke dan Faisal sama-sama berguling ke arah berlawanan, sebelum kedua-duanya bangkit.

Luke mencapai batu di atas lantai dan terus melemparkannya ke arah Faisal.

Encik PembunuhWhere stories live. Discover now